- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuviai ypatingą dėmesį skiria maisto kainoms. Tačiau šią tendenciją sparčiai vejasi ir kita – vis daugiau mūsų šalies gyventojų ima propaguoti sveikesnį gyvenimo būdą ir pirkti ekologišką maistą.
Pakuočių gamintojo „Tetra Pak“ atliktas maisto pasirinkimo įpročių tyrimas Baltijos šalyse atskleidė, kad Lietuvoje galima išskirti du pagrindinius pirkėjų tipus – tie, kurie maistą perka pirmiausia atsižvelgdami į kainą (26 proc.), ir sveiko maisto entuziastai (24 proc.).
Kiekvieną dieną Šiaurės ir Baltijos šalių gyventojai nusiperka daugiau nei 47 mln. maisto produktų. Dėl šios priežasties specialistai pabrėžia, kad perkant maistą labai svarbu atkreipti dėmesį ne tik į jo kainą ar sudedamąsias dalis, bet ir į pakuotę.
„Svarbu žinoti, kad net ir tokie kasdieniai pasirinkimai kaip pakuotės, gali lemti didelius pokyčius, susijusius su mūsų sveikata ir aplinka bei gamtos ištekliais. Kokybiškos pakuotės padeda išlaikyti maistą šviežią, nenaudojant konservantų, jos leidžia produktus patogiai parsinešti namo, lengviau sandėliuoti ir naudoti, o po to pakuotes lengva perdirbti“, – pabrėžia Laura Latisonoka, „Tetra Pak“ svarbių klientų pardavimų vadovė Baltijos šalyse.
Lietuviai – taupieji, latviai – sveikuoliai
„Tetra Pak“ tyrimas atskleidė, kad didžiausią pirkėjų dalį Lietuvoje sudaro tokie vartotojai, kurie maistą renkasi pirmiausia atsižvelgdami į kainą (26 proc.). Taip pat labai svarbi kategorija yra sveiko maisto entuziastai (24 proc.). Tyrimas parodė, kad didžioji dalis šiai grupei priskiriamų pirkėjų yra aukštesnes pajamas gaunančios moterys, kurios turi šeimas. Šios kategorijos pirkėjai stengiasi rinktis sveiką maistą be nenatūralių priedų ir mielai gamina namuose. Kitos dvi taip pat populiarios pirkėjų grupės šalyje – nuolat skubantys (22 proc.) ir pragmatiški pirkėjai (21 proc.).
Latvijoje dažniausiai pasitaikanti pirkėjų kategorija yra sveiko maisto entuziastai (33 proc.), o Estijoje – pragmatiškieji pirkėjai (36 proc.), kurie maistą renkasi racionaliai, ieškodami kompromiso tarp produkto sveikumo ir kainos.
„Šios vartojimo tendencijos ne tik parodo pirkėjų mąstymą, renkantis maisto produktus, bet taip pat leidžia numatyti, kaip maisto pramonė vystysis ateityje. Pirkėjai, rinkdamiesi prekes, vis didesnį dėmesį skirs aplinkosaugai ir tvarumui, todėl pakuočių pagrindinė užduotis – ne tik apsaugoti maisto produktus, bet ir išsaugoti jų maistingąsias savybes. Jos taip pat turi būti patogios vartoti, perdirbdamos ir daryti kuo mažesnę žalą aplinkai“, – sako Erikas Lindrothas, „Tetra Pak Nordics“ aplinkosaugos direktorius.
Pakuočių dizaino agentūros „Package“ vadovas Mindaugas Pašvenskas priduria, kad svarbu ne tik pasiūlyti pirkėjams maistą tvariose pakuotėse, bet ir tinkamai informuoti juos apie privalumus, pasitelkiant pakuotės dizainą, ir atsisakyti perteklinės informacijos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kruizų turizmas atsigauna – kitąmet laukiama penktadaliu daugiau turistų1
Šių metų Klaipėdos kruizų sezonas buvo itin sėkmingas – laivų ir keleivių skaičius padidėjo iki 1,5 karto, o kitais metais tikimasi augimo dar maždaug penktadaliu. ...
-
Pažeidimai nustatyti 23 Palangos maitinimo įstaigose iš 331
Daugumoje šiemet patikrintų Palangos maitinimo įstaigų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai nustatė pažeidimų, šeštadienį praneša portalas tv3. ...
-
Šileika: e. tollingo sistema turės įtakos krovos Klaipėdos uoste apimtims
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistema, vadinamasis e. tollingas pabrangins krovinių pervežimus automobiliais, todėl turės įtakos Klaipėdos jūrų uost...
-
Naujųjų naktį viešbučiai bus užpildyti, tačiau metų pradžia bus sunkesnė5
Naujųjų metų naktį Lietuvos viešbučiai bus beveik visiškai užimti, tačiau pirmoji sausio savaitė jiems bus sunki, sako šio verslo atstovai. ...
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje2
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai1
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu46
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...