Avarijos riziką lemia ir variklio tūris

Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema.

Statistika – iškalbinga

Daugeliui žinoma taisyklė: kuo galingesnė transporto priemonė, tuo didesnės jos greičio galimybės. Norint suvaldyti šias arklio galias, reikia didelės patirties ir meistriškumo prie vairo. Galbūt, padedant technologijoms, greičio monstrus gali sutramdyti ir naujokai?

Transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ atliko tyrimą, kuriame buvo išanalizuoti 43 skirtingų modelių istoriniai žalų įrašai. Įdomu, kad visai atvejais galingesni bolidai patyrė daugiau apgadinimų nei automobiliai su silpnesniais varikliais.

Iš visų platformoje tikrintų „Audi“ automobilių su 100 kW neviršijančia variklio galia buvo apgadinti 46,4 proc., o „Audi“ automobilių, turinčių galingesnius nei 400 kW variklius, – 55,6 proc. Panašios tendencijos vyrauja ir kito vokiečių gamintojo „Volkswagen“ automobilių istorijoje: 42,6 proc. apgadintų automobilių su varikliais iki 100 kW ir 48,9 proc. – su 300–400 kW varikliais.

BMW pateisina įvaizdį

Tarp „Ford“ automobilių skirtumas tarp apgadintų automobilių su silpniausiais ir galingiausiais varikliais – 10 proc. (45 proc. ir 55 proc.). Galingiausių „Renault“ automobilių varikliai pasižymi 200–300 kW galia ir 39,7 proc. jų buvo apgadinti. Apgadintų „Renault“ modelių iki 100 kW galingumo dalis mažesnė – 36,3 proc.

Tarp skirtingų „Škoda“ modelių svyravimai nedideli: 51,3 proc. apgadintų automobilių su varikliais iki 100 kW ir 54,8 proc. – su 200–300 kW varikliais. Panašia dinamika pasižymi ir „Toyota“ automobilių istorija: 36 proc. apgadintų modelių su silpniausiais varikliais ir 39,5 proc. – su 200–300 kW varikliais. Tyrime išsiskiria BMW automobiliai: net 60,3 proc. modelių iki 100 kW turėjo apgadinimo įrašų ir 68,6 proc. – su varikliais, galingesniais nei 400 kW.

Tyrime neaptikome nei vieno gamintojo, kurio modeliai su silpnesniais varikliais patektų į avarijas dažniau nei galingesnės jų versijos.

„Nors teoriškai visos transporto priemonės turėtų laikytis Kelių eismo taisyklių, dalis galingų automobilių vairuotojų viršija greitį arba ne iki galo įvertina galimas neatsakingo vairavimo rizikas. Tyrime neaptikome nė vieno automobilių gamintojo, kurio modeliai su silpnesniais varikliais patektų į avarijas dažniau nei galingesnės jų versijos“, – sakė automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Galios skirtumai

Lietuvos naudotų transporto priemonių rinkoje dažniau tikrinami automobiliai su galingais varikliais, tačiau ekonominės klasės modeliai su nedideliais varikliais taip pat turi savo pirkėją.

Tarp galingiausių tikrintų automobilių išsiskiria „Bentley“ markė, kurios vidutinė variklio galia siekė 415 kW (arba 564 arklio galių). Toliau rikiuojasi: „Maserati“ (268 kW / 364 AG), „Cadillac“ (264 kW / 359 AG), „Tesla“ (263 kW / 358 AG) ir „Porsche“ (257 kW / 349 AG).

Mažiausio galingumo variklius tarp visų „carVertical“ tikrintų gamintojų turėjo „Smart“ automobiliai – 59 kW arba 80 AG. Į penketuką taip pat patenka „Dacia“ (72 kW / 98 AG), „Lancia“ (77 kW / 105 AG), „Fiat“ (83 kW / 113 AG) ir „Suzuki“ (86 kW ir 117 AG).

Pasak M. Buzelio, praeityje rimtų apgadinimų patyręs automobilis vėliau gali atnešti finansinių nuostolių dėl nekokybiškai atliktų remonto darbų ar dažnų gedimų. Todėl pirkėjai turėtų itin atidžiai įvertinti, ar verta įsigyti automobilį, kuris buvo patekęs į didelį eismo įvykį, ir, prieš priimdamas sprendimą, pasitarti su mechanikais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Komentarijus

Komentarijus portretas
O dar labiau lemia smegeninės tūris

Joo joo

Joo joo portretas
ar bmv ar reno jėgų galvoje tešla tai jokio skirtumo koks variklis
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių