- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
XVII-XVIII a. kilmingi Jungtinės Karalystės jaunuoliai turėjo tradiciją dalyvauti „Grand Tour“ – nuotykių kupinoje kelionėje po visą Europą. Šis terminas praėjus 200 metų įkvėpė automobilių kūrėjus sukurti „Grand Tourer“ – modelį, kuris būtų patogus, patikimas ir leistų nuvažiuoti ilgus atstumus ne tik nepavargstant, bet ir mėgaujantis kiekviena kelionės akimirka. Vienas tokių įkvėptųjų buvo W. O. Bentley – jo pavardę turintis automobilis jau daugelį metų ekspertų yra laikomas GT klasės etalonu.
„Bentley“ turi puikų prabangos ir našumo derinį – nenuostabu, jog „Grand Touring“ klasėje šis gamintojas dominuoja jau beveik šimtą metų. Kurdamas tiek pirmąjį „Bentley 3-Litre“, tiek ir naujausią „Continental GT“, gamintojas laikėsi to paties principo“, – teigia „Bentley“ pardavimų vadovė Lietuvoje Evelina Avina.
Pavadinime užšifruota idėja
Aliuzija į XVII-XVIII amžiaus „Grand Tour“ keliones po kontinentinę Europą yra užšifruota pačiame pirmame „Bentley“ modelyje – „3-Litre“. Jo pavadinime panaudotas ne Jungtinėje Karalystėje tuomet vyravusios, o metrinės matavimo sistemos vienetas – litras.
Ši sistema XX a. pradžioje buvo populiariausia visoje kontinentinėje Europoje, tad W. O. Bentley tokiu būdu demonstravo automobilio galimybes keliauti už Didžiosios Britanijos ribų.
Išbandę pirmąjį „3-Litre“, klientai norėjo daugiau ir 1926 m. pasirodęs „Bentley 6 ½-Litre“ modelis įgyvendino jų lūkesčius. Tai buvo didesnis, galingesnis ir dar maloniau vairuojamas automobilis, o patobulinta 200 AG pasiekianti „Speed Six“ versija nugalėjo ir legendinėse 24 val. Le Mano lenktynėse.
Dabar gaminami „Bentley“ turi daug bendro su kurtais trečiajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Tai ne tik GT dvasia ir komfortas, bet ir tokios detalės kaip specialus tankus tinklas automobilio priekyje, kurį W. O. Bentley sugalvojo kaip radiatoriaus apsaugą nuo atskriejančių akmenų. Ilgainiui ji tapo ne tik praktiškumo, bet ir stiliaus detale.
1930-aisiais W. O. Bentley sukūrė tai, ką jis pats vadino šedevru – „8-Litre“. Jis buvo toks galingas, kad gamintojas garantavo automobiliui 161 km/val. pasiekiamą greitį nepriklausomai nuo kėbulo – ar tai būtų kupė, ar kabrioletas.
Tai buvo ne tik išskirtinai greitas, bet ir labai komfortiškas automobilis – tyla jo salone stebino daugelį tuometinių apžvalgininkų ir specialistų. „8-Litre“ buvo sukurta tik 100, iki šių dienų išliko dar mažiau, tad šiandien prabangiausių tarpukario „Grand Tourer“ automobilių kainos siekia milijonus eurų.
Metais vėliau visą pasaulį apėmė didžiulė finansinė krizė, tačiau „Bentley“ pagrindinių principų neatsisakė. Netrukus pasirodęs „Derby Bentley“ su tiems laikams įspūdingus 120 AG pasiekiančiu 6 cilindrų varikliu buvo stilingas, elegantiškas ir sukonstruotas išskirtinai kokybiškai.
„Continental“ atsiradimas
Antrasis pasaulinis karas automobilių pramonės įmones pavertė karinių reikmenų gamyklomis – net ir po 1945-ųjų turėjo praeiti dar keleri metai, kol nuo konvejerių pilnu pajėgumu vėl pradės riedėti puošnūs britiški automobiliai. „Bentley“ tai nutiko 1952 m. – pirmasis pokario automobilis buvo pavadintas „R-Type Continental“.
Pirmasis „Bentley“ po karo sukurtas automobilis buvo ilgas, žemas, turėjo festbeko tipo žemėjančią stogo liniją, o jo galiniai ratai buvo pridengti dėl geresnės aerodinamikos. Dėl šių savybių ir galingo variklio „Bentley R-Type Continental“ pasiekė tais laikais nesuvokiamą dalyką – net ir su keturiais keleiviais salone jis galėjo laisvai pasiekti 161 km/val. greitį.
Jungtinėje Karalystėje tuomet nebuvo greitkelių, tad entuziastai keldavosi į kontinentinę Europą ir keliaudavo čia. Tokią kryptį numatę kūrėjai ją įamžino automobilio pavadinime.
Pirmasis „Continental“ serijos modelis turėjo didelę įtaką visiems po jo pasirodžiusiems įpėdiniams. 1991 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujos kartos „Continental R“ vizualiai buvo didesnis, erdvesnis, turėjo galingą variklį su turbokompresoriumi.
Dviejų durų „Grand Tourer“ nubrėžė naują kartelę visiems GT rinkos dalyviams, o vėliau pasirodęs kiek mažesnis ir galingesnis „Continental T“ modelis ją našumo skalėje užkėlė dar aukščiau.
XXI a. pradžioje debiutavo dar viena „Continental“ karta. Tai buvo visiškai naujas automobilis, kurio galingas W12 variklis leido pasiekti didesnį nei 300 km/val. greitį.
Tik šįkart jis ne pakėlė GT automobilių kartelę, o sukūrė visiškai naują segmentą. Tai – itin greiti, galingi, labai komfortiški bei išskirtinai prabangūs dviejų durų automobiliai.
Technologijų šedevras
Naujasis „Bentley Continental GT“ Lietuvoje buvo pristatytas pirmoje 2018 m. pusėje. Raumeninga jo išorė pabrėžia didžiulę galią, o aštrios linijos suteikia užuominų į patį pirmąjį „R-Type Continental“. Ilga ratų bazė ir trumpa priekinė dalis suteikia dinamiškumo pojūtį net automobiliui stovint.
Tokia kompozicija leido variklį įtvirtinti kiek žemiau, todėl automobilio svorio centras yra žemiau, o jo valdymo savybės – dar geresnės nei anksčiau.
Automobilis ne tik atrodo dinamiškai, bet toks ir yra – labai greitas ir puikiai valdomas. 8 laipsnių automatinės dviejų sankabų pavarų dėžės veikimas yra dvejopas ir priklauso nuo važiavimo režimo.
Pasirinkus „Comfort“, dėžė yra itin švelni ir užtikrina nejuntamą pavarų keitimą, o „Sport“ režimu leidžia bėgėtis be menkiausių pertraukų – pavaros perjungiamos įspūdingu greičiu, net ir lyginant su kitomis dviejų sankabų dėžėmis.
Išmani aštuonių laipsnių pavarų dėžė užtikrina ne tik aukščiausio lygio komfortą bei sportiškumą, bet ir ekonomiškumą. Didžiausias „Continental GT“ greitis pasiekiamas jau šeštąja pavara, o septintoji ir aštuntoji skirtos ramiam važiavimui tolygiu greičiu.
„Bentley Dynamic Ride“ yra dar viena revoliucinė sistema. Naujajame „Continental GT“ sumontuota 48 voltų įtampos elektroninė sistema „Electronic Active Roll Control“.
Ji akimirksniu koreguoja automobilio pakabos elementų darbą ir sumažina pasvirimą posūkiuose, o prastesniuose keliuose užtikrina tolygų, komfortišką važiavimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Degalai per savaitę pigo Lietuvoje, brango Estijoje1
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek sumažėjo, o Estijoje – pakilo. Latvijoje brango benzinas, pigo dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K&ldqu...
-
Dėl viaduko rekonstrukcijos ties „Mega“ – eismo ribojimai5
Nuo liepos 22 d., pirmadienio, laikinai keičiasi pėsčiųjų ir transporto priemonių judėjimas viaduku ties „Mega“, jungiančiu Užnerio ir Jotvingių gatves. ...
-
Per pusmetį – pusė milijono pažeidimų4
„Nerimą kelia ūgtelėjęs neblaivių vairuotojų sukeltų eismo įvykių skaičius“, – pabrėžė Lietuvos policijos viešosios tvarkos biuro viršininkas vyriausiasis komisaras Vytautas Grašys, komentuodamas tendencijas ...
-
Kreditorius ir klientas: sutartys, sąlygos, teisės
Įsigydami automobilį dažnai naudojamės įvairiomis finansavimo priemonėmis. Vienos populiariausių – nuomos ar išperkamosios nuomos sutartys. Ką būtina žinoti, jeigu finansuojamą transporto priemonę norima išsipirkti anksčiau? ...
-
Tarpukario vairuotojų bėdos – mokesčių vėzdas ir tragiški keliai12
Lietuvoje registruotų automobilių parkas netrukus perkops du milijonus. Palyginimui, Latvijoje ir Estijoje jų – dvigubai mažiau. Įdomu, jog smetoninėje Lietuvoje padėtis buvo priešinga – smarkiai atsilikinėjome nuo kaimynų. Koks tra...
-
„Volvo“ sunkvežimių gamintoja pelną per metus išaugino beveik 1,5 karto
Švedijos sunkvežimių gamintoja „Volvo Group“ paskelbė grynojo pelno per antrąjį metų ketvirtį susižėrusi beveik 1,5 karto daugiau nei prieš metus, nepaisant to, kad įplaukos beveik nepakito. ...
-
Bręsta KET pokyčiai: kai kurie užmojai verčia kraipyti galvas10
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką. ...
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviai: ne kiekvienas jose pajėgtų finišuoti3
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant ...
-
Akiratyje – pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktai: tai privalote žinoti!13
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratini...
-
Kinija automobilių eksportą pirmąjį pusmetį padidino beveik trečdaliu2
Kinija per pirmąjį pusmetį eksportavo 2,79 mln. automobilių – 30,5 proc. daugiau nei prieš metus, skelbia agentūra „Xinhua“, remdamasi Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenimis. ...