Tyrimas: lietuviai didžiausią dėmesį skiria maisto kainai ir sveikumui

  • Teksto dydis:

Per mažai dėmesio ekologiškumui

Paklausus pirkėjų apie tai, pagal ką jie renkasi maisto produktų pakuotę, paaiškėjo, kad lietuviams svarbiausia yra patogumas (kad būtų patogu parsinešti namo) (39 proc.) ir tai, kad pakuotė išlaikytų produktą šviežią, nenaudojant konservantų (38 proc.). Tokie patys prioritetai akcentuojami ir Latvijoje (atitinkamai 52 proc. ir 41 proc.), ir Estijoje (49 proc. ir 48 proc.).

Baltijos šalių pirkėjams svarbiausia ant pakuotės rasti šią informaciją: galiojimo datą, produkto pavadinimą ir sudėtines jo dalis.

Pakuotės ekologiškumui ir poveikiui aplinkai, kaip rodo tyrimas, Baltijos šalių pirkėjai skiria vis dar per mažai dėmesio: Lietuvoje tai svarbu 12 proc., Latvijoje ir Estijoje – 17 proc. apklaustųjų. Tačiau „Tetra Pak“ pastebi, kad gyventojų sąmoningumas auga.

Tyrimo duomenimis, Lietuvoje 35 proc. apklaustųjų yra pasiryžę už aplinkai draugišką pakuotę mokėti papildomai (iki 0,08 Eur), o 36 proc. pirkėjų rinktųsi tokią pakuotę, jeigu kaina nesikeistų. Mokėti daugiau labiau linkę sveiko maisto entuziastai ir pragmatiškieji pirkėjai. O pavyzdžiui, Estijoje ir Latvijoje mokėti papildomai norėtų pusė arba beveik pusė apklaustųjų.

„Tetra Pak“ tyrimas taip pat parodė, kad devyni iš dešimties Lietuvos gyventojų mano, jog kartoninės gėrimų pakuotės yra labiausiai draugiškos aplinkai. 60 proc. apklaustųjų teigia, kad, pirkdami pieną ir sultis, pirmenybę teikia kartoninėms pakuotėms. Be to, septyni iš dešimties Baltijos šalių gyventojų tiki, kad ateityje aplinkai draugiškų pakuočių populiarumas tik didės.

Vis dar gajūs mitai

Baltijos šalių pirkėjų apklausa parodė ne tik gyventojų įpročius, bet ir atskleidė klaidingus jų įsitikinimus. Pavyzdžiui, 70 proc. lietuvių mano, kad parduotuvių lentynose, o ne šaldytuvuose esančios sultys kartoniniuose pakeliuose greičiausiai savo sudėtyje turi konservantų.

Tačiau specialistai pabrėžia, kad tai yra mitas, nes Lietuvos įstatymai aiškiai apibrėžia, kad sultyse negali būti jokių konservantų ar pridėtinio cukraus. Dėl aseptinės kartoninės pakuotės gamybos technologijos ir kelių jos sluoksnių – kartono, plastiko ir aliuminio, neatidarytas sulčių pakelis gali būti laikomas kambario temperatūroje iki 12 mėnesių.

„Tetra Pak“ nuomonės apklausa buvo atlikta 2016 m. balandį, bendradarbiaujant su tyrimų agentūra „Latvijas Fakti“. Iš viso buvo apklausta 3112 respondentų, kurių amžius yra nuo 15 iki 74 metų. Apklausa vykdyta Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių