- „Kauno dienos“, if.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dauguma Lietuvos vairuotojų automobilį į kitą keičia kas 4–6 metus. Dažniausia pagrindinė priežastis – įkyrėję remonto rūpesčiai.
Pasirinkimo motyvai
Draudimo bendrovės "If" apklausoje dalyvavo Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai. Jų teirautasi, kaip dažnai keičia automobilį į kitą ir kodėl tai darė pastarąjį kartą.
Paprašius įvardyti priežastį, visų trijų šalių piliečių dažniausias pasirinkimas buvo toks pat – įgrisusį automobilio remontą dažniausiai nurodė ir Lietuvos (35 proc.), ir Latvijos (34 proc.) bei Estijos (30 proc.) vairuotojai.
Ketvirtadalis (25 proc.) apklaustų lietuvių automobilį keitė dėl neįvardytų priežasčių, beveik tiek pat respondentų (24 proc.) turėjo pasirinkti kitą transporto priemonę pasikeitus šeimos poreikiams.
Kiek daugiau nei penktadalis (21 proc.) Lietuvos vairuotojų nusprendė automobilį keisti, nes senasis tiesiog atsibodo, o beveik kas dešimtas (9 proc.) rinkosi pigesnį ar varomą pigesniais degalais transportą dėl sudėtingos ekonominės padėties.
20 proc. respondentų teigė savo automobilį keičiantys tik tada, kai šis nustoja važiuoti.
Estai elgiasi kitaip
Draudimo bendrovės "If" transporto priemonių draudimo produkto vadovas Danas Dilys sakė, kad tarp trijų Baltijos šalių kiek išsiskiria estai, kurie dažniau (8 proc.) automobilį keitė pasibaigus išperkamosios nuomos įsipareigojimams ir rečiau tai darė dėl to, kad šis atsibodo (15 proc.).
Atitinkamai tik 1 proc. Lietuvos ir tik 2 proc. Latvijos gyventojų į kitą automobilį persėdo pasibaigus senajai išperkamosios nuomos sutarčiai.
Specialisto teigimu, šią statistiką nesunkiai paaiškina kiti skaičiai.
"31 proc. apklausos dalyvių Estijoje teigė važinėjantys iki penkerių metų senumo automobiliais, kitose Baltijos šalyse šie skaičiai buvo gerokai žemesni – 17 proc. Latvijoje ir tik 15 proc. Lietuvoje", – atskleidė D.Dilys.
Važiuoja, kol sugenda
Anot D.Dilio, aktyviausias transporto priemonių keitimo intervalas būna praėjus 4–6 metams nuo jų įsigijimo.
Tai parodė ir apklausos rezultatai, atskleidę, kad turimą automobilį į kitą kas 4–6 metus keičia 35 proc. Lietuvos gyventojų, o dar 27 proc. tai daro pavažinėję automobiliu 7–10 metų.
20 proc. respondentų teigė automobilį keičiantys tik tada, kai šis nustoja važiuoti, o kas dešimtas (10 proc.) nurodė tai darantis kas 2–3 metus.
"Šiuo aspektu mes nelabai išsiskiriame Baltijos šalių kontekste – tiek estai, tiek latviai automobilį keičia panašiais intervalais. Visose trijose šalyse žymi respondentų dalis nurodė važiuojanti tol, kol automobilis rimčiau sugenda – šis atsakymas koreliuoja ir su apklausoje dažniausiai minėta priežastimi, kodėl renkamasi transporto priemonę keisti kita", – komentavo D.Dilys.
Draudimo vingrybės
Jis pažymėjo, kad Lietuvoje kasmet įvykdoma beveik 250 tūkst. asmeninių automobilių pardavimo sandorių. Specialisto teigimu, parduodant automobilį kitam savininkui vis dar pasitaiko nesusipratimų dėl privalomojo civilinės atsakomybės draudimo perleidimo.
Kartais klaidos padaromos dėl nežinojimo, tačiau kartais jos gali kilti ir dėl piktos valios.
"Parduodant privalomuoju draudimu apdraustą automobilį senasis ir naujasis savininkai turi susitarti dėl dviejų galimų scenarijų. Vienu atveju galiojantis draudimas gali būti perrašomas naujajam automobilio savininkui, kuris turi per 15 kalendorinių dienų kreiptis į draudimo polisą išdavusią bendrovę, kad būtų iš naujo įvertinta jo rizika ir sudaryta nauja sutartis.
Kitu atveju automobilio pardavėjas turėtų nutraukti draudimo sutartį ir transporto priemonę parduoti neapdraustą, o pirkėjas pasirūpinti nauju draudimu. Tokiu atveju senajam savininkui grąžinama nepanaudota draudimo įmoka arba jis ją gali panaudoti kitiems draudimams įsigyti", – paaiškino D.Dilys.
Draudimo bendrovės atstovo teigimu, dažniausiai pasitaikanti klaida, kai sandorio dalyviai šio klausimo neaptaria ir automobilį įsigijęs pirkėjas, dažniausiai to net nežinodamas, į gatvę išrieda automobiliu, neturinčiu teisės dalyvauti eisme.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino9
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Jau užpildė sandėlius, parengė mechanizmus1
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis. ...
-
Technologijų prikimštas automobilis – tik pinigų švaistymas?1
Įspūdingos technologijos naujuose automobiliuose šiais laikais nebestebina. Juolab kad sulig kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar iš tiesų ekranų ir mygtukų gausa padeda ir ar naudojamės visomis papildomomis funkcijomis? ...
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?6
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga1
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...
-
Rinkos pulsas: rugsėjo derlius – skirtingas
Lietuvoje ir Lenkijoje praeitą mėnesį užregistruota daugiau naujų automobilių nei 2023 m. rugsėjį, Vokietijoje – mažiau. ...
-
ES teismas panaikino diskriminacinę nuostatą
ES Teisingumo Teismas (TT) nusprendė panaikinti Mobilumo paketo įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį. ...
-
Nebenaudojami automobiliai – galvos skausmas kaimynams: bauda siekia ir 15 tūkst. eurų8
Prieš kelerius metus buvo stengiamasi iš kiemų pašalinti nebenaudojamus automobilius. Vis dėlto, seni griozdai iš vietos nepajuda ir toliau, kai kurie automobiliai vienoje vietoje stovi net keletą metų. Neprižiūrėtos transpor...