- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui.
Pirmojo pirkėjo veiksnys
Įprastai rinkos standartas neviršija penkerių metų, arba nuvažiuotų 100 tūkst. km garantijos. Tačiau yra ir nuokrypių.
Pavyzdžiui, vokiškų prekių ženklų „Premium“ trijulė „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ suteikia tik dvejų metų garantiją. Tai paaiškinama tuo, kad prabangūs modeliai pasižymi gausybe technologijų ir sudėtingų techninių sprendimų, kurie gali kelti rūpesčių ateityje. Iš dalies dėl to šių automobilių markių pirkėjams siūloma už papildomą mokestį pasirinkti garantijos pratęsimą.
Tačiau, renkantis vidutinės klasės gamintojus, matomi kitokie skaičiai. „Volkswagen“ siūlo penkerių metų trukmės garantiją, „Mazda“ – šešerių, arba 150 tūkst. km, o Pietų Korėjos gamintojas KGM prisiima įsipareigojimą rūpintis savo elektriniu modeliu „Torres EVX“ net septynerius metus, arba 150 tūkst. km.
Be to, KGM suteikia dešimties metų, arba nuvažiuotų 1 mln. km garantiją svarbiausiam ir brangiausiam elektromobilio komponentui – baterijai. Įprastai rinkoje vyraujantis aštuonerių metų, arba 160 tūkst. km standartas atitinka ES teisės aktuose numatytą minimalų reikalavimą.
Laidos „Autopilotas“ apžvalgininkas Vytenis Kudarauskas teigė, kad trumpesnės – dvejų trejų metų – garantijos taip pat susijusios su dažnėjančia automobilių kaita. Naujų transporto priemonių pirkėjai tiek laiko naudojasi automobiliu, paskui vėl perka naują.
„Naujo automobilio pardavėjai pirmiausia orientuojasi į pirmąjį pirkėją. Tad garantija suteikiama tokiam laikotarpiui, kiek ji aktuali būtent jam“, – paaiškino žinovas.
Ilgi garantiniai laikotarpiai rodo stiprų pasitikėjimą transporto priemonės patvarumu.
Skatina pasitikėjimą
Anot V. Kudarausko, gamintojų, suteikiančių ilgesnes garantijas, apsisprendimas dažniausiai susijęs su dviem dalykais: rinkodara ir pasitikėjimu savimi.
Tikriausiai vis dar yra menančių laikus, kai „Kia“ pradėjo teikti septynerių metų garantiją. Pašnekovo teigimu, iki tol šios bendrovės modeliai turėjo ne pačią geriausią reputaciją dėl patikimumo ir kokybės, todėl, norint pagerinti įvaizdį, reikėjo imtis tokių veiksmų, kurie parodytų jos pasitikėjimą savimi ir įtikintų pirkėjus, kad jie gali būti ramūs, net jei kas nors ir nutiktų.
„Buvo iškelta kartelė ir kitiems, nes joks kitas gamintojas tokios drąsios garantijos iki tol nesuteikdavo. Panašiai būtų galima vertinti ir KGM septynerių metų garantiją. Tai santykinai naujas vardas (anksčiau bendrovė vadinosi „SsangYong“, tačiau pakeitė pavadinimą pasikeitus savininkams – red. past.), jis turi įsitvirtinti, pasiųsti apie save žinutę ir vartotojams suteikti pasitikėjimo, o garantija yra vienas geriausių būdų tai pasiekti“, – pažymėjo apžvalgininkas.
Ilgi garantiniai laikotarpiai dažnai rodo stiprų pasitikėjimą transporto priemonės patvarumu. KGM turi sukaupusi nemenką tvirtų visureigių gamybos patirtį, tad vartotojams ji siunčia žinutę: šios transporto priemonės yra pagamintos taip, kad jomis būtų galima važiuoti net ir sudėtingomis vairavimo sąlygomis.
Vidaus degimo varikliais varomiems „Rexton“, „Korando“, „Musso“ ir „Torres“ modeliams taip pat suteikiama standartams nenusileidžianti penkerių metų, arba nuvažiuotų 100–150 tūkst. km garantija, priklausomai nuo modelio.
Sąlygos ir nauda
Ekspertai atkreipė dėmesį, kad ilgesnė garantija gali padidinti automobilio vertę ateityje jį parduodant.
Įprastai vairuotojai įsigytas naujas transporto priemones keičia kas trejus–penkerius metus, tad daugumos automobilių garantija jau būna pasibaigusi. Pavyzdžiui, septynerių metų garantiją turinčio elektromobilio „Torres EVX“ savininkai, remiantis tokiu skaičiavimu, gali pasikeisti net kelis kartus ir išsaugoti gamintojo įsipareigojimus.
V. Kudarauskas pataria domėtis garantijos sąlygomis: kam ji galioja, ar suteikia daugiau naudos, ar taikoma tik kažkuriam automobilio komponentui.
„Bet kokiu atveju turėti garantiją visada yra geriau, nei jos neturėti. Kiek tai svarbu pirkėjui, tikriausiai dažniausiai priklauso nuo jo poreikių ir galimybių. Lietuviams tai tikrai didelis pranašumas, nes perkant ketverių ar penkerių metų senumo automobilį, kurio kaina jau yra ganėtinai patraukli, dar gauti ir gamintojo garantiją – tikrai geras dalykas“, – apibendrino pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...