- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp labiausiai laukiamų naujo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ projekto naudų – turizmo pagyvėjimas ir geresnis susisiekimas su Europa – to tikisi 59 proc. gyventojų. Tai 3 proc. punktais daugiau, palyginti su prieš metus atliktu tyrimu. Padaugėjo ir ketinančių dažniau keliauti traukiniais – jų dalis padidėjo iki 54 procentų.
Sociologinių tyrimų bendrovės „Spinter Research“ tyrimas atskleidė, kad toliau daugėjo manančių, kad „Rail Baltica“ yra reikalingas Lietuvai projektas – net 77 proc. Lietuvos gyventojų manė, jog naujas tarptautinis geležinkelis „Rail Baltica“ yra Lietuvai reikalingas projektas, arba 4 proc. punktais daugiau, palyginti su prieš metus atliktu tyrimu.
„Susisiekimas su Europa ir pats grįžimas į senojo kontinento geležinkelių žemėlapį yra vienas pagrindinių „Rail Baltica“ tikslų. Apie tai šių dienų geopolitiniame kontekste aktyviai kalbama ir Briuselyje – siekiama užbaigti ne tik Baltijos jūros transporto žiedą, bet užtikrinti transporto koridorių nuo Baltijos iki pat Juodosios ir Egėjo jūrų. Pažymėtina ir tai, kad gyventojai vis dažniau mini ir saugumo aspektą – daugėja manančių, kad projektas padidins tiek saugumą keliuose, tiek šalies saugumą“, – apklausos rezultatus vertino Lietuvoje projektą įgyvendinančios įmonės „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Tyrimas atskleidė, kad 33 proc. gyventojų mano, jog naujas geležinkelis padidins eismo saugumą, dar 10 proc. tikisi, kad „Rail Baltica“ padidins ir visos šalies saugumą. 46 proc. respondentų tikisi didesnio krovinių srauto per Lietuvą, dar 31 proc. manė, kad projektas sukurs daugiau darbo vietų ir paskatins Lietuvos ekonomikos augimą.
Dauguma gyventojų tikisi ne tik asmeninės naudos, bet ir mato galimybes visos šalies ekonomikai ir verslui.
„Dauguma gyventojų tikisi ne tik asmeninės naudos, bet ir mato galimybes visos šalies ekonomikai ir verslui – tarp galimų naudų valstybei gyventojai ekonominę naudą minėjo dažniausiai. Laukiama ne tik turizmo suaktyvėjimo, bet ir didesnio krovinių srauto per Lietuvą. Visai Europai siekiant pereiti prie ekologiškesnio ir tvaresnio transporto, tarp dažniausiai minėtų „Rail Balticos“ naudų buvo minėta ir tai, kad projektas užtikrins ir ekologišką, ir aplinkai draugišką transportą“, – pastebėjo V. Žalimas.
Net trys ketvirtadaliai gyventojų (74 proc.) manė, jog „Rail Baltica“ projektas prisidės prie Lietuvos, kaip modernios valstybės įvaizdžio gerinimo. Mažiausia buvo skeptikų dalis – tik 6 proc. manė, kad projektas yra greičiausiai arba tikrai nenaudingas šaliai. Dar 17 proc. gyventojų buvo neapsisprendę dėl projekto naudos.
„Spinter Research“ tyrimą atliko 2023 metų pabaigoje, jo metu apklausta 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pabaigtas „Vičiūnų grupės“ įmonių restruktūrizavimo procesas3
„Vičiūnų grupės“ savininkų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieriaus netiesiogiai valdoma turto valdymo bendrovė „GG Holding“ restruktūrizacijos proceso metu buvo prijungta prie žemės ūkio...
-
Skrydis į niekur: tūkstantis savanorių testuoja naująjį Vilniaus oro uosto terminalą
Vilniaus oro uoste vyksta naujojo išvykimo terminalo masinis testavimas, kuriame dalyvauja daugiau kaip 1 tūkst. savanorių. ...
-
Teismo verdiktas: Susisiekimo ministerijai teks mokėti didžiulę baudą3
Konkurencijos tarybos Susisiekimo ministerijai 2023 metais skirta 40,53 tūkst. eurų bauda dėl apribotos prieigos prie viešosios geležinkelių infrastruktūros ir konkurencijos buvo pagrįsta, nutarė Regionų administracinis teismas. ...
-
Žiniasklaida: baltarusiškas trąšas gabenusi bendrovė pradėjo arbitražo bylą prieš Lietuvą5
Lietuvos piliečiui Igoriui Udovickiui per tarpininkus priklausanti įmonė „Hasenberg“ pradėjo tarptautinį arbitražą prieš Lietuvą. Tai portalui lrt.lt patvirtino Susisiekimo ministerija. LRT duomenimis, bendrovė siekia prisiteisti 15...
-
Po finansinių įstaigų skandalų LB akiratyje – ne tik komerciniai bankai: pranešė, ką tikrins
Lietuvos bankas (LB) šiais metais ketina atlikti iki 30 jo prižiūrimų finansų įstaigų patikrinimų. ...
-
„LTG Cargo“ atskleidė, ką darys su rusiško žymėjimo vagonais
Siekdama galutinai desinchronizuoti Lietuvos geležinkelių sistemą nuo Rusijos, valstybės grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki 2026 m. ketina visus aktyviai naudojamus vagonus perregi...
-
„Fintech“ paslaugomis naudojasi kas trečias lietuvis, dar 19 proc. ketina išbandyti1
36 proc. lietuvių naudojasi „fintech“ įmonių paslaugomis, tai parodė asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa. Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi 18–45 metų amžiaus gyven...
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...