- „Kauno diena“, ld.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno.
Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad balandį–spalį automagistralėse lengviesiems automobiliams leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, o greitkeliuose – 120 km/val.
Lapkritį–kovą didžiausias leistinas greitis šalies automagistralėse ir greitkeliuose – 110 km/val.
Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui taip pat jau suteikta automagistralės kategorija.
„Kryptimi iš Kauno į Vilnių eismo nelaimių įvyksta 21 proc. daugiau, nei važiuojant iš Vilniaus į Kauną. Tačiau vidutinė išmoka nuostoliams atlyginti yra 30 proc. didesnė kelyje Vilnius–Kaunas, ji siekia beveik 1 900 eurų“, – sakė Lietuvos draudimo Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.
Kryptimi iš Kauno į Vilnių eismo nelaimių įvyksta 21 proc. daugiau, nei važiuojant iš Vilniaus į Kauną.
Anot jo, kelyje Kaunas–Klaipėda eismo inicidentų įvyksta daugiau nei tris kartus dažniau, palyginti su kelio atkarpa Klaipėda–Kaunas. Vis dėlto 26 proc. didesnė vidutinė žala yra būtent kelyje Klaipėda–Kaunas.
„Tris kartus daugiau nuostolių per pastaruosius dvejus metus mūsų bendrovė fiksavo ir kelio atkarpoje Vilnius–Panevėžys, palyginti su keliu Panevėžys–Vilnius“, – pastebėjo draudimo bendrovės atstovas.
G. Petriko teigimu, tendenciją, kai skiriasi tam tikrų atkarpų avaringumas, gali lemti keli aspektai.
„Viena galimų priežasčių – skirtingas poilsio vietų, degalinių skaičius. Taip pat įdomu, kad iš Klaipėdos į Kauną ar Vilnių nuostolių yra kur kas mažiau nei iš šių didmiesčių į Klaipėdą. Galima daryti prielaidą, kad iš pajūrio, kur žmonės dažnai vyksta atgauti jėgų, vairuotojai grįžta pailsėję, būna lengviau susikoncentruoti. Taip pat įtakos turi kelio remonto darbai, tam skirtas ženklinimas ir eismo reguliavimas, žvėrių migracija. Galiausiai svarbus ir eismo intensyvumas – daugiau eismo įvykių automagistralėse skaičiuojame penktadieniais po darbo valandų, sekmadienio popietę. Taip pat svarbūs intensyvūs ruožai, kaip atkarpa Kaune, einanti pro prekybos centrą „Mega“, – vardijo G. Petrikas.
Lietuvos draudimo duomenimis, pernai automagistralėse ir greitkeliuose įvyko daugiau nei 300 eismo įvykių, o per pastaruosius dvejus metus jų skaičius perkopė 620.
„Pernai nuostoliams atlyginti vairuotojams išmokėjome per 460 tūkst. eurų. 2021 m. suma viršijo 0,5 mln. eurų ribą – buvo didesnė nei 570 tūkst.“, – sakė G. Petrikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...