- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Karą Ukrainoje sukėlusiai Rusijai skirtos tarptautinės sankcijos toliau gilina agresoriaus ekonomikos krizę: gamyklos riboja arba stabdo veiklą, trūkinėja logistikos grandys.
Dirbs tris dienas
Nauja iškalbinga žinia – didžiausia Rusijos sunkvežimių gamintoja bendrovė „Kamaz“ paskelbė, kad dėl komponentų stygiaus trumpina darbo savaitę iki trijų dienų.
„Kamaz“ vadovybės atstovas Sergejus Romaniukas pareiškė, kad visiems darbuotojams pasiūlytas laikinas įdarbinimas, kuris leis jiems likti etatinių sąraše, neprarandant darbo užmokesčio.
Užsienio kompanijoms nutraukus gamybos komponentų tiekimą, „Kamaz“ negali surinkinėti sunkvežimių su „Cummins“ (JAV) varikliais, ZF (Vokietija) pavarų dėžėmis, „Bosch“ (Vokietija) degalų tiekimo įranga.
Išeitis – savi, bet ne aukščiausio lygio analogai: „Kamaz“ varikliai, pavarų dėžės „KPP 154“ ir Altajaus precizinių gaminių įmonės degalų tiekimo sistemos.
Priverstinės atostogos
Rusijos vyriausybė buvo priversta sušvelninti kai kurių naujų transporto priemonių sertifikavimo reikalavimus.
Balandį dauguma iš 40 tūkst. Rusijos automobilių pramonės lyderio „Avtovaz“ darbuotojų buvo išleisti priverstinių atostogų, per kurias jie gauna du trečdalius įprasto darbo užmokesčio.
Numatyta, kad tokios atostogos truks bent iki birželio 6-osios, tačiau ir tolesnė perspektyva skendi rūke.
Iki šio mėnesio pradžios „Avtovaz“ kontrolinį akcijų paketą valdė Prancūzijos „Renault“, kuri, kaip ir dauguma kitų Vakarų kompanijų, nusprendė pasitraukti iš Rusijos.
Šias akcijas valstybė perėmė už simbolinę kainą, ir tai reiškė pirmąjį nuo karo Ukrainoje didelės įmonės Rusijoje nacionalizavimą.
ABS – neprivaloma
Be to, Rusijos gamintojams smogė automobilių elektroninių komponentų ir kitų dalių stygius.
Tad šalies vyriausybė buvo priversta sušvelninti kai kurių naujų transporto priemonių sertifikavimo reikalavimus. Tinkami rinkai bus ir tokie automobiliai, kuriuose nėra stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) jutiklių, oro pagalvių ar saugos diržų avarinio fiksavimo įtraukiklių (ELR).
Taip pat gerokai liberalesni ir aplinkosaugos standartai – jie bus grąžinti netgi į 1988-ųjų lygį.
Prireiks investicijų
Rusijos transporto ministras Vitalijus Saveljevas pripažino, kad Vakarų sankcijos stipriai pakenkė šalies krovinių ir keleivių pervežimų sistemai.
„Suvaržymai praktiškai sugriovė visą logistiką mūsų šalyje“, – pabrėžė V.Saveljevas.
Maskva bando išspręsti šią problemą naudodamasi transporto koridoriumi „Šiaurė-Pietūs“, kuris eina per Kaspijos jūros uostus.
Tačiau, anot V.Saveljevo, prireiks didelių papildomų investicijų, tarp jų – rekonstruoti sienos tarp Rusijos ir Kazachstano perėjimo punktą prie Karaozeko, papildomai gilinti kelias Volgos kanalo atkarpas, išplatinti kelius ir tiltus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviai: ne kiekvienas jose pajėgtų finišuoti1
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant ...
-
Akiratyje – pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktai: tai privalote žinoti!13
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratini...
-
Kinija automobilių eksportą pirmąjį pusmetį padidino beveik trečdaliu2
Kinija per pirmąjį pusmetį eksportavo 2,79 mln. automobilių – 30,5 proc. daugiau nei prieš metus, skelbia agentūra „Xinhua“, remdamasi Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenimis. ...
-
Degalai Lietuvoje per savaitę pabrango, Latvijoje – tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek pakilo, Latvijoje pabrango tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas, o dyzelinas kiek atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdq...
-
Seimas nepritarė automobilių techninės apžiūros sistemos reformai8
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą. ...
-
Tyrimas: greitį viršija 76 proc. vairuotojų13
Greičio viršijimas, policijos duomenimis, yra pagrindinė skaudžiausių eismo įvykių priežastis. Tačiau lietuviai vairuotojai neišsižada šio įpročio. ...
-
KET: vieniems – privalomos, kitiems – pagal nuotaiką?23
Automobilių vairuotojai gūdžią naktį tuščioje sankryžoje prie šviesoforo sąžiningai laukia žalio signalo, o pėstieji net dieną nesižvalgydami žengia per gatvę degant raudonam. ...
-
Išskirtiniai automobiliai: nuo nykštukų iki galingų milžinų
Vairuotojų poreikiai, kaip ir jų automobiliai, gerokai skiriasi. Vieniems pakanka taupaus automobilio, skirto nusigauti į reikiamą tašką. Kitiems tai – aistringo susižavėjimo objektas ar net rimtas darbas. Šiame rašinyje prist...
-
Seime – vienas žingsnis iki „e-tolling“ sistemos starto nukėlimo pusmečiui1
Ketvirtadienį Seimas po svarstymo pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotam siūlymui pakeisti įstatyme nustatytą elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) teikimo pradžios datą. ...
-
BMW elektromobilių pardavimus pirmąjį pusmetį padidino trečdaliu2
Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „Bayerische Motoren Werke“ (BMW) pranešė jų elektra varomų per pirmąjį pusmetį realizavusi 34,1 proc. daugiau nei prieš metus – 179,6 tūkstančio. ...