- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seime antradienį grįžtama svarstyti Susisiekimo ministerijos parengtų Kelių transporto kodekso (KTK) straipsnių pakeitimų, kuriais siekiama užtikrinti vienodas konkurencines sąlygas keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais rinkoje.
KTK projektu siūloma nustatyti, kad keleiviai lengvaisiais automobiliais už atlygį gali būti vežami tik dviem būdais: lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą arba lengvaisiais automobiliais taksi susisiekimo ministro tvirtinamų Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklių nustatyta tvarka.
Įstatymo projekte pažymima, kad keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą vykdyti galėtų tik fiziniai asmenys, naudodamiesi keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis. Vežėjams bus išduodami leidimai vykdyti veiklą atitinkama transporto priemone – lengvuoju automobiliu arba lengvuoju automobiliu taksi.
Lengvieji automobiliai taksi turėtų būti susisiekimo ministro nustatyta tvarka apipavidalinti. Teikti paslaugas lengvaisiais automobiliais taksi būtų galima motorinėmis kelių transporto priemonėmis, skirtomis keleiviams ir bagažui vežti, turinčiomis ne daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant vairuotojo vietą, visoje Lietuvos teritorijoje.
Be to, siūloma nustatyti, kad vežėjui leidimas vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą būtų laikomas išduotu kitą dieną nuo pranešimo apie ketinimą vykdyti šią veiklą pateikimo savivaldybės vykdomajai institucijai dienos arba nuo pranešime apie ketinimą vykdyti veiklą nurodytos dienos.
KTK projektu siūloma numatyti, kad vežėjui panaikinamas leidimo galiojimas, kai vežėjas nevykdo leidime nurodytos veiklos ilgiau kaip vienus metus ir nesikreipia į leidimą išdavusią instituciją dėl leidimo galiojimo sustabdymo ar panaikinimo. Taip norima sumažinti leidimus išduodančių institucijų naštą, neaktualių saugomų duomenų kiekį, kai saugoma informacija apie nevykdomą veiklą.
Siekiant užtikrinti keleivių vežimo paslaugų kokybę ir keleivių saugumą, siūloma nustatyti, kad vairuotojai vežti keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais gali tik turėdami ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą.
Taip pat, norint sumažinti šešėlinės ekonomikos apraiškas, sinchronizuoti priežiūros veiksmus, optimizuoti resursus, siūloma leidimus išdavinėti centralizuotai. Šią funkciją nuo 2020 m. liepos 1 d. siūloma pavesti Lietuvos transporto saugos administracijai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...
-
ILTE: paskolų galės gauti ne tik gaminantys vartotojai
Saulės ir vėjo parkų, skirtų gaminantiems vartotojams, vystytojams bus išdalyta iki 100 mln. eurų paskolų už ne daugiau kaip 3 proc. metų palūkanas, pranešė nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams gresia naujas mokestis
70 tūkst. elektros vartotojų gresia naujas mokestis. Uždelsus deklaruoti skaitiklių rodmenis ilgiau nei metus, šį darbą už gyventojus atliks ESO darbuotojai. O už rodmenų nurašymą dar teks susimokėti beveik 22 eurus. Iki šiol u...
-
Šimkus: prieš didinant mokesčius, peržvelkime lengvatas
Prieš svarstant, kuriuos mokesčius reiktų didinti, norint pasiekti reikalingą gynybos finansavimą, reiktų peržvelgti šiuo metu taikomas lengvatas, mano Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus. Pasak jo, jei nebūt...
-
Vaičiūnas: turėtume diskutuoti apie bendrą elektrinę
Vasarį su Europos tinklais susijungusios Baltijos šalys galėtų pradėti diskusijas dėl bendros elektrinės statybų, sako Lietuvos energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. ...
-
Pinigai gynybai: naudos gyventojų santaupas bankuose?
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, prezidento Gitano Nausėdos patarėjas sako, jog lėšų tam pirmiausia reikėtų skolintis, o ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi jų surinkti iš augančios šalies ...
-
Kylančios pocedūrų kainos: grožis – prabanga ar būtinybė?
Grožis yra prabanga ar būtinybė? Tokį klausimą pradėjo kelti klientai po Naujųjų metų apsilankę pas grožio specialistus. Dėl pabrangusių žaliavų kilo kone visų paslaugų kainos. Tačiau efektas ne toks, kokio grožio specialistai tikėjosi: kli...
-
Misiūnas apie tai, kaip sutaupyti ir kur dingsta pinigai
Analitinis centras ir žiniasklaidos kanalas Politika.lt praneša, kad pradeda tyrimą, kurio tikslas nustatyti, ar valstybė iš vidinių išteklių gali sutelkti esmingas lėšas gynybos finansavimui. Įprastai kalbant apie gynybą mi...
-
Karbauskis: priėmus šį sprendimą – „šokom į dilgėles“
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas Ramūnas Karbauskis sako, jog lėšos turėtų būtų skiriamos atsižvelgus į realius poreikius. ...