Socialdemokratai reikalauja didinti finansavimą kelių priežiūrai: žmonės laužo mašinas

Opozicinė Socialdemokratų Seimo frakcija ragina Vyriausybę atkreipti dėmesį į vis prastėjančią kelių dangą ir pateikė pasiūlymą ateinančių metų valstybės biudžete 110 mln. eurų padidinti asignavimus Susisiekimo ministerijai, kad būtų užtikrinta tvari Kelių priežiūros ir plėtros programa.

Pasak socialdemokratų, trečdalis kelių Lietuvoje apgailėtinos būklės, o žvyrkelių asfaltavimas užstrigęs.

Socialdemokratų parengtą pasiūlymą biudžetui parėmė 57 parlamentarai tiek iš opozicinių, tiek iš valdančiosios daugumos frakcijų.

Vienas iš pasiūlymo teikėjų Seimo narys Eugenijus Sabutis pabrėžia, kad esama Lietuvos kelių būklė netenkina, o ministerijos paaiškinimai gana migloti ir neapibrėžti.

„Beveik 40 proc. visų valstybinės reikšmės kelių netenkina keliamų kokybės kriterijų. Susisiekimo ministerija teisinasi ir sako, kad imsis pakeitimų, tačiau šiandieninę situaciją žadama ištaisyti tik per 10 metų“, - sako socialdemokratas.

Pasak jo, turime per daug netinkamos būklės valstybinės reikšmės kelių, tiltų ir viadukų. Reikiamų asignavimų, jo teigimu, laukia tiek valstybės strateginiai kelių projektai, tiek rajoniniai keliai.

„Savo automobiliais galime jausti, kad būklė itin prasta svarbiausiuose transporto keliuose – automagistralėje ir tranzitiniuose keliuose, jau nekalbant apie regionuose esančius vietinės reikšmės kelius ir žvyrkelius – gyventojai laužo automobilius ir ryja dulkes“, – teigia E. Sabutis.

Socialdemokratų registruoto pasiūlymo iniciatorius Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa taip pat atkreipia dėmesį į nejudantį žvyrkelių asfaltavimą.

„Dar pavasario sesijoje Seimas priėmė mano inicijuotą rezoliuciją dėl žvyrkelių per gyvenvietes asfaltavimo programos, pripažindamas, kad Lietuvai nedelsiant reikalinga atskira žvyrkelių per Lietuvos gyvenvietes asfaltavimo programa.

Vyriausybės buvo prašoma valstybės biudžete numatyti lėšas šiai programa vykdyti. Deja, šiandien to nematome. Lėšų nebuvo skirta, todėl ir buvo būtina siūlyti šiuos biudžetinius pakeitimus“, – pabrėžia Seimo narys V. Kanopa.

Socialdemokrato nuomone, spartesniam regionų vystymuisi ir stiprėjimui, turime pasiekti, kad kiekviena gyvenvietė turėtų bent vieną asfaltuotą kelią, susisiekiantį su administraciniais centrais.

„Tai būtų reali regionų politika. Pradėkime ją vykdyti“, - akcentuoja parlamentaras.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Liudas Jonaitis pažymi, kad dėl nepakankamo finansavimo vietinės reikšmės keliams, savivaldybėms sudėtinga pasiekti greitesnį proveržį žvyrkelių asfaltavime.

„Daugėjant transporto priemonių, intensyvėjant judėjimui žvyrkeliais per žmonių gyvenamąsias vietoves, sparčiai prastėja žvyruotų kelių būklė, žmonės priversti gyventi nuolatinėse dulkėse, kas ženkliai blogina jų gyvenimo kokybę ir sveikatą.

Privalome įsiklausyti į regionuose gyvenančių žmonių prašymą ir išvaduoti juos nuo dulkių debesų. Ypač tų žmonių, kurie gyvena toliau nuo miesto centrų“, – pabrėžia L. Jonaitis.

Pasak parlamentaro, kitas labai svarbus klausimas – jaunų žmonių pritraukimas į regionus.

„Statistika rodo, kad norint atgaivinti Lietuvos regionus ir pritraukti į juos jaunas šeimas reikia gerai išvystytos kelių infrastruktūros. Pastebima, kad tose vietovėse, kur keliai dar nėra asfaltuoti, jaunimas nenori gyventi, vengia įsigyti namus ar kurti verslus“, - sako Seimo narys L. Jonaitis.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

pilietis

pilietis portretas
Manau sitas dede uzdarbiauja balus. Kaune keliai tvarkomi labai gerai gal tik truputi per letai

To šiaip

To šiaip  portretas
gyvuly tu gyvuly, tau seni žmonės - ne žmonės, 64 procentai Lietuvos kelių neasfaltuoti Ar tu įsivaizduoja, koks tai dydis? Mus turėtų išmesti iš ES už tokį požiūrį į infrastruktūrą. Vokietijoje net miško keliukai asfaltuoti, o pas mus tik nesibaigiantis pezėjimas, šnekėjimas, kalbos ir koncepcijos ir kitas šūdas. Pasikeisk visas spyruokles,amortizatorius, amortizatorių atramas, stabilizatoriaus traukes, stabilizatoriaus įvores, priekinius šarnyrus, traukių antgalius kas metai automobilyje, žinosi, kiek kainuoja ir kiek žemintis reikia žmogui autoservisuose. Šlykštu, kai Lietuva pilna idiotų, dėl kurių iki šiol reikia daužyti savo turtą per duobes ir neasfaltuotus baisius kelius, kurie pas mus kaip viduramžiuose.

siaip

siaip portretas
siulau visus kelius furoms apmokestinti, t.y. virs 3,5 tonos visi keliai sioms masinoms mokami...toliau visiems kitiems nieko nekainuos, nes pinigu reikia surinkti asfaltimui, ir dar, baikit tas nesamones kai i penkiu-desimt namu kaima tiesia asfalta uz kelis simtus tuksntaciu eur,,,kur pensininkai vien gyvena,,,ten tiesiog gal reikia žvyro kelia priziureti, arba skalda pilti su atsijomis ir pan.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių