Šimtmečio įmonė „Maxima“: drąsa keistis

  • Teksto dydis:

Minėdama Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį asociacija "Investor‘s Forum" šiemet įsteigė Šimtmečio įmonės apdovanojimą. Šis garbingas titulas įteiktas didžiausiai darbo vietų kūrėjai šalyje bendrovei "Maxima LT".

Ta proga kalbinta "Maximos" generalinė direktorė Kristina Meidė pabrėžė, kad "Maxima" stiprybė yra darbuotojai, komandinis darbas. "Per 25-erius metus nuo įmonės, kurioje darbavosi pirmieji keletas darbuotojų, įmonė išaugo iki didžiausios darbo vietų kūrėjos šalyje, kurioje šiuo metu dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų", – kalbėjo ji.

K.Meidė taip pat pabrėžė lietuviškumą, kuris matyti ir kitų šalių "Maximos" parduotuvėse. Todėl šį tinklą galima vadinti ir vartais į kitas rinkas mūsų gamintojams.

– Tapote Šimtmečio įmone. Kas, jūsų nuomone, nulėmė, kad gavote šį garbingą titulą?

– Šimtmečio įmonės apdovanojimas labai didelis visos itin gausios mūsų komandos ilgamečio darbo ir pastangų įvertinimas, kuriuo ypač džiaugiamės. "Maxima" jau seniai nebėra tik parduotuvė. Žmonių lūpose tai sinonimas nusakyti apsipirkimo patirtį, vietą, kur visada gali rasti tai, ko reikia kasdien. Tikiu, kad "Maxima" – darbo vietų kūrėja, mokesčių mokėtoja, novatorė ir investuotoja Lietuvoje – verta šio pripažinimo ir reiškiu padėką visiems mūsų kolegoms ir partneriams, kurie prie to prisidėjo.

Per 25-erius metus, keičiantis Lietuvai, kito ir "Maxima": kartu klupo, kėlėsi, mokėsi, augo. Einant šiuo keliu, kiekviename žingsnyje reikėjo turėti drąsos. Dėl to esame lyderiai. Pradėdami verslą neturėjome jokių įgūdžių ir pavyzdžių, iš ko galėtume mokytis. Daug ką darėme tiesiog vadovaudamiesi nuojauta. Todėl labiausiai reikėjo drąsos išmokti, drąsos suklydus vėl judėti pirmyn. Taip "Maxima" formavo mažmeninės prekybos rinką.

Mūsų veikla ir pažangumas nelieka neįvertinti. Vien praėjusiais metais "Transparency International" Lietuvos skyriaus atlikto didžiausių Lietuvoje veikiančių įmonių skaidrumo tyrimo duomenimis, "Maxima" skaidrumo reitinge užėmė aukščiausią vietą ir tarp prekybos tinklų, ir tarp visų lietuviško kapitalo įmonių. "Maxima" – „Maxima“ – aštunta daugiausia mokesčių pernai sumokėjusi bendrovė šalyje.

Įmonė yra ir didžiausia darbo vietų kūrėja Lietuvoje. Už bendruomenių iniciatyvų skatinimą LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos organizuojamuose Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose didelių įmonių kategorijoje praėjusiais metais ji buvo pripažinta bendruomeniškiausia įmone Lietuvoje.

– Matome, kad "Maxima" savo komunikacijoje siunčia apie save žinią: esame įmonė, kuri propaguoja lietuvišką kokybę, apskritai rinkodaroje akcentuojate lietuviškumą. Ar tai daroma norint atitikti šių jubiliejinių Lietuvos valstybės metų kontekstą, ar kitais tikslais?

– Lojalių mūsų klientų apklausų duomenimis, produktų kilmė mūsų pirkėjams – vienas svarbiausių faktorių renkantis maisto prekes. Beveik pusė mūsų klientų taip pat teigia manantys, kad būtent lietuviškos prekės yra kokybiškesnės nei atvežtinės. Dar didesnė dalis sako, kad lietuviškos prekės yra natūralesnės, šviežesnės.

Pastaraisiais metais stebime tendenciją, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria sveikai gyvensenai ir sveikai mitybai, pastebimai auga šviežio maisto prekių – duonos gaminių, vaisių ir daržovių, šviežios mėsos ir žuvies paklausa. O mes turime, kuo klientus pradžiuginti ir patenkinti sparčiai besikeičiančius, net ir įmantriausius jų poreikius. Net apie 80 proc. šviežio maisto produkcijos mūsų parduotuvėse yra būtent lietuviška. Vadinasi, norintieji pirkti tik lietuviškas maisto prekes gali iš jų susirinkti praktiškai visą savo pirkinių krepšelį.

Lietuviškumą ir Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį švenčiame kartu su visa Lietuva. Vasario 16-ąją kartu su kolegomis ir jų šeimų nariais susibūrėme Mindaugo g. 11 Vilniuje įsikūrusioje „Maximoje“ ir visi kartu sugiedojome Tautišką giesmę. Vienai sėkmingiausių iniciatyvų, skirtų Valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti, LRT "Keliu vėliavą" padovanojome 1 000 trispalvių, kurias laimėję žmonės galėjo pasipuošti ir švęsti kartu su visa tauta. Tapome iškilmingo renginio "Lietuvos garbė" mecenatu.

Įmonė yra ir didžiausia darbo vietų kūrėja Lietuvoje.

– 2001 m. išplėtėte veiklą į Latviją, Estiją, 2005 m. atvertos parduotuvės Bulgarijoje, 2012 m. įsigytas Lenkijos tinklas "Aldik". Ar stipriai skiriasi prekybos tradicijos, pirkėjų įpročiai nuo Lietuvos. Su kokiais iššūkiais susidūrėte dirbdami užsienyje?

– Vartojame tokį originalų posakį – klientai "balsuoja kojomis". Dirbame tam, kad atėję pas mus jie rastų tai, ko reikia, – platų pasirinkimą ir geras, mažas prekių kainas. Tai vienos pagrindinių savybių, dėl kurių „Maximos“ parduotuves klientai vertina ir jas renkasi, atpažįstamos visose rinkose, kad ir kur dirbtume.

– Ar yra lietuviškų akcentų jūsų parduotuvėse užsienyje? Kokie jie?

– Mūsų parduotuvėse čia, Lietuvoje, siūlome itin platų lietuviškų prekių pasirinkimą. Todėl tai, kad tam tikra prekė ar produktas atsiduria "Maximos" lentynose Lietuvoje, vietos gamintojams tampa vartais ne tik į mūsų šalies, bet ir į užsienio rinkas: Latviją, Estiją, Bulgariją, Lenkiją. Bendradarbiaujame su beveik tūkstančiu Lietuvos ūkininkų, gamintojų, perdirbėjų ir importuotojų. Todėl, be abejo, mūsų parduotuvėse kitose šalyse klientai tikrai suras mėgstamų lietuviškų prekių.

Kita mūsų stiprybė – mūsų komanda ir mūsų organizacinė kultūra. Bendradarbiaujame ir dalijamės gerosiomis patirtimis tarp įmonių skirtingose šalyse. Neretas darbštus savo srities profesionalas, įgavęs patirties "Maximoje" Lietuvoje, karjerą tęsia mūsų padaliniuose kitose šalyse.

– Esate vieni didžiausių darbdavių. Prekybos tinklų konkurencija gana didelė ir žmogiškų išteklių rinkoje. Kokiomis priemonės skatinate lojalumą įmonei?

– Mūsų stiprybė – mūsų komanda. Per 25-erius metus nuo įmonės, kurioje darbavosi pirmieji keletas darbuotojų, įmonė išaugo iki didžiausios darbo vietų kūrėjos šalyje, kurioje šiuo metu dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų. 2017 m. darbo užmokestis "Maximos" darbuotojams vidutiniškai augo 6,2 proc. Parduotuvių darbuotojams – 6,2 proc., administracijos – 6,5 proc., logistikos – 7,7 proc. Prognozuojame, kad 2018 m. vidutinis darbo užmokestis mūsų įmonėje augs dar daugiau nei 5 proc.

Būdami atsakingu darbdaviu, kuriame galimybes darbuotojams užsidirbti dar ir papildomai. Itin didelį dėmesį skiriame motyvacinės sistemos darbuotojams tobulinimui ir plėtrai. Motyvacinė sistema darbuotojus skatina dirbti dar kokybiškiau – palaikyti švarą ir tvarką, maloniai aptarnauti pirkėjus ir kt., priklausomai nuo pasiektų rezultatų, – užsidirbti papildomai. Nuo šių metų sausio už greitą, sklandų ir malonų klientų aptarnavimą, priklausomai nuo pasiektų rezultatų, standartinių ir savitarnos kasų darbuotojai turi galimybę gauti ir dar vieną papildomą atlygį. 

Strateginis mūsų įmonės personalo politikos tikslas – išlaikyti esamus ir pritraukti naujų darbuotojų. Teikiame pavėžėjimo paslaugą. Kiekvieną dieną savo darbuotojus iš įvairių miestų ir rajonų – Varėnos, Šalčininkų, Eišiškių, Molėtų, Utenos ir kt. – vežame į ir iš darbo Vilniuje. Tokiu būdu didiname galimybes įsidarbinti ir sostinėje dirbti ne tik vilniečiams, bet ir nutolusių regionų gyventojams. O savo darbuotojus, gyvenančius Vilniuje, pavežame į tolėliau nuo miesto centro įsikūrusius padalinius.

Darbuotojus apgyvendiname. Praėjusiais metais rudenį Vilniuje duris atvėrė mūsų darbuotojams skirtas bendrabutis. Taip žmones, ypač jaunimą, kurie neturi galimybių apsigyventi sostinėje, skatiname atvykti ir dirbti Vilniuje. Ši priemonė pasirodė itin veiksminga – bendrabutis jau užpildytas. Svarstome galimybes projektą vystyti toliau.

Rūpinamės, kad darbuotojai būtų sotūs. Jau daugelį metų mūsų darbuotojams siūlome maitinimo galimybę tiekdami šviežius, dviejų patiekalų pietus. Labai gerai besimokantiems darbuotojų vaikams skiriame stipendijas.

– Vienas "Maximos" reklamos akcentų – pažadas pasiūlyti mažesnes kainas nei Lenkijoje. Ar tai nėra per drąsu žinant, kad kainų lygį valstybėse lemia rinkos dydis, mokesčių politika ir kiti įmonėms nepavaldūs veiksniai?

– Suprasdami, kad šiandien visi ieško mažų kainų, dalyvauja savotiškoje kainų medžioklėje, dar praėjusių metų vasario mėnesį pradėjome kampaniją "Mažos kainos garantija", kurią laikome strateginiu "Maximos" žingsniu atsigręžiant į svarbiausias "Maximos" stiprybes – mažas kainas ir platų pasirinkimą, savotišką "Maximos" genetinį kodą, pavadintą "Maximos" DNR. Todėl užtikriname žemas 1 000 populiariausių prekių – pieno produkcijos, šviežios mėsos, vaisių ir daržovių, aliejaus, miltų, kruopų, buitinės chemijos, kosmetikos ir kt. kainas "Maximos" parduotuvėse. Populiariausius produktus atrinkome padedami rinkos tyrimų bendrovės "Nielsen".

O praėjusių metų balandį, apsipirkimui Lenkijoje Lietuvos visuomenėje tampant vis aktualesne tema, žengėme kitą drąsų ir tuo metu itin reikalingą žingsnį – startavo precedento šalyje neturėjusi kampanija "Mažos kainos garantija. Patikrinta Lenkijoje", užtikrinanti, kad mūsų pirkėjai svarbiausius maisto produktus iš Lenkijos šiandien "Maximoje" perka tokiomis pat, itin mažomis kainomis kaip ir didžiuosiuose Lenkijos prekybos centruose.

Pirkėjams įvertinus kampanijų teikiamą naudą, šių metų pradžioje leidomės į mažų drabužių kainų medžioklę ir nuo šiol taip pat užtikriname mažas populiarių drabužių kainas.

Minėtas kampanijas laikome svarbiausia "Maximos" investicija į kainų mažinimą ir pirkėjų poreikių patenkinimą tam, kad atėję pas mus jie rastų, tai, ko reikia.

– Šiuolaikiniame pasaulyje akcentuojamas bendrovių socialumas. Jų tikrai turite ne vieną. Kokie jums asmeniškai yra svarbiausi?

Per 25-erius metus nuo įmonės, kurioje darbavosi pirmieji keletas darbuotojų, įmonė išaugo iki didžiausios darbo vietų kūrėjos šalyje, kurioje šiuo metu dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų.

– Socialiai atsakinga veikla mums – investicijos į žmones. Jas išpildome per papildomų naudų mūsų darbuotojams kūrimą, veiksmus, nukreiptus į socialinę partnerystę su vietos bendruomenėmis, jaunųjų talentų ugdymą. Siekiame būti geru kaimynu, atsakingu darbdaviu ir toliaregiu talentų įgalintoju, lygiagrečiai prisidedančiu ne tik prie šalies ekonominės plėtros, bet ir socialinių problemų sprendimo.

Praėjusiais metais "Maxima" didino socialines investicijas, nukreiptas į ryšių su darbuotojais stiprinimą bei jų gerovę, darbo aplinkos sąlygų gerinimą. Per 2017-uosius sukūrėme 600 naujų darbo vietų. Pradėjome diegti naują motyvacinę sistemą, leidžiančią geriau įvertinti ne tik darbuotojų indėlį į bendrą bendrovės rezultatą, bet ir jų asmenines pastangas, ir pasiekimus. Pradėjus veikti naujai motyvavimo sistemai, darbuotojams papildomai skyrėme 1,74 mln. eurų, įskaitant darbuotojo ir darbdavio mokesčius.

Rūpinamės savo darbuotojais, todėl siekiame išlaikyti esamus ir burti naujus kolegas. Siūlome apgyvendinimo bendrabutyje galimybę sostinėje, organizuojame darbuotojų vežiojimą iš nutolusių miestų ir vietovių, rūpinamės, kad darbuotojai būtų sotūs – kasdien jiems ruošiame šviežius dviejų patiekalų pietus.

Mums labai svarbu, kaip gyvena ir kaip sekasi ne tik mūsų komandos nariams, bet ir jų vaikams. Jau daugiau nei dešimtmetį įgyvendiname "Maximalistų" programą darbuotojų vaikams. Pagrindinis programos tikslas – investicija į "Maximos" bendruomenės jauniausius talentus stipendijų pagrindu. Tradicinė "Maximalisto" programos dalis – kasmet vykstanti vaikų vasaros stovykla.

Siekiame būti atsakingu bendruomenės nariu, geru kaimynu, todėl jau ketvirtus metus iš eilės įgyvendiname projektą "Mes – bendruomenė". Pagrindinis jo tikslas – tikslinė parama Lietuvos bendruomenių iniciatyvoms įgyvendinti. 2017 m. išdalijome dvigubai didesnį nei 2016 m. – net 60 tūkst. eurų siekusį fondą. Šios lėšos skirtos jaunimo užimtumo skatinimo projektams įgyvendinti. Iš beveik 40-ies programai pateiktų idėjų, kurias pateikė savivaldybės ir organizacijos visoje Lietuvoje, buvo atrinktos šešios, kurioms įgyvendinti prekybos tinklas "Maxima" skyrė 70 proc. reikalingo finansavimo.

Mums rūpi, kaip Lietuva atrodys rytoj, kokia bus jos ateitis. 16-us metus organizuojame nacionalinę moksleivių skatinimo programą "Lietuvos Maximalistai". Tai viena seniausių socialinės atsakomybės programų šalyje. Per visą šį laiką gabių vaikų talentams lavinti ir pasiekimams remti skyrėme daugiau nei 700 tūkst. eurų, o stipendijas yra gavę daugiau nei 5 tūkst. vaikų. "Maximalistų" stipendijos karjeros laipteliais yra padėję kopti Martynui Levickiui, Evelinai Sašenko, Giedriui Titeniui ir kitiems Lietuvos vardą garsinantiems jauniems žmonėms. Programą, kurios tikslas – stipendijomis paskatinti gabiausius vaikus siekti užsibrėžtų tikslų ir puoselėti savo talentus, globoja LR švietimo ir mokslo ministerija.

Beveik 60 tūkst. eurų vertės paramą praėjusiais metais skyrėme gausiausiam sporto renginiui Lietuvoje – jau dešimtus metus organizuojamoms "Lietuvos mokyklų žaidynėms", o kartu su Lietuvos plaukimo federacija ir R.Meilutytės labdaros ir paramos fondu prekybos tinklas 2017 m. suteikė galimybę nemokamas plaukimo pamokas lankyti daugiau nei 1 600 antrokų.

Bendradarbiavimui su vienu seniausių savo socialiniu partneriu – labdaros ir paramos fondu "Maisto bankas", pernai paskyrėme nemažą paramos dalį – skurstantiems šalies gyventojams "Maxima" suteikė maisto produktų ir paramos už 833 tūkst. eurų, t.y. beveik keturis kartus daugiau nei 2016 m.

2017 m. "Maxima" įvairaus dydžio paramą skyrė ir kitoms organizacijoms. Daugelis jų yra ilgamečiai prekybos tinklo partneriai – nebe pirmus metus "Maxima" aktyviai bendradarbiauja su paramos ir labdaros fondais: "Ankstukai", draugija "SOS vaikų kaimai" , "Maltos ordinu" ir "Mamų unija".

Už sprendimus remiant bendruomenės iniciatyvas ir skatinant jų veiklą rengiamuose nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose "Maxima" 2017 m. pripažinta bendruomeniškiausia Lietuvos įmone.

