- Parengė Alfredas Zdramys
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Turiu tikslą suvienyti ir sutelkti bendram darbui Lietuvos vežėjus", – sakė kandidatas į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentus Romas Austinskas, organizacijos nariams pristatydamas memorandumą su savo idėjomis apie "Linavos" ateitį.
R.Austinskas nori suvienyti
Pasak R.Austinsko, dabar labiausiai reikalinga vertę vežėjų bendruomenei kurianti veikla, o ne santykių aiškinimasis per teismus.
"Pastaruoju metu "Linavai" ypač reikia skaidrumo ir švaraus, šviežio starto. Tarpusavio rietenos, valdžios dalybos, virtusios net teisiniais ginčais, žlugdo organizacijos reputaciją, skaldo asociaciją ir nebekuria jokios vertės jos nariams. Todėl jaučiu pareigą iš anksto visiems atskleisti savo, kaip galimo asociacijos prezidento, veiklos, vertybių bei prioritetų viziją ir kartu komandą sutelkti vieningai ir kryptingai dirbti Lietuvos vežėjų naudai", – kalbėjo R.Austinskas, pokalbio pakvietęs asociacijos prezidiumą ir narius.
Asociacijoje Alytaus krašto vežėjams atstovaujantis prezidiumo narys Bronislavas Geležiūnas sako, kad iš tiesų reikia tokio vadovo, kad pirmiausia būtų išspręstos visos problemos asociacijos viduje. "Linavos" vadovybė turi liautis aiškintis santykius teismuose ir dėti maksimalias pastangas, kad visi veikloje kylantys ginčai būtų sprendžiami diplomatiškai, taikiai, diskusijų ir derybų būdu.
Įmonės "Autopaslauga" savininkas ir vadovas R.Austinskas, jau ketvirtį amžiaus esantis "Linavos" nariu, iki šiol niekada nedalyvavo asociacijos valdyme. Tačiau dabar, matydamas susiskaldymą, siekia suvienyti vežėjus, pakviesti dirbti kartu.
Balandžio 9-ąją Vilniuje jis paskelbė memorandumą dėl asociacijos "Linava" ir jos prezidiumo vertybių bei veiklos prioritetų. Pagrindinės vertybės penkios – pridėtinės vertės kūrimas nariams, skaidrumas ir nepriekaištinga reputacija, lygiateisiškumas, teisėtumas, taikus ginčų sprendimas.
R.Austinskas atkreipė dėmesį, kad visi asociacijos nariai, nepriklausomai nuo jų dydžio ir finansinės padėties, turi būti vienodai svarbūs bei vienodai atstovaujami ir ginami, sprendimai privalo būti teisiškai pagrįsti ir neprieštarauti teisės aktams,
Skaidrumo svarba
Gerų permainų norintys vežėjai ypač akcentuoja skaidrumą. Pasak dabartinių "Linavos" prezidiumo narių, asociacijos ketinimai steigti savo draudimo bendrovę, kuri konkuruotų su paslaugų kainas nežmoniškai sukėlusiomis bendrovėmis, irgi pasmerkti strigti.
"Linava" yra pradėjusi vežėjų draudimo bendrovės įkūrimą – šis veiksmas jau turėjo atgarsį ir tiesioginių pasekmių rinkoje. Privalome pabaigti bendrovės steigimo procesą ir užtikrinti jos veiklos stabilumą, patikimumą bei skaidrumą", – mano R.Austinskas.
"Kai prezidiume, valdyboje dirba žmonės, turintys daugybę bylų, apie reputaciją kalbėti sudėtinga, – mano R.Austinską palaikantys vežėjai. – Ką sakyti apie dabartinį "Linavos" prezidentą su šimtu bylų? Su skaidrumo stokojančiais atstovais vengia susitikti, problemas aptarti ir valdžios atstovai."
Vežėjų atstovai mano, kad "Linavos" prezidentu turėtų tapti toks kandidatas, kuris savo sėkmingo verslo pavyzdžiu būtų autoritetas visiems.
Alytaus krašto vežėjų atstovas B.Geležiūnas neabejojo, kad būtini nauji veiklos standartai ir privalu skaičiuoti, o ne švaistyti verslininkų į "Linavos" iždą suneštus mokesčius.
"Dabar, pasirodo, asociacijos kongresą (jame balandžio 24-ąją vyks Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidento rinkimai – aut. past.) galima surengti maždaug už 7 tūkst. eurų, o prisimename, kad vienas kainavo 200 tūkst. litų (beveik 58 tūkst. eurų – aut. past.)", – svarstė B.Geležiūnas.
Jo kolega "Linavos" prezidiumo narys Vytas Bučinskas, atstovaujantis Šiaulių krašto vežėjams, priminė gerokai didesnes išlaidas: "Vienas kongresas kainavo ir 700 tūkst. litų (beveik 203 tūkst. eurų – aut. past.)."
"Turi egzistuoti nulinė tolerancija nesąžiningumui, piktnaudžiavimui, abejotinai reputacijai ir asmeninių interesų tenkinimui", – mano ir kandidatas į "Linavos" prezidentus R.Austinskas.
Prezidentas turi būti pavyzdys
Į "Linavą" susibūrusios ir labai didelės įmonės, turinčios šimtus automobilių, jų atstovams svarbu, kad asociacijai vadovautų profesionalas.
Vežėjų atstovai, aptardami įvairių kandidatų galimybes tapti "Linavos" prezidentu, svarstė, kad labiausiai tiktų toks, kuris savo sėkmingo verslo pavyzdžiu būtų autoritetas visiems. Dalis jų pavyzdžiu pateikia tris dešimtis metų sėkmingai veikiančios įmonės vadovą R.Austinską.
Iš tiesų jo įsteigta UAB "Autopaslauga", teikianti pervežimo paslaugas, išsiskiria iš daugumos vežėjų. Vien tai, kad šių metų vasarį bendrovėje dirbančių 57 darbuotojų vidutinis atlyginimas siekė 1 510,71 euro ("Sodros" duomenys), daug ką pasako. Įmonė turi beveik 60 automobilių. Į "Linavos" vadovus pretenduoja ir tokie kandidatai, kurių įmonėse transportą gali ant vienos rankos suskaičiuoti.
Kauno regiono vežėjų atstovas, taip pat asociacijos prezidiumo narys, Romas Vosylius mano, kad R.Austinskas, per tiek metų puikiai sustygavęs savo verslą, gali daug laiko skirti visuomeninei veiklai ir turėti joje patirties. Daugiau nei 30 metų R.Austinskas – automobilių sporto entuziastas. Pastaruosius ketverius metus ėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento pareigas, organizacijai yra vadovavęs ir anksčiau. 2015 m. jis buvo Benedikto Vanago ekipos Dakare vadovas.
Mobilumo paketo svarba
Dabar vienas svarbiausių vežėjams rūpesčių – Mobilumo paketas. Asociacijos atstovai sutaria, kad, nepaisant to, jog Europos Parlamentas jį patvirtino, būtinos tolesnės derybos tarptautiniu mastu. Svarbu, kad tai suprastų ir valdžios atstovai, ir visuomenė.
"Būtina imtis realaus darbo, kad maksimaliai sumažintume neigiamus Mobilumo paketo padarinius mūsų vežėjams – tam reikalingas informavimas, taip pat reali pagalba nariams įgyvendinant šio dokumento reikalavimus", – akcentavo R. Austinskas.
Verslininkas taip pat atkreipia dėmesį, kad asociacija turi stiprinti savo, kaip stipraus ir patikimo socialinio partnerio, autoritetą bei skatinti bendradarbiavimą ne tik Lietuvos, bet ir tarptautiniu mastu. Jo manymu, "Linavai" stinga ir ilgalaikio bei trumpalaikio strateginio veiklos plano, orientuoto į finansinį asociacijos nepriklausomumą bei pridėtinės vertės nariams kūrimą. Kandidatas įsitikinęs, kad asociacija turėtų užtikrinti nuolatinį vežėjų verslo aplinkos analizavimą bei savalaikę reakciją ir darbą teisėkūros srityje, siekiant užtikrinti šalies vežėjų konkurencingumą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys, ar leisti savivaldybėms finansuoti socialinę globą asmenims su sunkia negalia
Seimas rudens sesijoje svarstys siūlymą sudaryti galimybę savivaldybėms jų biudžeto lėšomis prisidėti prie socialinės globos asmenims su sunkia negalia finansavimo. ...
-
Seime pateiktas siūlymas didinti ekonomines sankcijas už tabako gaminių pardavimą nepilnamečiams2
Ketvirtadienį parlamente pateiktos prezidento Gitano Nausėdos inicijuotas Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo bei lydinčio Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) įstatymo pataisos, kuriomis siūloma griežtinti...
-
Seime pateiktas projektas: liberalizuos geležinkelių darbuotojų įgūdžių įvertinimo tvarką3
Ketvirtadienį Seimas pateiktas Susisiekimo ministerijos inicijuotas Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (GTESĮ) projektas, kuriuo siekiama liberalizuoti darbuotojų, atliekančių geležinkelių transporto eismo saugai užtikrinti svarbias uždu...
-
Žalesnės Lietuvos plėtrai paskelbta kvietimų už daugiau nei 745 mln. eurų
Žaliosioms investicijoms Europos Sąjunga nuo 2021 metų iki šiol paskelbė kvietimų už 745 mln. eurų. Finansų ministerijos duomenimis, sutarčių pasirašyta už 516 mln. eurų. ...
-
E. Dobrowolska: prekių svorio ir kainos pokyčių rodymas – ne išeitis1
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska sako neturinti idėjų, kaip sudrausminti prekybininkus, kurie už mažesnio svorio prekes nustato tą pačią kainą. ...
-
A. Armonaitė – už LEZ steigimą Visagine2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako remianti Visagino savivaldybės sprendimą rajone, kur yra nebeveikianti sovietinė atominė elektrinė, steigti laisvąją ekonominę zoną (LEZ). ...
-
EK: Lietuva – viena iš lyderių pagal viešąsias skaitmenines paslaugas
Pagal viešųjų skaitmeninių paslaugų kokybę Lietuva išlieka viena iš lyderių Europos Sąjungoje (ES), rodo Europos Komisijos (EK) atlikta 2024 metų skaitmeninio dešimtmečio pažangos vertinimo ataskaita, ketvirtadienį skelbi...
-
Pastarąją savaitę Lietuvoje degalai brango, tačiau išliko pigesni nei kaimyninėse šalyse1
Pastarąją savaitę degalai Lietuvoje pabrango: vidutinė benzino kaina padidėjo 0,1 proc., o dyzelino pakilo puse procento. Skirtumas tarp benzino ir dyzelino kainų kaip ir praėjusią savaitę sudaro 0,05 Eur/l. ...
-
Seimas: sienų ar stogų želdynai negalės pakeisti natūralių augalų2
Nekilnojamojo turto vystytojai nuo rugpjūčio negalės vertikaliuoju pastatų ar jų stogų apželdinimu pakeisti želdynų žemės sklype. ...
-
Pajamų už darbą rinkimų komisijose bus galima neįtraukti į šeimos pajamas
Gyventojų pajamų už darbą rinkimų ar referendumų komisijose bus galima neįtraukti į šeimos pajamas, kai sprendžiama dėl paramos ar socialinių išmokų, pavyzdžiui, šildymo kompensacijų. ...