- Žygimantas Šilobritas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kalvarijoje viešintis prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad „Rail Baltica“ vystymas yra sulėtėjęs dėl išaugusios projekto kainos, kuri gąsdina partnerius. Anot jo, siekiant spartesnio projekto įgyvendinimo reikės diskusijų Europos Sąjungos (ES) institucijose, Europos Komisijoje ir Europos Vadovų Taryboje (EVT).
„Negalėčiau pasakyti, (kad yra sėkmingai įgyvendinama – ELTA) „Rail Baltica“. Ne dėl to, kad kažką ne taip darome, o paprasčiausiai dėl to, jog projekto vertė yra pakilusi ir mūsų partneriai išsigando šio kaštų augimo. Ir manau, kad turėsime galimybę padiskutuoti apie šį projektą, jo perspektyvą ir spartesnį įgyvendinimą ES institucijose, EVT. Be abejo, planuodami kitą finansinę perspektyvą turėsime atsižvelgti į šį aspektą“, – pirmadienį Kalvarijoje žurnalistams teigė G. Nausėda.
Šalies vadovas tikino, kad nei vienas iš Lenkijos pasienyje vystomų projektų – „Harmony Link“, „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“ – negali būti „laikomas visaverčiu“, kol nepabaigti kiti. Prezidentas pabrėžė, kad šie projektai yra strategiškai svarbūs Lietuvai, tad stiprus nusiteikimas juos pabaigti turi išlikti ir pasikeitus Seimui.
„Jie įgyvendina labai svarbius Lietuvai tikslus – užtikrina logistinius koridorius šiaurės-pietų ašimi, tiek ir galutinai patvirtina mūsų energetine nepriklausomybę“, – teigė jis.
Negalėčiau pasakyti, (kad yra sėkmingai įgyvendinama – ELTA) „Rail Baltica“. Ne dėl to, kad kažką ne taip darome, o paprasčiausiai dėl to, jog projekto vertė yra pakilusi ir mūsų partneriai išsigando šio kaštų augimo.
„Tai svarbiausia, kad išsaugotume keičiantis valdžioms, labai stiprų nusiteikimą ir kritinę valią įgyvendinti šiuos projektus kaip galima greičiau. O visa kita yra vadybininkų ir statybininkų rankose“, – pridūrė jis.
Visgi, prezidentas G. Nausėda pasidžiaugė, kad kitų projektų – sinchronizacijai svarbaus „Harmony Link“ vystymas ir trasos „Via Baltica“ rekonstrukcija – įsibegėjusios.
„Džiaugiuosi, kad sinchronizacijos projektui esame pasirengę, o „Harmony Link“ mes pabaigsime iki 2030 m. Tai yra svarbus projektas, kuris leidžia užtikrinti stabilų elektros energijos perdavimą prekiaujant su Lenkija. Ir ateityje pagalvosime, ar nėra tikslinga dar vienos atkarpos suplanuoti, jau galvojant apie mūsų prekybą ir elektros perdavimą į kitas ES šalis“, – komentavo G. Nausėda.
„Via Baltica“ darbai vyksta sėkmingai. Teritorijų planavimo darbai įsibėgėjo, be abejo, reikės ir teritorijų išpirkimo darbus atlikti. Bet manau, kad esame pajėgūs šį nepaprastai svarbų logistinį projektą įgyvendinti greitai“, – tikino jis.
Projektų „Harmony Link“, „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“ vystymo darbai vyksta šalia Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos.
Kaip birželį parodė bendrosios Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ atlikta preliminari projekto kaštų ir naudos analizė, „Rail Baltica“ projekto kapitalo išlaidos iki 2030 m. sieks apie 15,3 mlrd. eurų, tuo metu panaši analizė 2017 m. parodė 5,8 mlrd. eurų poreikį.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
„Harmony Link“ 700 megavatų (MW) galios elektros jungtis su Lenkija yra vienas iš sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais projektų, kuriuo siekiama užtikrinti elektros rinkų integraciją. Elektros jungtis bus apie 350 km ilgio, iš kurių apie turėjo 300 km sudaryti jūrinė dalis.
Visgi, jūrinės jungties projektui 2023 m. pradžioje išbrangus nuo 680 mln. iki 1,6 mlrd. eurų, Lietuvos ir Lenkijos elektros perdavimo sistemos operatorės sutarė kabelį tiesti sausuma, šalia „Rail Baltica“ vėžės.
„Via Baltica“ – transeuropinio tinklo kelias nuo Varšuvos iki Talino, kurio bendras ilgis – 970 km, iš jų 269 km – Lietuvos teritorijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?8
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur1
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...