Uždraus taršiems automobiliams riedėti į gatves?

  • Teksto dydis:

Valdžia vėl grįžta prie sprendimų dėl taršių automobilių. Vyriausybė pritarė naujam nacionaliniam oro taršos mažinimo planui. Jame numatyta, kad po penkerių metų naujai registruojamiems taršiems automobiliams nebūtų leidžiama išriedėti į gatves. Gamtą teršiančiais automobiliais valdžia laiko „Euro 4“ ir dar senesnių standartų transporto priemones. Apie tai pokalbis su aplinkos ministru Simonu Gentvilu.

– Kam Vyriausybė pritarė?

– Nutarėme, kad už 30 metų Europoje nebebus taršos. Tai optimistinis tikslas. 2030 m. esame numatę stiprius taršos mažinimo rodiklius – nuo žemės ūkio, energetikos, transporto. Transporto sektoriuje kalbame apie registravimo kartelės kėlimą, kad taršiausi automobiliai ateityje nebegalėtų būti registruojami. Europa apsisprendusi 2035 m. uždrausti vidaus degimo varikliais automobilių prekybą.

– Taršiausi „Euro 4“ standartas ir dar taršesni?

– Kalbama, kad „Euro 4“ standarto automobiliai ne visi būtų registruojami Lietuvos eisme. Reikės žiūrėti, kaip keisis parkas, kiek bus pinigų taršiems automobiliams utilizuoti. Aplinkos ministerija 10 tūkst. automobilių savininkų sumoka po 1 tūkst., kad būtų sunaikinti.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Ar jiems bus papildomas registracijos mokestis, ar apskritai nebus leidžiama jų registruoti?

– Kalbame apie tai, kad gatvėse nebematytume juodų arba baltų dūmų. Kad techniškai netvarkingi automobiliai nepraeitų techninių apžiūrų.

– Ar po penkerių metų nebebus įmanoma parduoti „Euro 4“ standarto 2007– 2008 m. automobilį?

– Europa valosi automobilių parką. Ar taršiausi suvažiuoja pas mus, ar ir mes kartu keliame kartelę? Bendras interesas, kad taršūs automobiliai ir netvarkingi nebūtų registruojami. Numatytas pereinamasis laikotarpis. 2027 m. turėsime kažkokių ribojimų „Euro 4“ standartui. Dauguma automobilių parkų jau dabar „Euro 5“, „Euro 6“. „Euro 4“ pradėti 2006 m., dabar jiems jau šešiolika metų. 2027 m. jiems jau bus 20 metų. Techninės apžiūros metu tik išimtiniais atvejais jiems būtų leista dalyvauti eisme.

Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.

– Nebebus galima registruoti ir „Euro 2“, „Euro 3“?

– Taip. Nekalbame apie totalų uždraudimą. Keliame standartą ir norime švaresnių automobilių.

– Tai nėra naujas automobilių taršos mokestis?

– Ne.

– Ar ruošiamas naujas taršos mokesčio variantas?

– Mūsų Aplinkos ministerijos tikslas – taršos mažinimas, o mokestinė aplinka priklauso kitoms ministerijoms.

– Ar reikėtų šalinti ir 2008–2009 m. mažalitražį benzininį automobilį?

– Ne. Matysime konkrečiai. 2027 m. bus pradėtos taikyti griežtesnės sąlygos. Visi matome, kad nieko nedarymas kenkia aplinkai – krinta didžiuliai krituliai, griūva užtvankos, temperatūrų anomalijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tegu

tegu portretas
tegu gentvyliukas ir jo hebra pasiskaito vokietijos aplinkos agenturos atliktus tyrimus apie tarsius auto pasirodo euro 3 euro 4 svaresni nei euro 5 6i ir neknisa proto

Lidlas

Lidlas portretas
Tuoj pardavinės elektromobilius po 100€.

:)))

:))) portretas
o kada uzdraus tarsiems beretnykams eiti i gatves? nuo ju smirda tikrai ne maziau
VISI KOMENTARAI 49

Galerijos

Daugiau straipsnių