Iš viso praėjusiais metais mūsų įmonės socialinės investicijos, skirtos jauniesiems talentams ugdyti, bendruomenėms stiprinti ir jų idėjoms įgyvendinti, ryšiams su darbuotojais ir jų darbo sąlygoms gerinti siekė beveik 3 mln. eurų. Per 2017 m. visuomeninėms iniciatyvoms, skirtoms jaunimo ugdymui ir socialinių problemų sprendimui bei paramai, skyrėme 1 mln. eurų – palyginti su 2016 m. ši vertė padidėjo daugiau nei du kartus. Beveik 2 mln. eurų buvo skirti mūsų darbuotojams – teisingesnei atlygio sistemai, darbuotojų ugdymui ir kitoms papildomoms darbo aplinką gerinančioms priemonėms.

Svarbūs įvykiai

1995-aisiais pirmieji Lietuvoje išbandėme naujovę – prekės pradėtos tiekti paletėmis – specialiai suformuotais įvairių greitai negendančių maisto prekių rinkiniais. Tais pat metais pirmieji Lietuvoje gyventojus palepinome "Jacobs" kava, "Estrella" traškučiais ar "Sneakers" šokoladiniais batonėliais.

1999-ųjų m. pradžioje pristatėme revoliucinę naujovę Lietuvoje – brūkšninių kodų skaitytuvus iš JAV, kurie leido išvengti nesusipratimų ir netikslumų, atsirandančių 13 skaitmenų kodą suvedant ranka. Ši naujovė taip pat padėjo valdyti klientų srautus, mat ji pastebimai pagreitino prekių skenavimo procesą.

Tais metais duris atvėrė ir didžiausias bei moderniausias prekybos centras šalyje. Buvusios "Vilniaus baldų" parduotuvės vietoje atidaryta dabar jau legendinė "Maximos" parduotuvėje Mindaugo g. 11 Vilniuje, kurioje du pastato aukštus jungė vokiškas "Schindler" eskalatorius be laiptų, leidęs klientams parduotuvėje judėti laisvai net prekes susikrovus į vežimėlius. Dabar toks funkcionalumas atrodo paprastas, tačiau prieš beveik 20 metų tai buvo didelė naujovė. 2006 m. nuspręsta išmėginti ir dar vieną tuo metu precedento šalyje neturėjusį sprendimą – klientų lūpose švelniai Mindaugine vadinama "Maxima" pradėjo dirbti visą parą septynias dienas per savaitę.

2000-aisiais parduotuvių skaičiui pasiekus 100, tapome mažmeninės prekybos lyderiu Lietuvoje. Be to, bendrovės verslas peržengė Lietuvos ribas: atidarytos pirmosios parduotuvės Latvijoje ir Estijoje.

2003-iaisias "Maxima" pradėjo vieną pirmųjų lojalumo programų prekybos sektoriuje – nuolaidų programą "Maximum", vėliau pavadintą vienu gražiausių lietuviškų žodžių, kuriuo kasdien reiškiame padėką klientams, – "Ačiū".

2009-ųjų vasarą, visu pajėgumu pradėjo veikti didžiausiu prekybos ir pramogų centru tapęs Vilniaus "Akropolis". Jame esančioje "Maximos" parduotuvėje įrengtos mėsos ir žuvies gaminių rūkyklos, klientams pasiūlytas naujas būdas atsiskaityti už pirkinius – savitarnos kasos.

2011 m. vasarį startavo dar viena naujovė: veikti pradėjo elektroninė parduotuvė "e-Maxima" dabar operuojanti "Barboros" vardu.

2016 m. pabaigoje "Maximos" tinklo parduotuvėse pradėti diegti bekontakčių kortelių skaitytuvai, o 2017-ųjų gegužę bekontakčio atsiskaitymo galimybę jau turėjo visų parduotuvių kasos.

2017 m. legendinė sostinės Mindaugo "Maxima" buvo atnaujinta ir vėl pažėrė naujovių: mėsos brandinimo spintos, šviežių sušių baras, unikali panoraminė grilio krosnis ir kt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Darbuotojas

Darbuotojas portretas
Kur dirbu, ten kaip tik viskas daroma, kad būtų atsikratomi seni darbuotojai, o ne išlaikomi...Gal ne visur tokie dalykai vyksta, bet kur dirbu, tai tokie dalykai vyksta. O jokie motyvaciniai dalykai, nieko.

Dainius

Dainius portretas
56 Latviams žvakutes uždekim. Žiurkių gauja

Lietuvis

Lietuvis portretas
Pelnai didžiausi o atlyginimus moka grašius žulikų kontora
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių