- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui.
Pirmojo pirkėjo veiksnys
Įprastai rinkos standartas neviršija penkerių metų, arba nuvažiuotų 100 tūkst. km garantijos. Tačiau yra ir nuokrypių.
Pavyzdžiui, vokiškų prekių ženklų „Premium“ trijulė „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ suteikia tik dvejų metų garantiją. Tai paaiškinama tuo, kad prabangūs modeliai pasižymi gausybe technologijų ir sudėtingų techninių sprendimų, kurie gali kelti rūpesčių ateityje. Iš dalies dėl to šių automobilių markių pirkėjams siūloma už papildomą mokestį pasirinkti garantijos pratęsimą.
Tačiau, renkantis vidutinės klasės gamintojus, matomi kitokie skaičiai. „Volkswagen“ siūlo penkerių metų trukmės garantiją, „Mazda“ – šešerių, arba 150 tūkst. km, o Pietų Korėjos gamintojas KGM prisiima įsipareigojimą rūpintis savo elektriniu modeliu „Torres EVX“ net septynerius metus, arba 150 tūkst. km.
Be to, KGM suteikia dešimties metų, arba nuvažiuotų 1 mln. km garantiją svarbiausiam ir brangiausiam elektromobilio komponentui – baterijai. Įprastai rinkoje vyraujantis aštuonerių metų, arba 160 tūkst. km standartas atitinka ES teisės aktuose numatytą minimalų reikalavimą.
Laidos „Autopilotas“ apžvalgininkas Vytenis Kudarauskas teigė, kad trumpesnės – dvejų trejų metų – garantijos taip pat susijusios su dažnėjančia automobilių kaita. Naujų transporto priemonių pirkėjai tiek laiko naudojasi automobiliu, paskui vėl perka naują.
„Naujo automobilio pardavėjai pirmiausia orientuojasi į pirmąjį pirkėją. Tad garantija suteikiama tokiam laikotarpiui, kiek ji aktuali būtent jam“, – paaiškino žinovas.
Ilgi garantiniai laikotarpiai rodo stiprų pasitikėjimą transporto priemonės patvarumu.
Skatina pasitikėjimą
Anot V. Kudarausko, gamintojų, suteikiančių ilgesnes garantijas, apsisprendimas dažniausiai susijęs su dviem dalykais: rinkodara ir pasitikėjimu savimi.
Tikriausiai vis dar yra menančių laikus, kai „Kia“ pradėjo teikti septynerių metų garantiją. Pašnekovo teigimu, iki tol šios bendrovės modeliai turėjo ne pačią geriausią reputaciją dėl patikimumo ir kokybės, todėl, norint pagerinti įvaizdį, reikėjo imtis tokių veiksmų, kurie parodytų jos pasitikėjimą savimi ir įtikintų pirkėjus, kad jie gali būti ramūs, net jei kas nors ir nutiktų.
„Buvo iškelta kartelė ir kitiems, nes joks kitas gamintojas tokios drąsios garantijos iki tol nesuteikdavo. Panašiai būtų galima vertinti ir KGM septynerių metų garantiją. Tai santykinai naujas vardas (anksčiau bendrovė vadinosi „SsangYong“, tačiau pakeitė pavadinimą pasikeitus savininkams – red. past.), jis turi įsitvirtinti, pasiųsti apie save žinutę ir vartotojams suteikti pasitikėjimo, o garantija yra vienas geriausių būdų tai pasiekti“, – pažymėjo apžvalgininkas.
Ilgi garantiniai laikotarpiai dažnai rodo stiprų pasitikėjimą transporto priemonės patvarumu. KGM turi sukaupusi nemenką tvirtų visureigių gamybos patirtį, tad vartotojams ji siunčia žinutę: šios transporto priemonės yra pagamintos taip, kad jomis būtų galima važiuoti net ir sudėtingomis vairavimo sąlygomis.
Vidaus degimo varikliais varomiems „Rexton“, „Korando“, „Musso“ ir „Torres“ modeliams taip pat suteikiama standartams nenusileidžianti penkerių metų, arba nuvažiuotų 100–150 tūkst. km garantija, priklausomai nuo modelio.
Sąlygos ir nauda
Ekspertai atkreipė dėmesį, kad ilgesnė garantija gali padidinti automobilio vertę ateityje jį parduodant.
Įprastai vairuotojai įsigytas naujas transporto priemones keičia kas trejus–penkerius metus, tad daugumos automobilių garantija jau būna pasibaigusi. Pavyzdžiui, septynerių metų garantiją turinčio elektromobilio „Torres EVX“ savininkai, remiantis tokiu skaičiavimu, gali pasikeisti net kelis kartus ir išsaugoti gamintojo įsipareigojimus.
V. Kudarauskas pataria domėtis garantijos sąlygomis: kam ji galioja, ar suteikia daugiau naudos, ar taikoma tik kažkuriam automobilio komponentui.
„Bet kokiu atveju turėti garantiją visada yra geriau, nei jos neturėti. Kiek tai svarbu pirkėjui, tikriausiai dažniausiai priklauso nuo jo poreikių ir galimybių. Lietuviams tai tikrai didelis pranašumas, nes perkant ketverių ar penkerių metų senumo automobilį, kurio kaina jau yra ganėtinai patraukli, dar gauti ir gamintojo garantiją – tikrai geras dalykas“, – apibendrino pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...