- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mažasis „Ford“ galiūnas – 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklis – šiemet buvo pripažintas geriausiu savo klasėje. Tarptautinio metų variklio apdovanojimuose (International Engine of the Year) šį pripažinimą jis pelno jau penktą kartą iš eilės. Tris kartus iš eilės jis buvo išrinktas ir geriausiu varikliu pasaulyje absoliučioje kategorijoje.
Kuklų trijų cilindrų „EcoBoost“ variklį, balsuodami, geriausiu 1,0 litro varikliu (Best Engine Under 1.0-litre) išrinko 65 apie automobilius rašantys žurnalistai iš 31 pasaulio šalies. Šiemet tarpusavyje varžėsi 32 konkurentai – tai 19 agregatų daugiau negu 2012 m. konkurse. Teisėjai neatsispyrė mažojo „Ford“ variklio gebėjimui suderinti galią, eksploatacines savybes, ekonomiją ir naujausias technologijas.
2014-aisiais 1,0 litro „EcoBoost“ variklis tapo pirmuoju istorijoje, gavusiu tarptautinio metų variklio apdovanojimą absoliučioje kategorijoje trečią kartą iš eilės.
„1,0 litro „EcoBoost“ variklis pakeitė rinkos žaidimo taisykles, jis jau penkti metai iš eilės savo klasėje yra neginčijamas etalonas“, – sakė Joe Bakaj „Ford of Europe“ Produktų plėtros viceprezidentas. "Inovacijų dvasia ir toliau vyrauja „Ford“ kuriant naujos kartos veiksmingus, švarius ir galingus mažus dyzelinius variklius."
1,0 litro „EcoBoost“ variklių galios puokštė gan plati – nuo 100 AG, 125 AG ir 140 AG, iki net 180 AG, plakančiame po lenktynininko „Ford Fiesta R2“ variklio gaubtu.
140 AG variklis užtikrina didesnį galios darbinio tūrio litrui santykį nei „Bugatti Veyron“. Sportiniame „Formula Ford“ įrengtas 205 AG versijos variklis įveikė garsiąją Vokietijos „Nordschleiffe“ trasą per 7 minutes ir 22 sekundes – greičiau už bet kurį „Ferrari“ ar „Lamborghini“ modelį, kurio laikas yra oficialiai fiksuotas šiame žiede.
Europoje galima įsigyti vienuolika modelių, įskaitant „Fiesta“, „EcoSport“, B-MAX, „Focus C-MAX“, „Grand C-MAX“, „Tourneo ir Transit Connect“, „Tourneo ir Transit Courier“ bei „Mondeo“, kuriuose yra montuojamas tituluotasis variklis. Kas penktame naujame „Ford“ automobilyje, Europoje parduotame praėjusiais metais, veikia 1,0-litro jėgainė, du iš penkių parduotų automobilių buvo „Fiesta“.
„Ford“ „EcoBoost“ benzininių variklių technologija šiuo metu yra pritaikoma naujausiuose mažo dydžio dyzeliniuose varikliuose. 2,0 litrų darbinio tūrio „EcoBlue“ jėgainės bus pradėtos montuoti mikroautobusuose „Ford Transit“ dar šiemet. Panaudojant mažos inercijos turbokompresorių, aukšto slėgio tiesioginį kuro įpurškimą, integruotus kolektorius, belt-in-oil ir kitus mažos trinties elementus išgaunamas 13 procentų didesnis degalų sąnaudų efektyvumas ir 20 procentų daugiau žemo sukimo momento.
Pasaulinį „Ford“ jėgainių asortimentą, dabar ir su taupiuoju „EcoBoost“ varikliu, sudaro 1,5 litro darbinio tūrio, 1,6 litro talpos, 2,0 litro bei 2,3 litro keturių cilindrų varikliai, o taip pat – 2,7 litro ir 3,5 litro V6 varikliai. Pastarieji montuojami ir naujame lenktyniniame automobilyje „Ford GT“, šį mėnesį dalyvausiančiame Le Mano lenktynėse.
„Tai, kad šis „Ford“ variklis laimi apdovanojimus dar ir dar kartą susirinkdamas teisėjų balsus, rodo koks ypatingas yra 1 litro „EcoBoost“, – sakė Dean Slavnich, Tarptautinio metų variklio apdovanojimų pirmininkas ir „Engine Technology“ žurnalo vyriausiasis redaktorius. „Šiame variklyje kaip ant delno matome, jog mažas dydis bei didesnis degalų sąnaudų efektyvumas gali būti pasiekiami be kompromisų."
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...