- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apdraudę savo automobilius transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu ar kasko gyventojai neretai mano, kad visais atvejais gali būti ramūs dėl patirtų nuostolių atlyginimo.
Vis tik ne visi įvykiai yra laikomi draudžiamaisiais, todėl norėdami išvengti nesusipratimų automobilių savininkai turėtų atkreipti dėmesį į draudimo taisykles ir konkrečios sutarties sąlygas, kur nurodomos išimtys ir specifinės situacijos, kuomet žala nėra atlyginama. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius išskiria dažniausiai pasitaikančius atvejus, kai draudimo išmoka apsidraudusiajam vis tik nepriklauso.
Anot T. Nenartavičiaus, viena dažniausiai pasitaikančių situacijų, kai vairuotojai nepagrįstai tikisi draudimo išmokos yra, kuomet transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu (TPVCAD) savo transporto priemones apdraudę ir nukentėję vairuotojai tikisi nuostolių atlyginimo su eismo įvykiais visiškai nesusijusiose situacijose.
„Pagal privalomąjį draudimą yra atlyginami tik eismo įvykio metu nukentėjusios pusės patirti nuostoliai. Nepaisant to, tokį draudimą turintys vairuotojai į draudikus kreipiasi ir tuomet, kai transporto priemonės yra apgadinamos ne eismo įvykių metu, pavyzdžiui, atidarinėjant dureles automobilių stovėjimo aikštelėse. Tokių žalų TPVCAD neapima, o nuostolių panašiose situacijose norintys išvengti vairuotojai savo transporto priemones turėtų drausti kasko“, – sako draudimo ekspertas.
Pagal privalomąjį draudimą yra atlyginami tik eismo įvykio metu nukentėjusios pusės patirti nuostoliai.
Lygiai taip pat traktuojami įvykiai, kai automobiliai nurieda ir yra apgadinami palikus juos įkalnėje be įjungto rankinio stabdžio ar kuomet transporto priemonės stiklą suskaldo iš po ratų atskrieję akmenukai. Tokios žalos yra susijusios su kasko, o ne privalomuoju draudimu, todėl norintys nuo jų apsisaugoti turėtų pasirūpinti būtent automobilio kasko apsauga.
„Vairuotojai taip pat turėtų žinoti, kad net, jei yra apdraudę transporto priemonę privalomuoju draudimu ar kasko, jiems galioja tam tikros pareigos, pavyzdžiui, užtikrinti, kad į gatves būtų važiuojama tik su techniškai tvarkingu automobiliu ar jo nevairuoti apsvaigus. Tarkime, jei nustatoma, kad konkretus eismo įvykis įvyko dėl to, kad kaltininko padangos neatitiko kelių eismo taisyklėse numatytų reikalavimų, tuomet šis vairuotojas ne tik nepretenduoja į draudimo išmokas, bet ir regreso tvarka iš jo gali būti išieškota nukentėjusiai pusei padaryta žala“, – sako T. Nenartavičius.
Nedraudžiamiesiems įvykiams, pasak draudimo eksperto, priskiriami ir atvejai, kuomet automobilis apgadinamas naudojant jį ne pagal paskirtį ar važiuojant tam nepritaikytose vietose. Tą verta prisiminti ir kasko turėtojams.
„Ne tokie reti atvejai, kai išmokų iš draudimo bendrovės reikalaujama po to, kai automobiliu pasivažinėjama transporto priemonėms nepritaikytose vietose. Valstybiniais keliais eksploatuoti pritaikytos transporto priemonės nėra skirtos jomis keliauti arimais, miškų kirtavietėmis ar atlikti manevrus ant užšalusių vandens telkinių. Tokios situacijos priskiriamos nedraudžiamųjų įvykių kategorijai. Tą patį galima pasakyti ir apie atvejus, kuomet automobilį apgadina jo viduje vežamas krovinys“, – pažymi T. Nenartavičius.
Anot draudimo eksperto, draudimo išmokos nemokamos ir tuomet, kai eismo įvykis sukeliamas ar automobilis apgadinamas jo vairuotojui esant neblaiviam.
„Išimtys ir nedraudžiamieji atvejai sutartyse daugeliu atveju numatomi atsižvelgiant į kelių eismo taisykles ir sveiką protą, todėl vadovaujantis juo ir nepažeidinėjant taisyklių problemų dažniausiai nekyla. Norintiems maksimaliai apsisaugoti savo transporto priemonę visuomet rekomenduojama rinktis ne tik privalomąjį, bet ir kasko“, – sako T. Nenartavičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LRT taryba skelbia konkursą LRT Etikos kontrolieriaus pareigoms eiti
LRT taryba skelbia naują konkursą LRT Etikos kontrolieriaus pareigoms užimti. Pareigoms tinkamo asmens ieškoma jau nuo birželio mėnesio. ...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: ką svarbu žinoti
„Regitra“ praneša nuo šiol galėsianti telefonu teikti individualias konsultacijas savo tapatybę SMART-ID programėle ar mobiliu parašu patvirtinusiems asmenims. ...
-
Germano skelbimai apie milijoninius sandorius – tik reklama?2
Teisėsaugos tyrime dėl įtarimų pinigų plovimu, turtiniais nusikaltimais ir korupcija suimto Vilhelmo Germano vystytas metavisatos projektas „Decentworld“ 2020 metais skelbė apie milijoninius sandorius, tačiau buvusi projekto vadovė Liucija ...
-
Siūloma ankstinti „LitPol Link“ skirstyklos ir pastotės apsaugą
Siūloma ankstinti elektros linijos tarp Lietuvos ir Lenkijos „LitPol Link“ 330-400 kV skirstyklos ir transformatorių pastotės šalia Alytaus apsaugą. ...
-
„Teltonikos“ vadovas: to nesitikėjau20
„Teltonikos“ vadovas Arvydas Paukštys tikina, kad jį šokiravo buvusios Vyriausybės sprendimas nuo sausio mėnesio drausti į trečiąsias eksportuoti kelis tūkstančius dvigubos paskirties prekių. Pasak verslininko, dėl ši...
-
Startuoja traukinių maršrutas iš Vilniaus į Taliną su persėdimais4
Pirmadienį startuoja traukinio maršrutas tarp Vilniaus ir Talino pratęsiant jau daugiau nei metus veikiantį reisą Vilnius–Ryga. ...
-
Atšaukti skrydžiai: ką privalo žinoti keleiviai, kad neliktų be kompensacijos?1
Jeigu vasarą planavote skristi „airBaltic“ lėktuvu, planus gali tekti keisti. Oro linijų bendrovė atšauks beveik 5 tūkst. skrydžių. Esą dėl netikėtai vėluojančių variklių techninės priežiūros darbų. Iš viso tai tur...
-
Kaunietė apie „CarVertical“: išgalvojo eismo įvykį27
Kiek yra patikima duomenų bendrovių generuojama automobilio istorija, kai į suvestinę įtraukiamas galimai net nenutikęs įvykis? Klausimų kyla, nes informacija slepiama net nuo teismo. ...
-
ESO ruošiasi stichiniam vėjui: budės daugiau kaip 200 brigadų4
Ruošiantis galimiems stiprėjančio vėjo bei link Lietuvos artėjančios pūgos padariniams, penktadienio vakarą ir šeštadienio naktį budės per 200 elektros sutrikimus šalinti pasirengusių brigadų, skelbia „Elektros skir...
-
Lietuvos oro uostai aptarnavo rekordinį keleivių skaičių: kurios kryptys buvo populiariausios?
Lietuvos oro uostai (LTOU) 2024 metais aptarnavo rekordinį keleivių skaičių – 6,6 mln. keleivių, tai yra beveik 10 proc. daugiau nei 2023 metais. Šis rezultatas ne tik viršijo praėjusių metų rodiklius, bet ir pranoko iki šiol...