- Gintarė Vasiliauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidžiuoju sezonu?
Svarbiausia – nepervertinti jėgų
Vairavimo instruktorius Arnas Latvys atkreipia dėmesį, kad susiformavus plikledžiui, vairuotojams reikėtų atsargiau bei atidžiau vertinti eismo sąlygas. Užduotis turėtų būti savo tikslą pasiekti ne kuo greičiau, bet saugiai. Svarbu nepamiršti laikytis saugaus greičio ir atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio. Kai slidu, saugų greitį reikėtų rinktis vadovaujantis ne tik kelio ženklais, bet ir racionaliu mąstymu, kadangi stabdymo kelias ant ledu aptrauktos dangos pailgėja ne metrais, o kartais.
„Dažniausios vairuotojų klaidos slidžiame kelyje yra pasirinktas nesaugus greitis ir per mažas atstumas iki kito automobilio, nepagalvojant, kad stabdymo kelias ant slidžios dangos pailgėja net kelis kartus. Važiuojant įprastomis sąlygomis, saugus atstumas iki kito automobilio nustatomas pusę važiavimo greičio paverčiant į metrus. Tačiau plikledžio sąlygomis šį atstumą reikėtų dar padidinti sumažinant greitį. Taip pat verta paminėti, kad kai kurie vairuotojai per daug pasitiki savo įgūdžiais, atsipalaiduoja, neatidžiai įvertina susidariusias eismo sąlygas, ir netgi leidžia sau naudotis mobiliaisiais telefonais, o tai dažniausiai ir lemia eismo įvykius kelyje“, – sakė jis.
Dažniausios vairuotojų klaidos slidžiame kelyje yra pasirinktas nesaugus greitis ir per mažas atstumas iki kito automobilio (...)
SOS – automobilis slysta!
Vairuojant slidžiame kelyje, A. Latvys pataria stabdyti palaipsniui, nes stipriai nuspaudus stabdžio paminą, automobilis gali pradėti slysti. Jeigu jaučiate, kad automobilis jau slysta, nepanikuokite ir stenkitės išlaikyti ramybę. Stebėkite kelią ir švelniai atleiskite akceleratorių. Svarbiausia nesiimti staigių veiksmų, pavyzdžiui, staigaus stabdymo ar stovėjimo stabdžio naudojimo – tai esminės klaidos, galinčios sukelti pavojų.
Pašnekovas primena, kad stabdant slystantį automobilį su mechanine pavarų dėže, reikėtų nelaikyti išmynus sankabos pedalo. Tokiu būdu tik prailginsite stabdymo kelią, kuris slidžiame kelyje ir taip ilgas. Verčiau išnaudoti galimybę greitai žeminti pavaras, tokiu būdu efektyviau panaudojant stabdymą varikliu ir sutrumpinant savo stabdymo kelią. Tiesa, stabdymą varikliu sunkiau išnaudoti automobiliuose su automatine pavarų dėže. Pavarų dėžės parenkamos pavaros ne visada gali būti palankios stabdymui slidžiame kelyje, o pasirinkti rankinį režimą, jei toks yra, gali neužtekti laiko.
„Jeigu vairuotojas mato, kad laiku sustabdyti nepavyks ir jis gali susidurti su kitu automobiliu, geriausia bandyti nukreipti savo automobilį į mažesnės žalos objektą, pavyzdžiui, tuščią kelio kraštą ar atitvarą. Taip pat, jei yra galimybė, bandykite suvaldyti automobilį taip, kad smūgis būtų nukreiptas į šoninę jo dalį, o ne tiesiai į priekinį ar galinį bamperį – tai gali sumažinti smūgio jėgą. Svarbiausia tokioje situacijoje ramiai sumažinti greitį, nepanikuoti“,– pabrėžė jis.
Rizika – galu varomiems automobiliams
Pasak vairavimo instruktoriaus, galiniais ratais varomi automobiliai dėl savo svorio pasiskirstymo yra linkę slysti galu, ypač tada, kai greitėjama ar atliekami staigūs manevrai. Todėl dažnai sakoma, kad tokie automobiliai yra pavojingiausi slidžiame kelyje.
Jei vairuojate automobilį, kuris varomas galiniais ratais, reikėtų vengti staigaus stabdymo ir pagreitėjimo. Jei slystate, švelniai sukite vairą į slydimo kryptį, laikykitės saugaus greičio, staigiai negreitėkite. Neišjunkite traukos kontrolės sistemos, kadangi tokiuose automobiliuose galiniai ratai yra atsakingi ne tik už trauką, bet ir už sukibimą su danga.
Jei vairuojate automobilį, kuris varomas galiniais ratais, reikėtų vengti staigaus stabdymo ir pagreitėjimo.
„Kitaip nei varomi galiniais ratais, priekiniais ratais varomi automobiliai pasižymi geresniu sukibimu su danga, tačiau yra linkę slysti tiesiai. Todėl reikėtų ypač atsargiai elgtis posūkiuose, o pradėjus slysti, atleisti akceleratorių ir nedaryti staigių judesių, – paaiškino A. Latvys. – Vairuojant visais ratais varomą automobilį, didžiausią pavojų kelyje gali sukelti per didelis vairuotojo pasitikėjimas automobilio sukibimu su keliu. Būtent tai gali lemti per didelį greitį ar staigius posūkius, pamirštant, kad slidžiame kelyje stabdymo kelias išlieka ilgesnis nei įprastai.“
Vienos taisyklės nėra
Ypatingo dėmesio reikalauja vairavimas slidžiuose užmiesčio keliuose, kurie dažnai būna nenuvalyti. Pasak A. Latvio, jei važiuojate slidžiu užmiesčio keliu ir pastebėjote įkalnę, svarbu jai pasiruošti iš anksto. Pasirinkite tinkamą greitį ir pavarą, jei vairuojate automobilį su mechanine pavarų dėže. Greitėkite tolygiai, kad neprarastumėte sukibimo su kelio danga. Venkite sustoti, nes vėl pradėti judėti gali būti sunku dėl automobilio padangų sukibimo su danga trūkumo.
„Važiuodami slidžia nuokalne, laikykitės didesnio atstumo nei įprastai iki priekyje važiuojančių transporto priemonių. Jei automobilis su mechanine pavarų dėže, įjunkite žemesnę pavarą – tokiu būdu išnaudosite stabdymą varikliu, o jei reikės stabdyti, tai darykite švelniai, – sakė pašnekovas. – Tinkamą greitį labai svarbu pasirinkti prieš posūkius, o paties posūkio metu vengti staigių judesių ir staigaus pedalų spaudimo. Elgiantis atsakingai ir iš anksto planuojant veiksmus, įkalnės, nuokalnės ir posūkiai žiemą taps mažiau pavojingi. Nepamirškite, kad nėra vienos universalios taisyklės, kaip elgtis slidžiame kelyje, viskas priklauso nuo konkrečios situacijos. Tad labai svarbu kritiškai vertinti eismo sąlygas, nepervertinti savo jėgų, būti draugišku ir supratingu kitiems eismo dalyviams.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai7
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...