- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdžia vėl grįžta prie sprendimų dėl taršių automobilių. Vyriausybė pritarė naujam nacionaliniam oro taršos mažinimo planui. Jame numatyta, kad po penkerių metų naujai registruojamiems taršiems automobiliams nebūtų leidžiama išriedėti į gatves. Gamtą teršiančiais automobiliais valdžia laiko „Euro 4“ ir dar senesnių standartų transporto priemones. Apie tai pokalbis su aplinkos ministru Simonu Gentvilu.
– Kam Vyriausybė pritarė?
– Nutarėme, kad už 30 metų Europoje nebebus taršos. Tai optimistinis tikslas. 2030 m. esame numatę stiprius taršos mažinimo rodiklius – nuo žemės ūkio, energetikos, transporto. Transporto sektoriuje kalbame apie registravimo kartelės kėlimą, kad taršiausi automobiliai ateityje nebegalėtų būti registruojami. Europa apsisprendusi 2035 m. uždrausti vidaus degimo varikliais automobilių prekybą.
– Taršiausi „Euro 4“ standartas ir dar taršesni?
– Kalbama, kad „Euro 4“ standarto automobiliai ne visi būtų registruojami Lietuvos eisme. Reikės žiūrėti, kaip keisis parkas, kiek bus pinigų taršiems automobiliams utilizuoti. Aplinkos ministerija 10 tūkst. automobilių savininkų sumoka po 1 tūkst., kad būtų sunaikinti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar jiems bus papildomas registracijos mokestis, ar apskritai nebus leidžiama jų registruoti?
– Kalbame apie tai, kad gatvėse nebematytume juodų arba baltų dūmų. Kad techniškai netvarkingi automobiliai nepraeitų techninių apžiūrų.
– Ar po penkerių metų nebebus įmanoma parduoti „Euro 4“ standarto 2007– 2008 m. automobilį?
– Europa valosi automobilių parką. Ar taršiausi suvažiuoja pas mus, ar ir mes kartu keliame kartelę? Bendras interesas, kad taršūs automobiliai ir netvarkingi nebūtų registruojami. Numatytas pereinamasis laikotarpis. 2027 m. turėsime kažkokių ribojimų „Euro 4“ standartui. Dauguma automobilių parkų jau dabar „Euro 5“, „Euro 6“. „Euro 4“ pradėti 2006 m., dabar jiems jau šešiolika metų. 2027 m. jiems jau bus 20 metų. Techninės apžiūros metu tik išimtiniais atvejais jiems būtų leista dalyvauti eisme.
Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Nebebus galima registruoti ir „Euro 2“, „Euro 3“?
– Taip. Nekalbame apie totalų uždraudimą. Keliame standartą ir norime švaresnių automobilių.
– Tai nėra naujas automobilių taršos mokestis?
– Ne.
– Ar ruošiamas naujas taršos mokesčio variantas?
– Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.
– Ar reikėtų šalinti ir 2008–2009 m. mažalitražį benzininį automobilį?
– Ne. Matysime konkrečiai. 2027 m. bus pradėtos taikyti griežtesnės sąlygos. Visi matome, kad nieko nedarymas kenkia aplinkai – krinta didžiuliai krituliai, griūva užtvankos, temperatūrų anomalijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VMI: žemės mokestį laiku sumokėjo 79 proc. savininkų, gauta 53 mln. eurų
Žemės mokestį laiku – iki lapkričio 15-osios – sumokėjo 79 proc. jos savininkų. Į savivaldybių biudžetus gauta 53 mln. eurų pajamų – beveik 90 proc. apskaičiuotos sumos, pirmadienį pranešė Valstybinė mokesčių inspekcij...
-
Užimtumo tarnyba: penktadalis grupinių atleidimų šiemet – tekstilės įmonėse
Užimtumo tarnyba šiemet gavo daugiau pranešimų apie numatomus grupės darbuotojų atleidimus nei pernai, o kas penktas atleidimas – drabužių siuvimo įmonėse: 12 darbdavių įspėjo 500 darbuotojų. ...
-
Pasaulio skaitmeninio konkurencingumo indekse Lietuva pakilo per 6 vietas
Pasauliniame skaitmeninio konkurencingumo indekse Lietuva šiemet pakilo per 6 vietas į 22-ą poziciją tarp 67 valstybių. ...
-
Teismas: Vilniaus valdžios sprendimai dėl Balžio ežero nuomos – neteisėti
Vilniaus savivaldybės sprendimai, kuriais vandenlenčių sporto bendrovei „Mad Home“ ketina išnuomoti teritoriją šalia Balžio ežero, o kartu – ir patį ežerą bei dalį aplink esančio miško, yra neteisėti, nusprend...
-
VERT skelbs pakartotinį antrojo jūros vėjo parko vystytojo konkursą
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) pirmadienį pakartotinai paskelbs 3,13 mlrd. eurų vertės 700 megavatų (MW) galios antrojo vėjo parko Baltijos jūroje vystymo konkursą. ...
-
S. Skvernelis: norint didinti gynybos biudžetą, valstybės skolos augimas yra neišvengiamas9
Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad norint daugiau pinigų skirti gynybai, valstybės skolos augimas yra neišvengiamas. ...
-
Į Lietuvą atvyksta Taivano užsienio reikalų ministras12
Į Lietuvą su delegacija atvyksta Taivano užsienio reikalų ministras Lin Chia-lungas (Lin Čia-lungas). ...
-
Apie „Teltonikos“ skandalą: turime išsiaiškinti mūsų herojus, stabdžiusius projektą23
Didžiausias smūgis Lietuvos ekonomikai – taip vertinama bendrovės „Teltonika“ įkūrėjo Arvydo Paukščio žina, kad nebebus statoma Taivano puslaidininkių lustų gamykla. Lietuva praranda 3,5 mlrd. eurų investicijas. Nebus sukurt...
-
Potencialia ministre įvardijama I. Ruginienė: keturių darbo dienų savaitė – neišvengiama (interviu)16
Potencialia naująja socialinės apsaugos ir darbo ministre įvardijama Seimo narė Inga Ruginienė tvirtina, kad pokyčiai pensijų kaupimo sistemoje yra vienas iš esminių darbų, kuriuos reikės įgyvendinti naujoje parlamento kadencijoje. Ji tikina,...
-
Nauji svarstymai: elektra kai kam gal atpigti4
Nauja valdžia vėl nori leisti elektros rinkėjams rinktis visuomeninį tiekėją, bet ne visiems. Kandidatas į energetikos ministrus teigia, kad dabar susidaro paradoksali situacija, kai didžioji dalis vartotojų tiekėjui „Ignitis“ moka didesn...