- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos naudotų automobilių rinka jau seniai apipinta legendomis, tačiau padėtis kitose šalyse ne ką geresnė. Automobilių prekyba užsiimančios įmonės „Deals on Wheels“ vadovo Lauryno Boguševičiaus teigimu, nors lietuviai dažnai galvoja, kad iš užsienio importuotas automobilis patikimesnis, tai nevisiška tiesa.
Nesąžiningų yra visur
Pasak įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjo, kadangi užsienyje įstatymai griežtesni, nesąžiningi pardavėjai Vakaruose nerizikuoja dėl galimybės užsidirbti porą tūkstančių eurų. Jie orientuojasi į brangesnius automobilius, iš kurių gali uždirbti galbūt net keliasdešimt tūkstančių.
„Nesąžiningų automobilių pardavėjų ir apgavikų yra visur – tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje, tiek Švedijoje. Žinoma, situacija Vakarų Europos šalyse skiriasi, nes ten galioja griežti įstatymai už automobilio ridos klastojimą ir nuslėptus defektus“, – sakė L. Boguševičius.
9 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ atliktas rinkos skaidrumo tyrimas atskleidė, kad net 59 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti, o 18,1 proc. turi suklastotą ridą. Turint omenyje, kad trys ketvirčiai naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš užsienio, galima tik spėti, kiek daužtų ir vėliau suremontuotų transporto priemonių įvežama į šalį.
Nuslepia trūkumus
Pasak L. Boguševičiaus, įmonė dažnai gauna užklausų surasti ir parvaryti į Lietuvą konkretų gamintojo modelį. Didžiausiu galvos skausmu tampa užduotis surasti gerai išlaikytą automobilį už adekvačią kainą.
Žinodami, kad aklai pasitikėti pardavėjais negalima, ieškodami tinkamo varianto, įmonės „Deals on Wheels“ specialistai pirmiausia patikrina automobilio istoriją. Taip išvengiama rizikos nusipirkti smarkiai apgadintą transporto priemonę, kurios suklastota rida ar kuri turi kitų defektų.
„Su trūkumus nutylinčiais pardavėjais susiduriame kiekvieną dieną – jie yra iš pačių įvairiausių šalių. Kai kasdien patikrini daugybę automobilių, kitaip ir būti negali“, – pasakojo specialistas.
Įmonės „Regitra“ duomenimis, per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių į Lietuvą importuotas 117,131 tūkst. automobilis. Pagrindinės šalys, iš kurių atvežama naudotų transporto priemonių, kasmet išlieka tos pačios: Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Belgija, Italija ir JAV. Tačiau vienas kitas automobilis įvežamas ir iš tokių egzotiškų šalių kaip Meksika ar Čilė.
Apgadinimai – ne nuosprendis
Anot L. Boguševičiaus, automobilio apgadinimai ne visada reiškia, kad jo įsigyti neverta. Kiekvieną atvejį reikėtų vertinti atskirai.
Draudimo bendrovės už aukštos klasės automobilio bamperio pakeitimą gali priskaičiuoti ir 10 tūkst. eurų, tačiau dažnai tai ne trūkumas, dėl kurio reikėtų vengti įsigyti tokią transporto priemonę.
„Visada pateikiame visą įmanomą informaciją apie automobilį, o tada jie patys nusprendžia, ar jiems tinka, ar ne. Būna atvejų, kad klientui daužtas modelis tinka, tačiau jis tiesiog nori žinoti, kas jam nutiko. Jei netinka, surandame kitą“, – prekybos niuansais dalijosi L. Boguševičius.
Pasak pašnekovo, Lietuvos naudotų automobilių prekeiviai per daugybę metų padarė nemažai, kad pirkėjai jais nepasitikėtų, tačiau sąžiningai parduoti automobilį yra lengviau. Kai automobilis importuojamas iš užsienio, nuslėpti jo trūkumus daug paprasčiau, todėl visada verta patikrinti jo istoriją ir taip išvengti galimos pardavėjų apgaulės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo akiratyje – mopedai ir keturračiai: siūlo leisti vairuoti tik išlaikius praktinį egzaminą4
Seimas svarstys įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Istorijos įdomybės: kodėl dingo baltašonės padangos?2
Senovinės technikos parodose kyla klausimų ir pasvarstymų, skatinančių išsamiau pažvelgti į seniai žinomus faktus. Dažnam lankytojui akis kliūva už kadaise madingų aksesuarų, kurių dabar nė su žiburiu nerasi. Šiame straipsnyje pas...
-
Naujo proveržio belaukiant: namų darbai – gerai žinomi4
Tvarumas nebėra pagrindinė priežastis svarstant įsigyti elektromobilį – didžiausią įtaką daro valstybės paskata ir mažesnės degalų išlaidos. Anot ekspertų, ši rinka sulėtėjo prieš kitą šuolį, tačiau, kad jis...
-
Saugumo žvaigždutes dalys ir sunkvežimiams1
Nepriklausoma Europos automobilių saugumo lygio nustatymo organizacija paskelbė apie naują sunkvežimių saugumo testavimo sistemą. Pirmieji rezultatai – „Euro NCAP“ žvaigždutės – žadami lapkritį. ...
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...