- LRT KULTŪROS laida „Euromaxx“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Vairuoti šį automobilį ne šiaip smagu – jį vairuojant apima ypatingas jausmas. Tai kaip kelionė laiku – valdydamas įprastą šiuolaikinį automobilį tokio malonumo nepatirsi“, – taip, keliaudamas savuoju „Fiat 500“, Italijoje meiliai vadinamu „Cinquecento“, sako žurnalistas Alberto Borgini. Šešiasdešimtmetį švenčiantis automobilio modelis dėmesį pelno savo paprastumu, tačiau valdyti tokį automobilį gali būti ne taip paprasta.
Šis mažas automobiliukas techniniu požiūriu išsiskiria paprastumu. Vos 13-os arklio galių senovinis „Fiat 500“ neturi net vairo stiprintuvo, o ir bėgiams perjungti reikia įgūdžių.
„Perjungiant į žemesnę pavarą, visuomet taip: reikia dukart nuspausti sankabą, paspausti droselinę sklendę, nes greičių pavara nėra sinchronizuota. Iškart supranti, ką reiškė vairuoti prieš daugelį metų. Svarbu pačiam tai pajusti, paragauti“, – sako A. Borgini.
1957-aisiais sukurtas automobilio modelis pakeitė italų visuomenę – į rinką jis buvo išleistas kaip šeimos automobilis. Keturių asmenų šeima su visa manta galėjo gana patogiai keliauti po Italiją.
„Fiat 500“ buvo pirmoji galimybė italams persėsti nuo motorolerio į tikrą automobilį“, – pastebi šios mažytės transporto priemonės gerbėjas Carlo Giuliani.
Miniatiūrinį automobilį prieš šešis dešimtmečius sukūrė Dante Gicosa. Inžinierius jau buvo sukonstravęs jo pirmtaką „Topolino“, tačiau tikrosios sėkmės sulaukė 1957-aisiais pristatęs „Fiat 500 Nuova”.
„Galiu važiuoti paskui „Ferrari“, sustoti mieste, bet vaikai apžiūrinės tik mano automobilį. Jame yra kažkas vaikiško. Niekada neperpratau, ką jie mato, žiūrėdami į Fiat 500”, – sako C. Giuliani.
Plačiau – LRT KULTŪROS laidoje „Euromaxx“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...