- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Techninės apžiūros metu pastebima, kad vairuotojai, norėdami ryškesnio kelio apšvietimo ir pigesnio sprendimo, dažnai ksenonines lemputes montuoja į tam nepritaikytus automobilių žibintus. Ekspertai įspėja, kad tokia praktika pavojinga – ji ne tik neužtikrina kokybiško kelio apšvietimo, bet ir akina kitus vairuotojus. Jų teigimu, norint geresnio apšvietimo nebūtina keisti žibintų sistemas, tiesiog derėtų žinoti keletą paprastų dalykų apie dažniausiai naudojamas halogeninės lemputes.
Efektyvaus apšvietimo sprendimus siūlančios įmonės „Philips“ atstovas Tarekas Hamedas pasakoja, jog rinkoje galima rasti trijų tipų lemputes: halogenines, ksenonines (dar kitaip vadinamos aukšto išlydžio (HID) lemputėmis) ir LED. Halogeninės yra pačios populiariausios ir reikalaujančios mažiausiai išlaidų. Ksenoninės lemputės gali būti iki dešimt kartų brangesnės už halogenines, taip pat, jos reikalauja specialių automobilio ir jo žibintų modifikacijų, tačiau ksenonai pasižymi ryškesne skleidžiama šviesa. Kita vertus, egzistuoja halogeninių lempučių, išsiskiriančių dvigubai didesniu ryškumu už gamyklinių halogenų skleidžiamą šviesą. Stipresnio ryškumo lemputės apšviečiamo kelio dalį gali padidinti net keliasdešimt metrų ir ryškumu beveik prilygsta standartinėms ksenoninėms lemputėms. Tuo tarpu LED lemputės dažniausiai montuojamos gamyklose į naujus automobilius, kadangi dėl jų itin aukštos kainos ir sudėtingos konstrukcijos pritaikyti jas senesniems automobiliams neapsimoka ar tiesiog yra neįmanoma.
Pastebima, kad vairuotojai, tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo, vietoj halogeninės lemputės, nusprendžia montuoti ksenonines. Tačiau svarbu žinoti, jog ksenoninėms lemputėms reikalingos specialios automobilio modifikacijos. Žibintuose privalo būti pritaikyti šviesos reflektoriai, kurie tinkamai nukreiptų šviesos kampą, reikalingos ir žibintų apipurškimo ir jų automatinio reguliavimo sistemos, o visa tai gali kainuoti net kelis šimtus eurų. Taigi, siekdami sutaupyti vairuotojai montuoja vadinamuosius ksenonų konvertavimo rinkinius, kurie įrengiami be privalomų automobilio modifikacijų. Galutiniame rezultate vairuotojai ne tik kad neišgauna ryškesnio apšvietimo, bet ir kelia grėsmę eismo saugumui – neteisingai sumontuotos lempos akina priešakyje važiuojančius vairuotojus.
Pasak „Philips“ atstovo, siekiant, jog tamsiuoju paros metu kelionės taptų saugesnėmis, nebūtina investuoti didelių pinigų į naujų žibintų sistemas, paprasčiausiai pakanka pasikeisti senas žibintų lemputes. „Naudojant tas pačias halogenines lemputes daugiau nei metus, jos pradeda blankti, praranda savo pradinį ryškumą. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad nusipirkus naują automobilį ir susimontavus naujas lemputes galima išgauti daug ryškesnį kelio apšvietimą, kadangi naujuose automobiliuose naudojamos halogenines lemputės yra orientuotos į ilgesnį gyvavimo laiką, o ne ryškumą“, – pastebi T. Hamedas.
Renkantis lemputes, reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į tai, kokio jos ryškumo, kiek valandų jos švies, bet ir tinkamai įsivertinti savo poreikius. Vidutinis halogeninių lempučių gyvavimo laikas – iki 500 val., tačiau rinkoje yra silpnesnio ryškumo lempučių, kurių tarnavimo laikas yra iki dviejų kartų ilgesnis. Jeigu automobiliu daugiausia važiuojama apšviestais keliais, derėtų rinktis ne pačius galingiausius halogenus. Visų pirma, ryškus apšvietimas nereikalingas, tad perkant silpnesnes lemputes galima nemažai sutaupyti, jos kainuoja mažiau, taip pat tarnauja ilgiau. Antra, važinėjant su itin didelio ryškumo lemputėmis, pastebėti, jog vienas žibintas nešviečia galima tik neapšviestame kelyje. Tokiais atvejais reikia nepamiršti kartas nuo karto patikrinti, ar kažkuri lemputė nėra perdegusi.
Taip pat reikėtų turėti omenyje, jog prastam kelio apšvietimui įtaką daro ne tik silpna lemputė, bet ir apsiblausęs žibinto gaubtas. Laikui bėgant žibinto gaubtas tampa matinis, tad lempučių pakeitimas naujomis nepadės. Pastebėjus, kad žibintai tapo gelsvi ar matiniai, rekomenduojama juos atnaujinti. Tai paprasta procedūra, kurią galima lengvai atlikti ir pačiam, naudojant žibintų restauravimo rinkinius arba patikint šį darbą auto mechanikams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją12
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė1
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...
-
Masalas kolekcininkams – svirtimi valdoma retenybė
Retų transporto priemonių gerbėjams aukcionas „Mecum“ siūlo du ypatingus automobilius – 1913-ųjų elektrinį „Waverly Model 93 Brougham“ ir 1957-ųjų rodsterį „Studebaker Golden Hawk Custom“. ...
-
Naujas dokumentas – su lietuvišku Vyčiu7
Liepos 1-ąją keisis transporto priemonės registracijos liudijimo forma: atsiras Lietuvos herbas – Vytis, nebeliks kelių neaktualių ir perteklinių duomenų. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus13
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?17
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...
-
Seimas nepritarė baudoms už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą3
Seimas nepritarė siūlymui, kad už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą būtų numatyta piniginė bauda bei transporto priemonės nuvežimas. Antradienį parlamentarai balsavo prieš tokias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas....