Internetu įsigytų prekių grąžinimas: kokios klaidos daromos dažniausiai?

  • Teksto dydis:

Pirkimas internetu tapo neatsiejama daugelio mūsų kasdienybe. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastebi, kad grąžindami internetu įsigytas prekes vartotojai neretai painioja dvi skirtingas teises – teisę grąžinti kokybišką prekę per 14 dienų bei teisę kreiptis dėl nekokybiškos prekės trūkumų. Priklausomai nuo to, kuria teise pageidaujate pasinaudoti, tokius prekės grąžinimo motyvus ir turite nurodyti pardavėjui.

Teisė grąžinti kokybišką prekę

Pirkdamas internetu ar kitomis ryšio priemonėmis vartotojas negali prekės tinkamai apžiūrėti, todėl vartotojui suteikiama teisė per 14 dienų nuo prekės gavimo ją grąžinti. Grąžinama prekė turi būti nenaudota ir nepraradusi prekinės išvaizdos, t. y. apžiūrėta tik tiek, kiek tai galima padaryti fizinėje parduotuvėje. Kartu svarbu pateikti prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą. Pageidaudamas pasinaudoti minėta teise vartotojas privalo aiškiai ir nedviprasmiškai informuoti pardavėją.

Įdomu tai, kad siekdami pasinaudoti 14 dienų grąžinimo teise kartais vartotojai nurodo, jog prekė yra nekokybiška, netinkamai veikia ar neatitinka aprašymo. Nenustatęs prekės trūkumų pardavėjas turi teisę atmesti Jūsų prašymą, todėl raginame atsakingai vertinti prekės grąžinimo motyvus ir nenurodyti nebūtų trūkumų.

Pažymėtina, kad 14 dienų grąžinimo teisė nėra absoliuti, todėl patikrinkite, ar konkreti prekė nepatenka į Civilinio kodekso 6.22810 straipsnyje numatytas išimtis. Negrąžinamos greitai gendančios prekės (pvz., greitai gendantys maisto produktai), pagal individualų užsakymą pagamintos prekės (pvz., pagal Jūsų išmatavimus pasiūtos užuolaidos), dėl higienos priežasčių negrąžinamos prekės, išpakuota kosmetika, leidiniai, taip pat supakuoti vaizdo ar garso įrašai arba supakuota programinė įranga, kurie buvo išpakuoti po pristatymo ir pan.

Teisė kreiptis dėl nekokybiškos prekės

Jeigu jūsų netenkina prekės kokybė, vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, jūs turite teisę savo pasirinkimu pareikšti vieną iš šių reikalavimų:

1) pašalinti prekės trūkumus;

2) pakeisti nekokybišką prekę;

3) sumažinti prekės kainą;

4) sugrąžinti sumokėtą kainą (negalioja mažareikšmiams trūkumams).

Šiuo atveju kreipdamiesi į pardavėją privalote aiškiai nurodyti, dėl kokių prekės trūkumų kreipiatės ir kokį reikalavimą keliate. Kartu su prašymu pardavėjui svarbu pridėti prekės pirkimą patvirtinantį dokumentą. Pasinaudoti minėta teise vartotojas gali per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą), jei pardavėjas nenustatė ilgesnio garantinio termino.

Jei kreipėtės į pardavėją raštu, tačiau ginčo išspręsti nepavyko, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka jūs turite teisę kreiptis į VVTAT.

Jei prekę įsigijote iš užsienio

Vis dažniau Lietuvos vartotojai apsiperka užsienio šalyse registruotose internetinėse parduotuvėse. Tokiais atvejais žinotina, jog aukščiau apibūdintos teisės yra saugomos Europos Sąjungos (ES) teisės. Tai reiškia, jog pirkdami iš internetinės parduotuvės, registruotos vienoje iš ES šalių (taip pat Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje arba Norvegijoje) dėl savo pirkinio galėsite jaustis kur kas saugiau, nei pirkdami iš kitų šalių.

Jeigu siekdami pasinaudoti šiomis teisėmis susiduriate su pardavėjo nenoru bendradarbiauti ar kitomis problemomis, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą (EVC). EVC Lietuvoje teikia nemokamas konsultacijas vartotojams ir, bendradarbiaudamas su kitų ES šalių Europos vartotojų centrais, padeda taikiu būdu spręsti problemas, kylančias perkant iš kitose ES šalyse, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje bei Norvegijoje registruotų pardavėjų arba paslaugų teikėjų.

EVC skatina vartotojus sekti centro svetainėje teikiamus saugaus apsipirkimo patarimus. Taip pat kviečiame išbandyti savo žinias naujame saugaus apsipirkimo internete žaidime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių