- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
-
Automobilių dizaino tendencijos: nuo didelių ekranų iki dingstančio vairo
Automobilių dizainas keičiasi panašiu principu kaip ir drabužių, pastatų ar kitų daiktų išvaizda. Kiekvienam laikotarpiui galima pritaikyti specifines tendencijas, kurios laikui bėgant išnyksta, o po kelių dešimtmečių dalis jų grįžta arba būna pamirštamos visam laikui.
Interjere – technologijų įtaka
Automobilių dizaine didelį vaidmenį vaidina technologijos. Jeigu 1980-aisiais automobilio centrinėje konsolėje būdavo keli mygtukai radijo įjungimui bei ventiliacijos padėties nustatymui, tai pirmajame šio amžiaus dešimtmetyje jų kiekis padidėjo dešimtimis kartų. Didėjant įvairių funkcijų kiekiui, kiekvienos jų valdymui reikalingas atskiras mygtukas, o išpopuliarėjus telefonams, kai kurie gamintojai įterpdavo visą skaičių klaviatūrą.
Šiandien vyksta atvirkštinė tendencija – mygtukų skaičius automobiliuose mažėja. Daugelio funkcijų valdymas persikelia į ekranus, o mygtukai dažniau tampa tik interjero dizaino elementu. Pavyzdžiui, „Peugeot 3008“ pianiną primenantis subtilus mygtukų išdėstymas buvo įvertintas daugybėje dizaino konkursų, tarp jų ir prestižinio „Red Dot“ bei „Lietuvos metų automobilio 2017“. Šiame modelyje mygtukai įmontuoti taip išmaniai, kad jų praktiškai nesimato ir žvelgiant į centrinę konsolę iš toliau, jie atrodo tik kaip originalus dizaino elementas.
Suderinti praktiškumą ir ekonomiją
Automobilio išorėje dizaineriai turi dar daugiau iššūkių, o prie jų sprendimų prisijungia ir inžinieriai. Padidinto pravažumo automobilių populiarumas auga valandomis, tačiau panašiu tempu griežtėja ir ekologijos reikalavimai. Ne paslaptis, kad būtent didelį, aukštą ir galingą automobilį priversti vartoti mažai degalų yra labai sudėtinga.
Čia receptai yra labai įvairūs: nuo nedidelio darbinio tūrio variklių su turbinomis montavimo iki minimalų oro pasipriešinimą turinčio kėbulo, kas paverčia padidinto pravažumo automobilį ne tokiu ir patikimu kelionėse sunkiai įveikiamais keliais. Juk vienas esminių automobilio elementų prastame kelyje yra atstumas nuo žemės iki žemiausios kėbulo dalies (dar vadinamas prošvaisa) – būtent jo dydis riboja galimybę įveikti įvairaus aukščio kliūtis.
„Peugeot“ šioje srityje pasielgė kitaip nei daugelis gamintojų, mažinančių atstumą tarp žemės ir kėbulo vardan aerodinamikos. Prancūzai naujųjų krosoverių 3008 ir 5008 prošvaisą išlaikė aukštą, tačiau paliko tik du varančiuosius ratus. Kad su tokia komponuote įmanoma pasiekti aukštų rezultatų, „Peugeot“ įrodo Dakaro ralyje, kur pastaraisiais metais įmonės gaminamiems dviem ratais varomiems visureigiams nėra lygių.
Anot „Peugeot“, krosoveriams dviejų varančių ratų pakanka: saugumas ir pravažumas mieste nuo to nesumažėja, o prastame kelyje gelbėja didelė prošvaisa bei išmanios elektroninės galios perdavimo į ratus sistemos.
Didelė įtaka pasirinkimui
Dizainas turi didelę įtaką automobilio pasirinkimui – tą patvirtins bet kuris pardavėjas. Būtent išvaizda neretai nulemia spontaniškus pirkinius ir, nors automobilių srityje tokių yra mažiau nei kitose, dizainas čia turi didelę įtaką.
Su tokiu teiginiu sutinka „Peugeot 3008“ automobilį vairuojantis Žydrūnas Savickas. Jo manymu, dizainas yra svarbus daugeliui žmonių – juk būtent automobilio išorė pirma patraukia dėmesį, o laikas nagrinėti techninius parametrus ateina vėliau.
Galiūnas pabrėžia, jog dizainas yra individualus dalykas ir tai, kas patinka vieniems, gali nebūti patrauklu kitiems.
„Man pačiam tiek kalbant apie pasirenkamus automobilius, tiek kitose srityse, niekada nebūna svarbi kitų nuomonė – man svarbi mano nuomonė. Aš nelabai vertinu žmones pagal jų vairuojamus automobilius. Man tai niekada nebuvo numeris vienas – kažkokio specifinio automobilio vairavimas tik dėl statuso man nelabai suprantamas“, - savo požiūrį aiškina stipriausias pasaulio žmogus.
Ateityje – nauji iššūkiai
Automobilių dizaineriams jau dabar tenka spręsti įvairius uždavinius, kaip įkomponuoti naujausias technologijas. Pavyzdžiui, kaip įrengti savavaldžių automobilių interjerą?
Dabar bandomi koncepciniai modeliai, kuriuose pagrindiniai valdymo prietaisai kaip vairas, pedalai ar pavarų svirtis gali arba būti prieinami vairuotojui, arba pasislėpti taip, kad automobilio salonas primintų svetainę su keliais foteliais.
Panašus principas buvo pritaikytas 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatytame „Peugeot Instinct“ koncepciniame modelyje. Automobilis gali būti valdomas vairuotojo arba keliauti autonomiškai ir pagal keleivių nuotaiką pritaikyti sėdynių konfigūracijas, apšvietimą ir važiavimo režimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...