- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelininkams teigiant, kad finansavimas keliams turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiemet valstybės investicijos į kelius jau pasieks tokią sumą.
„Šiais metais investicijos į kelius bus netgi didesnės nei yra skirtas finansavimas. Praktiškai pasieksime 1 mlrd. eurų investicijas ir tai yra rekordas“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė M. Skuodis.
„Šiandien yra pirmi metai, kai mes esame investavę gerokai daugiau nei turime lėšų“, – kalbėjo ministras.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams iš visų šaltinių bus panaudota 1,005 mlrd. eurų, tuo metu jiems buvo skirta 936 mln. eurų.
M. Skuodis BNS teigė, kad jog daugiau nei skirta lėtų bus investuota, projektų rangovams greičiau atliekant darbus, už kuriuos reikia atsiskaityti.
Šiandien yra pirmi metai, kai mes esame investavę gerokai daugiau nei turime lėšų.
„Jeigu nesumokėsime šiais metais, tai reikės sumokėti kitais metais, metų pradžioje gavus biudžetą. Tai šioje vietoje dėl to tos investicijos praktiškai 1 mlrd. eurų ir būtų (šiais metais – BNS). Greičiau rangovai daro visus projektus ir atsiranda poreikis greičiau atsiskaityti“, – BNS aiškino M. Skuodis.
Anot ministro, tikimasi, kad šiems atsiskaitymams trūkstamų lėšų „finansinių srautų suvaldymo tikslais“ bendrovė „Via Lietuva“ pasiskolins Finansų ministerijai leidus.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka anksčiau sakė, kad realiai vertinant, kelių finansavimas turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus, nors visiems blogos būklės keliams ir tiltams sutvarkyti reikėtų apie 2 mlrd. eurų.
M. Skuodis pabrėžė, kad galutinius sprendimus dėl kitų metų kelių finansavimo priims nauja Vyriausybė ir naujas Seimas.
Jo teigimu, viena priemonių norint surinkti papildomų lėšų keliams – papildomas sunkiasvorio transporto, ypač tranzitu per Lietuvą važiuojančių vilkikų apmokestinimas: „Mes tai esame padarę prieš metus ir, man atrodo, reikės tuos mokesčius didinti“.
M. Skuodis pastaruoju metu ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų. Be to, ministras kelia idėją, kad „Via Lietuva“ galėtų gauti tiesioginių pajamų, o nebūtų finansuojama tik per biudžetą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
EK gerina 2024–2025 metų Lietuvos ekonomikos augimo prognozę
Europos Komisija (EK) gerina šių metų Lietuvos ekonomikos augimo prognozę iki 2,2 proc., o kitų metų – iki 3 procentų. ...
-
Ar verta investuoti į trečiąją pensijų pakopą?1
Trečios pensijų pakopos sutarčių skaičiuojama apie 140 tūkstančių. „Finansai paprastai“ autorius Martynas Kairys ir investicijų ekspertas Audrius Šilgalis paaiškino, ar verta rinktis šį investavimo būdą. ...
-
VERT patvirtino antrojo vėjo parko aukciono Baltijos jūroje sąlygas
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) patvirtino kitą savaitę skelbiamo antrojo 700 megavatų (MW) galios jūrinio vėjo parko konkurso sąlygas. ...
-
V. Janulevičius sureagavo į „Teltonikos“ situaciją: Lietuvoje yra per daug biurokratizmo2
Lietuvos pramoninkų konfederacijos (LPK) prezidentas Vidmantas Janulevičius sako, kad „Teltonikos“ vadovo Arvydo Paukščio pranešimas apie stabdomą įmonės aukštųjų technologijų parko projektą Liepkalnyje, yra signalas ...
-
Registrų centras: finansinių ataskaitų vis dar nepateikė apie 1,2 tūkst. paramos gavėjų
Apie 1,2 tūkst. įvairių paramos gavėjo statusą turinčių organizacijų vis dar nėra pateikusios finansinių ataskaitų, penktadienį pranešė Registrų centras. ...
-
Paskutinė diena susimokėti žemės mokestį: šiemet planuojama surinkti apie 61 mln. eurų
Pentadienis yra paskutinė diena, kuomet savininkams reikia susimokėti žemės mokestį už 2024 metus – šiemet gyventojai turėtų sumokėti apie 61 mln. eurų, arba 2 mln. eurų (3,27 proc.) daugiau nei pernai. ...
-
Būsto kainų Baltijos šalyse palyginimas: lietuviai – užsidėję rožinius akinius?7
Lietuvoje būsto kainos yra vienos aukščiausių Baltijos šalyse. Mes gyvename gerokai brangesnėmis kainomis nei latviai ir panašiomis kaip Estijoje. Lietuviai dar nepraranda vilties, nors vidutinė kaina ir toliau – žingsnis po ...
-
LEA: per savaitę dyzelinas Lietuvoje pabrango 1 proc.
Pastarąją savaitę Lietuvoje dyzelinas pabrango 1,1 proc., o benzinas nežymiai atpigo – jo kaina sumažėjo 0,2 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Pirmadienį šalies degalinėse dyzelinas vidutiniškai kainavo 1,3...
-
EP nusprendė metams atidėti draudimą alinti miškus ir sušvelninti kai kurias nuostatas
Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį nusprendė metams atidėti taisykles, įpareigojančias įmones užtikrinti, kad Europos Sąjungoje (ES) parduodamų produktų gamybai nebuvo naikinami miškai, taikymą. ...
-
VERT: antrojo jūros vėjo parko elektros pardavimo kaina – 75–126 eurai už MWh2
Pirmadienį planuojamo skelbti antrojo 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkurso, kurio dalyviai galės pretenduoti į valstybės skatinimą, nugalėtojas elektros megavatvalandę (MWh) turės parduoti po 75–126 eurus. ...