Grupinio apsipirkimo pinklės: paslauga suteikta, o pinigų tenka kaulyti

Kai kurie vadinamieji grupinio apsipirkimo portalai uždirba ne tik imdami tam tikrą užmokestį už parduotus kuponus. Atsiranda tokių, kurie apskritai vengia atsiskaityti su paslaugų ar prekių pardavėjais, nes viliasi, kad dėl nedidelių sumų teisinių priemonių niekas nesiims.

Nepalankios sutartys

Individualiąja veikla užsiimanti ir savo paslaugas per grupinio apsipirkimo portalus siūlanti vilnietė Laura gali papasakoti ne vieną istoriją, kaip tokių portalų valdytojai sugeba pasipelnyti ne tik pasiimdami 20–25 proc. nuo parduoto paslaugos kupono kainos, bet ir palikdami įvairių skylių sutartyse ar apskritai sukčiaudami.

Pasak jos, per grupinio apsipirkimo portalus prekę ar paslaugą pardavę verslininkai dažnai negali būti tikri, kad gaus jiems priklausančius pinigus, o jei ir gaus, ar visus.

"Dirbu su individualiosios veiklos pažymėjimu ir savo paslaugas siūlau ne per vieną ir ne du Lietuvoje veikiančius grupinio apsipirkimo portalus. Ne visi, bet tikrai nemažai jų duoda pasirašyti sutartis, leidžiančias jiems pasiimti dalį pinigų, kurie iš tiesų turi priklausyti man", – teigė Laura.

Ji pasakojo, kad tokiose sutartyse yra punktas, kuriame numatyta, kad už parduotą kuponą portalas paslaugos teikėjui iš pradžių perveda pusę sumos, o likusią dalį perveda tik tuo atveju, jei į portalo vidinę informacinę sistemą įvedamas kupono numeris, kurį paslaugos teikėjas pamato, kai pas jį ateina klientas su kuponu.

"Tačiau labai dažnai pasitaiko atvejų, kai klientai tuos kuponus pamiršta. Tada tenka prašyti, kad klientas grįžęs kupono numerį atsiųstu, bet taip padaro toli gražu ne visi. Taip išeina, kad pinigai už paslaugą, kuria suteikiu aš, lieka grupinio apsipirkimo portalui, ir nieko negali padaryti", – aiškino pašnekovė.

Vengia atsiskaityti

Laura taip pat pasakojo, kad kai kurie grupinio apsipirkimo portalai ne tik supančioja su jais bendradarbiaujančius verslininkus šiems nepalankiomis sutartimis, bet ir apskritai neatsiskaito, o pradėjus ieškoti teisybės atsimušama į sieną. Kartais paslaugą per tokius portalus pardavusiems verslininkams tenka kovoti ir dėl savo, ir dėl klientų pinigų.

Pasak Lauros, dažniausiai atsiskaityti delsia mažesnieji grupinio apsipirkimo portalai, ypač daug priekaištų pašnekovė turi portalui kiauletaupykle.lt.

"Nors standartinės sutartys šiame versle numato, kad pinigai turi būti pervesti per 10 dienų nuo kupono pardavimo, pavyzdžiui, kiauletaupykle.lt to dažniausiai nepadaro. Tuomet ir skambini jiems, ir rašai laiškus, bet telefonai būna užimti arba niekas neatsiliepia, į laiškus taip pat niekas neatsako. Taip ir bandai išsireikalauti ne jiems priklausančius pinigus. Būna, kad paslauga seniai suteikta, o tu už tai negavai nė cento", – piktinosi smulkioji verslininkė.

Ji pasakojo, kad su kiauletaupykle.lt buvo atvejis, kai per šį portalą buvo parduotas paslaugos kuponas, tačiau jį įsigijusi moteris tik vėliau sužinojo, jog  paslauga portale buvo apibūdinta netiksliai ir Laura jos negali suteikti. Klientė bandė atgauti pinigus, bet iki šiol nepavyko, nors viskas prasidėjo prieš porą mėnesių. Pasak Lauros, kupono pirkėja susiduria su ta pačia situacija – telefono niekas nekelia, o laiškai ignoruojami.

