- Mantas Lapinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai pakvietė senjorus į specialias saugaus eismo pamokas.
Mokosi vairuoti
Trijose Kauno vairavimo mokyklose vykusi nemokama pamoka 60 metų ir vyresnio amžiaus vairuotojams sulaukė didelio dėmesio.
Į vairavimo mokyklos „ARV Auto“ salę praėjusią saitę susirinko būrys senjorų – tarp jų penkios moterys. Dar prieš paskaitą vairavimo mokyklos direktorius Valdas Šlepikas pasakojo, kad jų mokyklos savotiškas rekordas – vairuotojo pažymėjimą gavęs 73-ejų metų vyras iš Kėdainių rajono. Direktorius pastebėjo, kad išmokti vairuoti vis dažniau pasiryžta ir 50–65 metų tautiečiai.
Paskaitą vedęs Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos administracinės veiklos skyriaus specialistas Kęstutis Lelekauskas senjorams priminė dažniausiai daromas klaidas.
Į sąrašą pateko ne visada rodomas posūkis, pervertinamas savo reakcijos staigumas, neatidumas ties pėsčiųjų perėjomis esant prieblandai ir viršytas greitis.
„Geras greitis yra toks, kuriuo važiuodamas gali staigiai sustabdyti. Viską kelyje lemia žmonių drausmė. Turime liūdną statistiką – daugiausia eismo įvykių užfiksuojama antradieniais ir trečiadieniais 8–9 ir 16–17 val.“, – pastebėjo K.Lelekauskas.
Painiausios sankryžos
Senjorams buvo pademonstruotos nufilmuotos dešimt painiausių Kauno sankryžų, o specialistai paaiškino, kaip jose orientuotis ir išvengti avarinių situacijų.
M.K.Čiurlionio įkalnė, Savanorių ir Šiaurės prospekto sankryža, VI forto žiedas su itin sudėtingu persirikiavimu bei, pasak specialistų, ne itin protingai nubrėžta ištisine linija, Panerių gatvės žiedas – tai tik keletas vietų, kuriose dažniausiai vairuotojai sukuria avarines situacijas.
Įdėmiai klausėsi
Keletas senjorų sakė aktyviai vairuojantys, o kiti tik atėjo su bičiuliais. Paklausti, kodėl vairuoja, visi beveik vienbalsiai atsakė, kad „vairuoti geriau, nei vaikščioti, tačiau mieste pensininkams važinėti nėra reikalo“.
„Taip, vairuoju. Teises gavau 1990 m. Neįsivaizduoju, ką reikėtų daryti, jei nemokėčiau važiuoti – tektų atsisakyti apsilankymų sodyboje ir kitose vietose. Nors kitur daug nevažinėju, neturiu tiek daug drąsos ir pensija nedidelė – neužtenka benzinui“, – sakė pamoką įdėmiai klausiusi Zita Jonušauskienė.
Ji teigė kol kas nemalonumų gatvėse išvengusi – tik praėjusiais metais įvažiavo į lietaus užpildytą duobę. Senjorės teigimu, ji nenukentėjo, bet automobilis apgadintas smarkiai.
Liūdni skaičiai
Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, mūsų šalis pagal žuvusiuosius keliuose 1 mln. gyventojų 2011 m. – ketvirta Europoje po Rumunijos, Graikijos ir Serbijos. Praėjusiais metais netekome 93 gyventojų.
Šiais metais, Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, Kauno apskritis užima antrą vietą po Vilniaus pagal žūtis keliuose – iki rugsėjo vidurio čia žuvo 32 žmonės.
66 proc. avarijų kaltininkai – vairuotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...