Karantinas negrįžtamai pakeitė maisto produktų užsakymo į namus rinką

Maisto prekių į namus vežėjai sako, kad dėl koronaviruso COVID-19 pandemijos paskelbtas karantinas negrįžtamai pakeitė maisto produktų užsakymo į namus rinką. Anot jų, nors užsakymų srautas ėmė mažėti dar neatšaukus karantino, o po to smuko dar labiau, tačiau vistiek išlieka didesnis nei buvo iki karantino paskelbimo kovo mėnesio viduryje.

Pokyčiai rinkoje vienas įmones paskatino tobulinti paslaugų kokybę Lietuvoje, tuo metu kitos planuoja investicijas ir plėtrą kitose šalyse.

„Barbora“: užsakymų srautas išlieka didesnis nei prieš karantiną

Baltijos šalyse veikiančios elektroninės maisto produktų parduotuvės „Barbora“ vadovas Andrius Mikalauskas teigia, kad situacija rinkoje stabilizavosi baigiantis karantinui, nes jo pradžioje užsakymų buvo dešimt kartų daugiau nei įprastai.

„Užsakymų srautas tiek rinkoje, tiek „Barboroje“ sumažėjo, tačiau išlieka žymiai didesnis nei iki karantino. Matome, kad į laikotarpį buvusį iki karantino negrįšime. Nauji klientai spėjo priprasti prie patogaus būdo apsipirkti internetu. Manau, kad klientų srautas ateityje toliau sparčiai augs“, – BNS sakė A. Mikalauskas.

Pasak jo, karantino laikotarpiu didėjo ir „Barboros“ pardavimai Latvijoje bei Estijoje.

„Šiuo metu „Barbora“ toliau stiprina savo pozicijas esamose rinkose. Atviros lieka ir durys už Baltijos šalių ribų“, – tvirtino A. Mikalauskas.

„Greituolis“ planuoja plėtrą užsienio rinkose

Maisto ir kitų prekių iš „Iki“ parduotuvių užsakymo mobiliąją programėlę „Lastmile“ valdančios bendrovės „Greituolis“ vadovas Tadas Norušaitis teigia, kad įmonė plečiasi Lietuvoje ir ieško galimybių pradėti veiklą užsienio rinkose.

Lietuvoje nuo rugpjūčio mėnesio pradės veikti elektroninės parduotuvės interneto svetainė, palengvinsianti apsipirkimus vyresnio amžiaus žmonėms, tuo metu užsienyje veiklą planuojama pradėti 2021 metais.

„Yra kelios šalys, bet konkrečios dar nepasirinkome. Svarstome ir apie artimąjį užsienį – Latvija ir Estija, ir apie didžiąsias Europos valstybes, pavyzdžiui, Prancūziją ir Vokietiją. Paslaugas kitose šalyse planuojame kitais metais, gal net pačioje metų pradžioje“, – BNS sakė R. Norušaitis.

Vis daugiau žmonių supranta, kad ir maistą galima pirkti internetu, nes ne visi mokėjo tą daryti.

Pasak jo, Prancūzija yra šiek tiek patrauklesnė, nes ten internetinė prekyba yra plėtojama jau pakankamai seniai, tuo metu Vokietijoje lūžis įvyko per koronaviruso epidemiją, iki kurios į elektroninę prekybą buvo žiūrima labai konservatyviai.

Anot „Greituolio“ vadovo, bendrovę taip pat domina Danija, kur tokios paslaugos „įgauna pagreitį, bet rinka mažesnė“, taip pat kai kurios Skandinavijos šalys.

„Rimi“: dalis priimtų darbuotojų grįžo į ankstesnius darbus

Mažmeninės prekybos bendrovės „Rimi Lietuva“ elektroninės komercijos direktoriaus Vaido Lukoševičiaus teigimu, šiuo metu bendrovė didžiausią dėmesį skiria paslaugų kokybės užtikrinimui ir plėtrai Lietuvoje.

Dėl koronaviruso epidemijos išaugus maisto prekių pristatymo į namus paslaugų poreikiui, „Rimi Lietuva“ elektroninę parduotuvę atidarė šiek tiek anksčiau negu buvo planuota, o dėl ypatingai didelio paslaugų poreikio per karantiną vyko ir plėtra. 

„Artėjant karantino pabaigai plėtra nesustojo, nors užsakymų skaičius šiek tiek sumažėjo (...) Kurjerių ir prekių surinkėjų darbą perskirstėme, išplėtus prekių pristatymo į namus teritorijas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Nuo šios savaitės šią paslaugą teikiame ir Palangos mieste“, – BNS nurodė V. Lukoševičius.

Pasak jo, koronaviruso plitimo piko metu gausėjant užsakymų, dalį darbuotojų „Rimi“ priėmė  laikinai – jie atėjo iš sektorių, kurių veikla buvo sustojusi. Pasibaigus terminuotoms sutartims, darbuotojų skaičius natūraliai sumažėjo – dalis jų grįžo į ankstesnius darbus.

Elektroninės prekybos paslaugas „Rimi“ grupės įmonės jau teikia ir Latvijoje bei Estijoje.

Karantinas pakeitė vartotojų įpročius

Visi trys pašnekovai tvirtina, kad koronaviruso krizė ir karantinas pakeitė vartotojų, dalis kurių iki tol nebuvo pirkę maisto produktų internetu, įpročius.

„Vis daugiau žmonių supranta, kad ir maistą galima pirkti internetu, nes ne visi mokėjo tą daryti“, – tvirtino T. Norušaitis. Anot jo, klientai taip pat pradeda suprasti, kad už maisto produktų pristatymą į namus reikia mokėti, šios paslaugos kaina „negali būti nuline“.  

V. Lukoševičiaus teigimu, intensyviausiu koronaviruso plitimo šalyje metu pirkėjai rinkosi ne tik prekių pristatymą į namus, bet ir atsiėmimą specialiai tam skirtuose punktuose.

„Barboros“ vadovo teigiu, pirkinių atsiėmimo stotelėmis „Barbora Express“ naudojosi ne tik mažesnių miestų gyventojai, bet ir poilsiauti prie ežerų ar į kurortus vykstantys didmiesčių gyventojai.

„Išvykdami iš namų, jie užsako prekes su atsiėmimu, pavyzdžiui, Utenos, Zarasų ar Palangos „Barbora Express“ stotelėse ir pakeliui jas pasiima“, – sakė A. Mikalauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Man labai patiko karantino metu ir naudojuosi iki siol .Sutaupau daug laiko ,produktai sviezi ,skanus.Nematau jokiu problemu. Aciu Jums kad dirbate.

T

T portretas
Per daug naivus yra kad galvoja kaip parasyta tas ir tiesa deja ne

Violeta

Violeta portretas
Užsakinėjau prekes karantino metu. Viskas buvo gerai,bet pasibaigus karantinui pradėjo vežti prekes kurių galiojimas baigiasi po 1-2 dienų.Teko paslaugos atsisakyti.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių