- LKAD ir „Kauno diena“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie tampa ne tokie baikštūs, praranda atsargumą. Keturkojų keliuose atsiranda nenuspėjamose vietose, todėl vairuotojai turėtų būti atidesni ne tik kelyje, kuris kerta mišką, bet ir pievas.
Venkite apakinti
Norėdami išvengti susidūrimo su gyvūnu, vairuotojai turėtų neprarasti budrumo važiuodami esant blogesniam matomumui ar tamsiuoju paros metu, rinktis mažesnį už maksimalų leistiną greitį. Mat laukiniui žvėriui staigiai iššokus ant kelio, laiku sustabdyti automobilį gali būti neįmanoma.
Visais atvejais derėtų sutelkti dėmesį į kelią, vengti pašalinių veiklų, stebėti aplinką, o pamačius įspėjamąjį kelio ženklą "Laukiniai žvėrys", suprasti, kad įvažiuojama į kelio ruožą, kuriame yra didesnė tikimybė susidurti su gyvūnu.
Pastebėjus žvėrį ant kelio arba šalia jo, reikėtų dar labiau sumažinti greitį ir vengti artėti prie jo. Stengiantis nubaidyti gyvūną, nereikėtų gąsdinti jo signalizuojant trumposiomis ir ilgosiomis šviesomis (taip apakinto gyvūno elgesys tampa visiškai neprognozuojamas) arba spausti garsinio signalo ištisai, nes tai gali jį tik išgąsdinti. Garsinį signalą rekomenduojama spausti pliūpsniais. Jei automobilį tektų stabdyti, reikėtų stabdžių pedalą spausti stipriai, tačiau būtina neprarasti ratų sukibimo su kelio danga.
Kai stabdyti per vėlu, reikia bandyti apvažiuoti ant kelio stovintį gyvūną, tačiau ne iš tos pusės, į kurią nukreipta jo galva. Apvažiuojant gyvūną, reikia stebėti priešpriešinį eismą, kad būtų išvengta susidūrimo su priešpriešiais atvažiuojančiu automobiliu – toks susidūrimas gali būti labai pavojingas.
Ženklas statomas toliau
Jei susidūrimo su gyvūnu išvengti nepavyko, vairuotojas turėtų imtis visų įmanomų priemonių, kad kliūtis nuo kelio būtų pašalinta ir užtikrintas kitų saugumas. Pirmiausia reikėtų įjungti automobilio avarinę šviesos signalizaciją, apsirengti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ir, įsitikinus, kad yra saugu, išlipti iš transporto priemonės.
Privalu tinkamai apie kliūtį kelyje įspėti kitus eismo dalyvius ir pastatyti avarinio sustojimo ženklą – gyvenvietėse ženklas turėtų būti statomas ne arčiau kaip 25 m nuo sustojusio automobilio, o ne gyvenvietėse – ne arčiau kaip 50 m.
Pranešus apie įvykį, vairuotojui patariama grįžti į automobilį ir pagalbos laukti jame. Nereikėtų bandyti gyvūno patraukti į šalikelę. Jei gyvūnas gyvas, vairuotojui derėtų vengti prie jo artintis – gyvūnas gali išsigąsti ir pradėti bandyti bėgti, o tai sukeltų pavojų kitiems eismo dalyviams bei pačiam vairuotojui.
Reikalavimai – ir pėstiesiems
Beje, rudenį, kai tamsus paros laikas ilgėja, visi eismo dalyviai turi būti ypač atidūs ir pasirūpinti papildomomis saugumo priemonėmis. Pėstiesiems privaloma turėti pritvirtintus atšvaitus visiems matomoje vietoje, neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis.
Vairuotojai, prieš pradėdami kelionę, turėtų įvertinti eismo sąlygas ir pasirinkti saugų greitį, patikrinti, ar transporto priemonė tvarkinga. Tiesa, ne tik nuo oro ir eismo sąlygų priklauso, ar kelionė bus saugi. Tuo turėtų pasirūpinti ir pats eismo dalyvis.
Kasmet Lietuvos keliuose užregistruojama nemažai eismo įvykių, kuriuose, automobiliui susidūrus su gyvūnu, žūsta arba būna sužalojami, žmonės. Lietuvos kelių policijos duomenimis, per devynis šių metų mėnesius Lietuvos keliuose užregistruoti 29 tokie eismo įvykiai, iš jų net 21 eismo įvykis įvyko tamsiuoju paros metu. 2020 m. užregistruota septyniolika tokių įvykių, iš kurių aštuoni fiksuoti tamsiuoju paros metu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlomi pakeitimai po autoįvykio kursto aštrias diskusijas
Siekiant mažinti didmiesčiuose dėl mažareikšmių autoįvykių susidarančias spūstis, Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos” atstovai siūlo įpareigoti į eismo įvykį patekusius vairuotojus kuo skubiau atlaisvinti važiuojamąj...
-
Atskleidė, kiek milijardų reikėtų visų blogos būklės kelių sutvarkymui
1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reik...
-
Prie vairo – ir po 30 metų pertraukos
Uostamiesčio vairavimo mokyklos sulaukia ne tik vairuoti norinčių išmokti jaunuolių. Papildomų vairavimo pamokų prireikia ir tiems, kurie vairavimo pažymėjimus į stalčius padėjo prieš penkerius, dešimt ar dar daugiau metų. Toki...
-
Absurdas „Regitroje“: dešimtys žmonių buvo palikti „ant ledo“
Kai kurie žmonės negalėjo laikyti egzaminų „Regitroje“, nes jie buvo atšaukti. Plačiau apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentu Simonu Dailide. ...
-
Elektromobilių populiarumas blėsta: atskleidė priežastis
Nors elektromobilių po truputį daugėja, pirmą kartą per kelerius metus užfiksuoti mažesni naujų elektromobilių pardavimai. Pranešama, kad priežasčių daug: nuo nepatogumo iki karo grėsmės. ...
-
Parkavimo sistemos pokyčiai Nidoje: pateikti nauji siūlymai
Apibendrinus gyventojų nuomones ir Neringos savivaldybės tarybos narių išsakytus pastebėjimus, pakoreguotas sprendimo projektas, numatantis parkavimo sistemos pokyčius Nidoje. ...
-
„Regitra“ išleidžia naują numerio ženklų seriją: paskelbė, kas galės užsisakyti patys pirmieji
„Regitros“ planuojamų gaminti automobilio numerio ženklų sąrašą nuo antradienio papildys 50 naujų derinių iš N raidės. Kartu sąrašas bus papildytas ir naujomis serijomis, skirtomis mopedams bei priekaboms. ...
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...