Laikraščio žurnalistas taip pat bandė susisiekti su portalu kiauletaupykle.lt, tačiau trečiadienį per visą dieną telefono ragelio taip niekas ir nepakėlė.

Teismams gaila laiko

Laura pasakojo, kad vienintelis pasiūlymas, kurio ji ir jos klientė sulaukė iš portalo kiauletaupykle.lt buvo, kad ji atiduotų pinigus klientei, o jau paskui būtų atsiskaityta ir su Laura.
"Įdomiausia, kad jie vis tiek būtų nusiskaičiavę už parduotą kuponą pagal sutartį jiems priklausančius procentus. Jie man pervestų pinigus už kuponą, nuo kurio kainos būtų nuskaičiuota 20 proc., o aš klientei grąžinčiau visą sumą. Bet tai nesąmonė, nes visa istorija atsitiko dėl jų kaltės, tai jie netiksliai apibūdino mano teikiamą paslaugą", – sakė pašnekovė.

Tiesa, ji pabrėžė, kad taip elgiasi tikrai ne visi grupinio apsipirkimo portalai. Ypač didieji šios rinkos žaidėjai atsiskaito tvarkingai ir be jokių problemų.

Paklausta, ar nebandė jai priklausančių pinigų išsireikalauti teisinėmis priemonėmis, moteris teigė, kad kol kas ne, nes tai pareikalautų ir lėšų, ir laiko.

"Manau, būtent dėl to jie ignoruoja tokius smulkius paslaugų teikėjus kaip aš, nes žino, kad dėl nedidelių keliasdešimties ar kelių šimtų litų sumų niekas niekur nesikreips", – svarstė Laura.
Mažieji konkuruoja aršiai

Bendrovės "Cherry media LT", valdančios grupinio apsipirkimo portalus grupinis.lt ir beta.lt, direktoriaus pavaduotojas Robertas Ragauskas "Vilniaus dienai" teigė, kad grupinio apsipirkimo portalų rinkoje netrūksta istorijų apie vėluojančius atsiskaityti ar apskritai neatsiskaitančius verslininkus.

"Du mūsų portalai užima apie 60 proc. šios rinkos. Likusius 40 proc. dalijasi keliasdešimt portalų. Mums tie mažieji portalai ne konkurentai, bet dėl savo rinkos dalies jie konkuruoja aršiai, išgyventi tokiems portalams sunku, todėl nesąžiningos veiklos imamasi gana dažnai", – sakė R.Ragauskas.

Pašnekovas pasakojo, kad ir jam skambina žmonės bei klausia, ką daryti, nes viename ar kitame grupinio apsipirkimo portale įsigijo kuponą, tačiau negavo nei paslaugos, nei atgavo sumokėtus pinigus.

"Tokiais atvejais kupono pirkėjas bado į jo pardavėją, šis bado į paslaugos teikėją, o teisybė galiausiai taip ir nerandama", – apibendrino R.Ragauskas.

Komentaras
Vitas Jonas Ūsas
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas

Dėl prekybos internetu 2011 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo 170 , 2012 m. – 300, o per 2013 m. pirmą pusmetį – daugiau kaip 200 vartotojų skundų. Dėl prekių ir paslaugų, įsigytų su nuolaidų kuponais, vartotojų skundų dalis sudaro iki trečdalio visų tarnyboje dėl internetinės prekybos gaunamų skundų.

Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje pastaruoju metu gaunama gana daug vartotojų prašymų dėl prekių ir paslaugų, įsigytų su nuolaidų kuponais. Dažniausios skundų priežastys: vartotojai negauna užsakytų paslaugų (grožio salonuose, žirgyne, kitų laisvalaikio paslaugų), nes paslaugų teikėjai nepajėgia suteikti paslaugų išplatinus per didelį kiekį nuolaidų kuponų, o galiojimo terminas paprastai nepratęsiamas. Tarnyba, gavusi vartotojo prašymą, kreipiasi į pardavėją, paslaugų teikėją ir prašo išspręsti ginčą taikiai, o nepavykus to padaryti priima sprendimą dėl vartotojo reikalavimų (tenkinti prašymą, iš dalies tenkinti ar atmesti). Neįvykdžius tarnybos sprendimo pardavėjų ir paslaugų teikėjų sąrašas skelbiamas tarnybos tinklalapyje.
Yra buvę ir atvejų, kai tarnyba gindama viešąjį interesą kreipėsi į teismą su ieškiniu dėl žalos atlyginimo vartotojams, kurie negavo paslaugų grožio salone, o kuponų platintojas tiesiog dingo. Teismas priėmė sprendimą patenkinti ieškinį ir grąžinti vartotojams jų sumokėtas sumas.

Problemų kyla tuomet, kai kuponų platintojas neatsiskaito su paslaugų teikėjais ar vartotojams nurodoma kreiptis į kuponų platintoją, tuomet į pardavėją ir pan. Todėl siūlytina kuponų platintojams aiškiai nurodyti kupono sąlygas ir informaciją, kur kreiptis iškilus problemų dėl paslaugų ar prekių teikimo.
Grupinio apsipirkimo portalų, kuriais skundžiamasi dažniausiai, neatskleisiu, nes didelė dalis jų jau bankrutavę.


Ką reikėtų žinoti perkant kuponus grupinio apsipirkimo portaluose?

Prieš įsigydami dovanų (nuolaidų) kuponą atidžiai perskaitykite kupono sąlygas, atkreipkite dėmesį į galiojimo terminą, išankstinės rezervacijos (jei yra) laiką.

Atminkite, kad kupono galiojimo laikas nepratęsiamas ir pinigai už nepanaudotą kuponą negrąžinami, nebent pardavėjas ar paslaugos teikėjas sutiktų tai padaryti geranoriškai ar už papildomą mokestį.

Patikrinkite atsiliepimus internete apie įmonę, teikiančią paslaugas, – ar ji veikianti, patikima, nebankrutavusi (pavyzdžiui, www.bankrotodep.lt).

Prieš įsigyjant dovanų (nuolaidų) kuponus rekomenduotina susisiekti su įmone nurodytais telefonais ir pasiteirauti visais jums rūpimais klausimais.

Būtina išsaugoti visus dokumentus (kuponą, mokėjimo dokumento kopiją, susirašinėjimo medžiagą ir kt.).

Ką daryti, jei vartotojo teisės pažeistos?

Pirmiausia raštu kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją, kuris nurodytas dovanų (nuolaidų) kupone, ir nurodyti savo reikalavimą.

Jei pardavėjas, paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo per 10 dienų ar atsakymas vartotojo netenkina, patariama raštu kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (prašymo formą galima rasti tinklalapyje www.vvtat.lt).

Prie prašymo būtina pridėti turimus įrodymus (mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją, susirašinėjimo su paslaugų teikėju medžiagą ir pan.).



NAUJAUSI KOMENTARAI

e.

e. portretas
beta ir grupinis atrodo patikimiausi, kitur net neperku, nes kartais apanki gavęs prekę. mažieji "grupiakai" visokius kiniškus fuflo pardavinėja ir dar brangiau nei reali kaina

kauniete

kauniete  portretas
jau ne karta pirkau "Betoje" . Nenuvyle .O labiausiai dekoju uz kelione i Sveicarija ir tik uz 699lt !!!

kauniete

kauniete  portretas
jau ne karta pirkau "Betoje" . Nenuvyle .O labiausiai dekoju uz kelione i Sveicarija ir tik uz 699lt !!!
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių