- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išmanioji „Ford“ AWD sistema bus diegiama aštuoniuose Europoje parduodamuose modeliuose.
2016 metais „Ford“ Europoje parduoti 139 000 visais ratais varomų automobilių – 120 proc. daugiau nei koncernas pardavė 2014-aisiais. Net aštuonios iš septyniolikos gaminamų „Ford“ modelių šeimų nuo šiol turės tokias versijas, kai 2012 metais visais ratais varomas versijas turėjo vos trys modeliai.
Siekdama įgyvendinti ambicingus planus, „Ford“ keturis varomuosius ratus siūlys miesto visureigiams „Edge“ ir „Kuga, pikapui „Ranger“, vienatūriams „Galaxy“ ir S-MAX, vidutinės klasės „Mondeo“, prabangiai linijai „Vignale“, komerciniam automobiliui „Transit“ ir naujajam labai karštam hečbekui „Focus RS“.
„Ford“ taip pat planuoja šiemet Europoje parduoti 200 tūkst. miesto visureigių – tris kartus daugiau nei pardavė 2013 metais.
Koncerno garbę šioje klasėje gins net trys atstovai – kompaktiškasis „EcoSport“, vidutinės klasės „Kuga“ ir aukštesnės vidutinės klasės „Edge“. Neseniai atnaujintas „EcoSport“ šiemet jau bus komplektuojamas ir daugybės apdovanojimų nusipelniusiu vieno litro darbinio tūrio trijų cilindrų turbininiu varikliu, generuojančiu 140 AG.
Tuo tarpu „Kuga“ šiemet praturtės naujos kartos „Ford“ balsu valdoma komunikacijos sistema SYNC2.
Automobilių rinkos analizės centras IHS prognozuoja, kad „Ford“ dalis Europos lengvųjų automobilių rinkoje padidės nuo 20 proc. 2014-aisiais, iki 27 proc. 2020 metais.
„Ford“ šiandien gali pasiūlyti net kelias išmanias visų ratų varymo sistemas, pritaikytas konkretiems modeliams ir tokiu būdu pasotinti nuolat augantį pirkėjų apetitą miesto visureigiams ir automobiliams su visais varančiaisiais ratais. Per trejus ateinančius metus mes ketiname pristatyti net 5 naujus tokių automobilių modelius“, – sakė „Ford of Europe“ viceprezidentas Roelantas de Waardas.
Vienas įdomiausių ir labiausiai laukiamų automobilių šiemet – „Ford Performance“ padalinio sukurtas „Ford Focus RS“. 350 AG galios hečbekui „Ford“ sportinio padalinio inžinieriai sukūrė unikalią visų varančių ratų sistemą „Ford Performance All Wheel Drive“ su traukos paskirstymo sistema „Dynamic Torque Vectoring“.
Abu galiniai ratai turi elektronikos valdomą sankabų paketą, reguliuojantį traukos paskirstymą ašims ir kiekvienam ratui atskirai. Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, automobilis gali būti varomas visais ratais po lygiai, galiniais ratais, ar vienu galiniu ratu. Traukos paskirstymą užtikrina sistemos procesorius, per vieną sekundę apdorojantis 100 skirtingų jutiklių siunčiamą informaciją ir paskirstantis galią sankabų sistemos ir priekyje esančio reduktoriaus pagalba. Pavyzdžiui, atliekant kairįjį posūkį 70 proc. traukos atitektų galinei ašiai, tačiau kairysis galins ratas gautų vos 10 proc. – 90 proc. galinei ašiai perduodamos traukos atitektų išorinėje posūkio dalyje esančiam dešiniajam ratui.
„Tai yra proveržis kuriant tokias sistemas. Tai sistema, kuri leidžia pasiekti naujas ribas įveikiant posūkius ir valdant automobilį. Galima sakyti, kad mes tiesiog suplėšėme taisykles, kurios bylojo, kad visais ratais varomas hečbekas negali būti smagus vairuojant. „Focus RS“ jus ir nustebins, ir apdovanos naujais potyriais“, – pažymėjo „Global Ford Performance“ padalinio direktorius Dave‘as Pericakas.
Vienatūriams, miesto visureigiams ir „Mondeo“ „Ford“ pritaikė kiek kitokią sistemą – „Ford Intelligent All Wheel Drive“. Sistema nejuntamai keičia traukos perdavimo proporcijas priekinei ir galinei ašiai, reaguodama į važiavimo sąlygas. Nors įprastu važiavimo režimu šie automobiliai yra varomi priekinių ratų, elektromagnetinė sankaba gali per 20 milisekundžių įjungti galinę ašį ir paskirstyti trauką po lygiai abiem ašims arba, jei to reikia, 100 proc. traukos perduoti galiniams ratams.
Šiek tiek kitokia „Intelligent All Wheel Drive“ diegiama į komercinį „Ford Transit“. Čia daugiausia dėmesio skiriama degalų taupymui, todėl didžiąją laiko dalį sistema daugiausia darbo duoda galinei ašiai. Tiesa, vairuotojas pats gali įjungti nuolatinę keturių ratų pavarą jei važiavimo sąlygos atrodo tam tinkamos.
„Ford Ranger“ paprastai važiuoja sudėtingiausiais maršrutais, todėl šiame pikape galima įjungti nuolat veikiančią keturių varančiųjų ratų sistemą važiuojant iki 120 km/h greičiu, pavarų dėžė turi pažeminto laipsnio pavarą, taip pat galima blokuoti galinį diferencialą. „Ranger“ taip pat turi nusileidimo nuo šlaito sistemą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...