- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
Savaitgalį istorinių automobilių mylėtojai rinkosi į tradicinį, jau šešioliktąjį istorinių automobilių festivalį „Nesenstanti klasika“, kurį nuo pat 2008-ųjų kasmet rengia senovinių automobilių klubas „Klasika“.
Pirmasis rugpjūčio savaitgalis biržiečiams padovanojo tikrą šventę, kurios metu miestą ir rajono kelius užpildė įspūdinga, daug šilto ir šalto mačiusi senovinė technika – istoriniai automobiliai ir motociklai.
Jais gėrėjosi ne tik biržiečiai, bet ir istorinių automobilių puoselėtojai iš visų trijų Baltijos šalių, kurių atstovai į festivalį delegavo net 130 vienas už kitą įspūdingesnių eksponatų.
„Pažiūrėti tikrai yra į ką, o nuo tokios gausos ir įspūdžių net akys raibsta, – kalbėjo iš Rygos su visa šeima į festivalį atvykęs Jūris Melniks. – Džiugu, kad lietuviai moka organizuoti tokius įspūdingus senovinės technikos renginius, kad vieną po kito atidarote puikius istorinės technikos muziejus, kurių belieka tik pavydėti“.
Dar išvakarėse praėję visus registracijos formalumus šeštadienį istorinės technikos turėtojai aplankė vietinį technikos ir buities muziejų ir priešais Sodeliškių dvaro sodybą, išrikiavę savo išpuoselėtus eksponatus, pakvietė į jų parodą.
J. Vilūno nuotr.
Tačiau renginio vinimi tapo istorinės technikos paradas, kurio maršrutai iš Sodeliškių per Juostaviečius, Žvetogalą, pasienio su Latvija miestelį Germaniškį ir Suostus nusidriekė link Biržų aerodromo.
Šis istorinės technikos žygis Biržų keliais nepaliko abejingų. Vienoks įspūdis, kai vienas už kitą įspūdingesni automobiliai išrikiuoti parodos lankytojui dėmesiui, ir visiškai kitoks, kai šimtamečiai senoliai su visomis savo šventiškai išsipuošusiomis įgulomis lekia keliais, kuriuos apgulę žavisi važiuojančiais kaimų ir miestelių gyventojai. Dauguma jų galbūt nė nesvajoja apie tokius gražuolius, tačiau važiuojantys eksponatai vis dėlto nepalieka abejingų.
O pasižvalgyti tikrai buvo į ką. Janis Oskerko iš Latvijos vairavo seniausiąjį, 1913 m. gamybos „Presto Typ 8“ automobilį, Mindaugas Skauminas – šešeriais metais jaunesnį „Dodge Brothers“, latvis Alfredas Zamockis – stilingą 1923 m. gamybos „Oldsmobile 30A“ kabrioletą,
Gintautas Miškinis parodai pristatė net du automobilius – 1924 metų „Oakland“ ir metais jaunesnį „Packard 333“, o daugiausia žiūrovų patraukė bene įspūdingiausias parodos eksponatas – Gintauto Rimkaus atvairuotas 1930 m. gamybos „Packard 745 Cabrio“.
Istorinės technikos žinovai pažymėjo, jog visi automobiliai kruopščiai sumanių meistrų restauruoti, o tai neabejotinai didina jų vertę bei patrauklumą.
J. Vilūno nuotr.
Parodos rengėjai visus eksponatus suskirstė į atskiras sekcijas, iš kurių vienos gausesnių buvo tarpukario ir sovietinių automobilių grupės ir kurioms technikos gausa ne ką tenusileido europietiški ir amerikietiški klasikiniai automobiliai.
„Amerikonai“ traukė akį ne tik įspūdingomis formomis, bet ir savo dydžiu. Ne veltui juos daugelis taikliai vadino tikrais sausumos laivais. Bene labiausiai šį epitetą atitiko Viljaro Metsanurmo iš Estijos 1973 m. gamybos „Buick Centurion“, Sigito Gurevičiaus metais senesnis „Cadillac Deville Coupe“, latvių Gendijs Gohbergs 1974 m. „Mercury Cougar XR7“, Ziedonio Liepinio 1976 m. nuo konvejerio nuriedėjęs „Cadillac Eldorado Convertible“, Laimonio Sprukulio 1961 m. laidos „Imperial Crown“, lietuvio Donato Žukausko „Nissan Spartan II‘ ir kiti įspūdingo ilgio „sausumos laivai“.
Sovietinių automobilių grupė labiausia žavėjo itin kruopščiais restauracijos darbais, jog sunku buvo patikėti, kad automobilis pagamintas prieš pusę amžiaus, o ne vakar.
Vyriausias amžiumi sąskrydžio dalyvis, 84-erių Narcizas Mikšys iš Rokiškio vairavo 1953 m. gamybos „GAZ M20 Pobeda“, Raimondas Kaunietis – tik 2 metais jaunesnį „Moskvich 400“, biržiečiai Rimantas Čygas 1959 m. „Moskvich 407“, o Voldemaras Aišporas – 1976 m. VAZ 2101.
Sovietinių automobilių kolekciją puošė ne tik įvairių modifikacijų „Volgos“, jau minėti „Moskvich“, VAZ ar ZAZ automobiliai, bet ir Gendručio Kaikario atvairuotas 1978 m. laidos LAZ 695 autobusas, kurio vairuotojas siūlėsi mielai pavėžinti ir parodos dalyvius.
Parodos rengėjai dėmesio skyrė ir motociklams bei senovinės technikos autoriniams darbams, kurių ekspozicijos nebuvo tokios gausios.
„Nuoširdus ačiū visiems „Nesenstančios klasikos 2024“ automobilių festivalio dalyviams ir žiūrovams. Tikiuosi, jog greitai mes vėl visi susitiksime kitame įspūdingame renginyje, skirtame Baltijos kelio 35-čiui“, – sakė vienas renginio organizatorių Rolandas Setkauskas.
„Nesenstančios klasikos 2024“ vėliava nuleista sekmadienį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?3
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...
-
Rinkos pulsas: rugsėjo derlius – skirtingas
Lietuvoje ir Lenkijoje praeitą mėnesį užregistruota daugiau naujų automobilių nei 2023 m. rugsėjį, Vokietijoje – mažiau. ...
-
ES teismas panaikino diskriminacinę nuostatą
ES Teisingumo Teismas (TT) nusprendė panaikinti Mobilumo paketo įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį. ...
-
Nebenaudojami automobiliai – galvos skausmas kaimynams: bauda siekia ir 15 tūkst. eurų8
Prieš kelerius metus buvo stengiamasi iš kiemų pašalinti nebenaudojamus automobilius. Vis dėlto, seni griozdai iš vietos nepajuda ir toliau, kai kurie automobiliai vienoje vietoje stovi net keletą metų. Neprižiūrėtos transpor...
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Naujovė – jautri, bet ne visiems1
Įmonės, svarstančios kitąmet įsigyti naują automobilį, turėtų jau dabar atidžiai dėliotis planus, nes, pamiršus svarbią naujovę, gali laukti netikėta staigmena. ...
-
Brangenybės ieško naujų šeimininkų1
Svajojantys savo kolekcijas papildyti unikaliu rodsteriu „Horch 855“ ar itin retu „Porsche 911 SC/RS“, tai galės padaryti jau šį mėnesį. ...
-
Automobiliai – vis saugesni, bet žalų statistika – skaudi1
Visi vairuotojai įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (PCAD), tačiau dažnas, norėdamas jaustis dar ramiau, renkasi ir kasko. ...