- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Populiariausios maisto prekės Lietuvoje yra lietuviški maisto produktai, tuo tarpu pirkdami higienos prekes ir alkoholį, gyventojai dažniau renkasi užsienio gamintojų produkciją. Tai paaiškėjo Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) ketvirtus metus iš eilės surengto konkurso „Populiariausia prekė“ apdovanojimų ceremonijoje, vykusioje kovo 5 d. Litexpo konferencijų centre.
Šiemet konkurso dalyviai buvo suskirstyti į 66 kategorijas, kurių nugalėtojai buvo išrinkti pagal vartojimą atspindinčius duomenis – mažmeninės prekybos tinklų „Maxima LT”, „Rimi Lietuva”, „Palink” ir „Norfos mažmena” 2012 metų pardavimų rezultatus.
Anot Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdančiojo direktoriaus Lauryno Vilimo, nors gamybos ir prekybos profesionalai formuoja rinkos turinį, galutinį žodį taria pirkėjai – būtent jų įvertinimas parodo, kas yra kas Lietuvoje. „Šis konkursas, vienintelis, objektyviai atspindintis pirkėjų simpatijas ir pasirinkimą, yra tarsi lakmuso popierėlis visai rinkai. Jis parodo, kad pirkėjai nedaro nuolaidų kokybei ir rinkdamiesi pirmo būtinumo prekes, pirmenybę atiduoda vietos gamintojams, o taip pat tiekėjams, kurie per ilgus metus užsitarnavo vartotojų pasitikėjimą“, - teigė L. Vilimas.
„Populiariausios prekės“ konkurso maisto prekių kategorijoje iš 43 prekių, net 29 yra lietuviškos – mėsos, pieno ir miltiniai produktai (duona, batonas, makaronai), taip pat majonezas, sultys ir mineralinis vanduo. Mėgstamiausi importuojami maisto produktai yra kava, prieskoniai ir šaldyti gaminiai.
Alkoholinių gėrimų kategorijoje pirmauja užsienio produkcija – iš 15 nominuotų prekių, 9 yra importuotos. Tiesa, savo simpatijas pirkėjai atidavė lietuviškai degtinei, alui, sidrui, trauktinei, balzamui bei alkoholiniams kokteiliams. Tuo tarpu iš 8 konkurse nominuotų ne maisto prekių, kurių tarpe vyrauja higienos gaminiai, nėra nei vienos pagamintos Lietuvoje.
33 prekės iš 66 populiariausiomis yra nuo 2011 metų, o net 12 savo kategorijose lyderio pozicijų neužleidžia jau ketverius metus iš eilės – lietuviai ištikimi kavai „Kronung”, šokoladui „Karūna“, glaistytam varškės sūreliui „Magija“, kvietiniams miltams „Malsena“, „Daumantų“ pomidorų padažui „Tradicinis“, majonezui „Vilnius“, kramtomajai gumai „Orbit Sweet Mint”, sulčių gėrimui „Elmenhorster”, balzamui Žalios devynerios”, brendžiui „Grand Cavalier”, putojančiam vyno gėrimaui „Bosca Anniversary”, vermutui „Martini BIanco“.
Gamintojai bei tiekėjai, kurių atstovaujamos prekės buvo pripažintos populiariausiomis, įgijo teisę ne tik ženklinti tų prekių pakuotes LPĮA priklausančiu specialiu ženklu „Populiariausia prekė", bet ir šiuo ženklu išskirti savo prekes prekybos tinklų parduotuvių lentynose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įkurtuvės Kauno inovacijų parke: pirmasis investuotojas su 50 milijonų eurų krepšeliu
Valstybei svarbaus ekonominio objekto statusą turintis Aleksoto inovacijų pramonės parkas sulaukė pirmojo investuotojo – biotechnologijų bendrovės „Wellgem Biopharma“. Trečiadienį oficialiai paskelbti naujakurių plėtros planai dėl ...
-
LŠTA: šilumos kainos mažės, jei daugiau vartotojų prisijungs prie centralizuoto šilumos tiekimo
Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos (LŠTA) prezidentas Valdas Lukoševičius teigia, kad norint užtikrinti mažėjančias šildymo kainas reikalinga prijungti didesnį kiekį vartotojų prie centralizuoto šilumos tiekimo va...
-
Vyriausybė palaiko siūlymą skirti baudas už prekių su nacistine ir komunistine simbolika gabenimą5
Ministrų kabinetas palaiko iniciatyvą numatyti administracinę atsakomybę už prekių su nacistine ir sovietine atributika gabenimą, siekiant tokius daiktus platinti. ...
-
Lietuvos bankas pirmąjį pusmetį gavo dukart mažiau skundų
Lietuvos bankas (LB) šių metų pirmąjį pusmetį gavo beveik dukart mažiau skundų nei pernai – 521. Anot LB, tai lėmė itin sumažėjęs skundų dėl mokėjimo paslaugų skaičius. ...
-
Seimo komitetas: tik laikinai prekybą vykdantys užsieniečiai gali nekalbėti lietuviškai
Užsieniečių, kuriems prekių pardavimas nėra nuolatinė veikla, siūloma neversti mokytis lietuvių kalbos, kad jie susikalbėtų su klientais. ...
-
„Sodros“ išmokų pokyčiai: naujos „grindys“ ir „lubos“ nuo spalio1
Nuo spalio perskaičiuotos vadinamosios „Sodros“ išmokų „grindys“ ir „lubos“ – patys mažiausi ir patys didžiausi galimi išmokų dydžiai. Šie pokyčiai aktualūs ne visiems išmokų gavėj...
-
KAM: Gynybos fondas per pusantros paros surinko 6,75 tūkst. eurų1
Antradienį pradėjęs veikti Valstybės gynybos fondas, į kurį internetu gali aukoti visi Lietuvos gyventojai, verslas ir organizacijos, per pusantros paros surinko 6,75 tūkst. eurų, BNS informavo Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
Vidurinioji klasė Lietuvoje: įvardijo kriterijų, leidžiantį save jai priskirti
Vidurinei klasei save priskiria maždaug kas antras Lietuvos gyventojas. Nors statistiškai vidurinioji klasė šalyje – didžiausia istorijoje, dalis jos tokia visai nesijaučia. ...
-
Trečiadienio rytą staigiai pakilo elektros kainos: kas ir kurią valandą mokėjo daugiausiai?9
Brangesnis rytas trečiadienį buvo tiems, kurie nefiksavo elektros kainų ir naudojasi biržos planu. ...
-
Seimo komitetas – už paprastesnį pluoštinių kanapių produktų importą
Seime kelią skinasi pataisos, sudarančios palankesnes sąlygas iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių į Lietuvą įvežti pluoštinių kanapių produktus ir jų gaminius – siūloma supaprastinti reikalavimus jų tiekėjams. ...