- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šių metų pradžios augant keleivinio ir krovininio transporto įmonių skundams dėl drastiškai padidėjusio taršos mokesčio, transporto įmonės prašo aplinkos ir finansų ministrų atšaukti skubotai praėjusių metų pabaigoje priimtą sprendimą, pradėtą taikyti atgaline data, nesikonsultuojant su verslo atstovais.
Skaičiuojama, kad kai kuriems pervežimo paslaugų teikėjams dėl pakeistų taisyklių taršos mokestis išaugo net septynis kartus, kas ženkliai didina nuostolius ir stumia į bankrotus, ypač keleivinį transportą.
Tai pažymima Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kreipimesi į Finansų, Aplinkos, Susisiekimo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijas, Valstybinę mokesčių inspekciją.
Asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, po Naujųjų metų asociacija sulaukia vis daugiau transporto įmonių nusiskundimų dėl drastiškai išaugusio taršos mokesčio, kurį susimokėti reikia atgaline data, pagal pakeistą taršos mokesčio skaičiavimo tvarką.
„Praėjusių metų pabaigoje aplinkos ir finansų ministrų įsakymais skubotai, nesikonsultuojant su verslu ir kitomis suinteresuotomis grupėmis, buvo pakeistos taršos mokesčio skaičiavimo taisyklės. Verslas supranta valstybės siekį mažinti aplinkos taršą ir visuomet yra pasiruošęs bendradarbiauti ieškant visoms pusėms priimtinų sprendimų. Visgi šis atvejis labai nuvylė, nes apie tai nebuvome informuoti ir kviesti į diskusijas. Šis, už nugaros priimtas, sprendimas kai kurioms įmonėms, ypač teikiančioms keleivių pervežimo paslaugas, išlaidas padidino net septynis kartus. Taip didėja bankrotų rizika, nes ne visi gali sau leisti susimokėti ženkliai išaugusį mokestį“, – sakė A. Burba.
Būtent todėl, pasak jo, prašome Aplinkos ir Finansų ministerijų panaikinti gruodžio 17 d. patvirtintą įsakymą ir grąžinti ankstesnį mokestį, o naujoves pradėti taikyti ne atgaline data, t.y. nuo 2021 m. sausio 1 d., o nuo kito termino, aptarus galimas pasekmes su verslo atstovais.
Keleivinio transporto „Busturas“ generalinis direktorius Vaidas Seirackas tvirtina, kad šis sprendimas – lyg spjūvis verslui į veidą, nes taršos mokesčio skaičiavimo pakeitimai pasirašyti gruodžio 17 d., prasidėjus šventiniam laikotarpiui, kai retai kas tikrina, ką valstybės institucijos nusprendė.
„Įprastai šį mokestį reikia sumokėti iki vasario vidurio už praėjusius metus, tad įmonės planuoja savo biudžetus. Šis sprendimas skaudžiai atsilieps savivaldybių keleivių vežėjams, kurie savo biudžetus planuoja į priekį, o 2021 m biudžetas jau seniai patvirtintas. Vietoj planuotos 3 tūkst. eurų įmokos už praėjusius metus dabar turėsime sumokėti 21 tūkst. eurų. Kai kurie maži autobusų parkai metus planavo baigti su minimaliu pliusu, o perskaičiavus taršos mokestį, baigs su minusu“, – sakė V. Seirackas.
Šis sprendimas skaudžiai atsilieps savivaldybių keleivių vežėjams, kurie savo biudžetus planuoja į priekį, o 2021 m biudžetas jau seniai patvirtintas.
Jo teigimu, ši naujovė palies ir privačius keleivių vežėjus, nes pagal naująją metodiką, nepaisant to, ar dyzelinė transporto priemonė su Euro 0, ar su moderniu Euro 6 varikliu, šis mokestis visiems yra vienodas.
Asociacijos viceprezidentas Rimantas Martinavičius atkreipia dėmesį į tai, kad tiek privatūs, tiek savivaldybių keleivių vežėjai visus metus dirba vildamiesi turėti bent minimalų pelną, o dabar, po mokesčių reformos, suprato, kad sugeneravo minusą.
„Dažniausiai Lietuvoje keleivinio transporto įmonės dirba nuostolingai arba generuoja minimalų pelną ir visus metus atsakingai planuoja išlaidas, kad metų pabaigoje būtų kuo mažesnis minusas. Apmaudu, kad net nepasitarus su rinkos dalyviais, kuriems aktualūs pakeitimai, priimami sprendimai, kurie dar taikomi atbuline tvarka. Ne kiekviena įmonė išgalės susimokėti net 7 kartus išaugusį mokestį. Ši naujovė kai kuriuos keleivių vežėjus stums prie bankroto ribos“, – sakė R. Martinavičius.
Be to, toks sprendimo priėmimo būdas prieštarauja ne tik teisėkūros interesams, bet ir teisėtiems verslo lūkesčiams, nes metų pabaigoje priimtų sprendimų nebuvo galima numatyti praėjusių metų pradžioje ir jiems tinkamai pasiruošti. Tai yra padidintas mokestis skaičiuojamas už praėjusius 2021 m., taip pažeidžiant vieną pagrindinių teisės principų – teisės aktai netaikomi atgaline data, pabrėžia vežėjai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Ant VERT stalo – nauji elektros bei dujų tarifai3
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį ketina patvirtinti maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...
-
Ministerija: JAV teiks Lietuvai informaciją apie mažuosius branduolinius reaktorius2
JAV padės Lietuvai vertinti galimybes ateityje statyti ketvirtosios kartos mažuosius branduolinius reaktorius. ...
-
Lietuviai skolas dažniau „išsimušinėja“ patys: nepasitiki teisine sistema?
Tik kas ketvirtas lietuvis dėl negrąžintos skolos kreipiasi į antstolius ir vis daugėja tokių, kurie skolas „išsimušinėja“ patys. ...
-
Lapkritį – išankstinė 0,5 proc. mėnesio ir 1,1 proc. metinė infliacija
Išankstinė metinė infliacija – lapkritį, palyginti su pernai lapkričiu – siekia 1,1 proc., o mėnesio – lapkritį, palyginti su spaliu, – 0,5 proc., trečiadienį skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Vyriausybė – už atlyginimų kėlimą mokslininkams
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad nuo kitų metų rugsėjo vidutiniškai 8 proc. augtų atlyginimai valstybiniuose mokslinių tyrimų institutuose dirbantiems mokslininkams. ...
-
Viceministras: 2026 metais pensijos turėtų viršyti skurdo ribą5
Atotrūkis tarp santykinės skurdo ribos, vertinamos pagal žmogaus pajamas, ir vidutinės pensijos toliau mažėja, o 2026 metais pensijos turėtų būti didesnės nei skurdo riba, sako socialinės apsaugos ir darbo viceministras Martynas Šiurkus. ...