- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seime kelią skinasi pataisos, leidžiančios nuo 2023 metų liepos kelių mokesčio netaikyti elektra ir vandeniliu varomam komerciniam transportui, o nuo 2026 metų jam būtų taikoma 75 proc. dydžio lengvata.
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė tai numatančioms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms. Vyriausybė joms iš esmės irgi yra pritarusi.
„Modernios, pažangios transporto priemonės, komercinės, krovininės transporto priemonės yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio, bet biudžetui arba kelių fondui tai nesudarys praktiškai absoliučiai jokio poveikio šiuo metu, nes tokių automobilių arba tokių transporto priemonių Lietuvoje yra itin mažai“, – teigė Ekonomikos komiteto išvadą pristatydamas socialdemokratas Gintautas Paluckas.
Pasak jo, tokia lengvata svarbi siekiant paskatinti pažangių, atsinaujinančiais energijos šaltiniais varomų transporto priemonių įsigijimus.
Pakeitimų iniciatorius Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis pabrėžė, kad verslui šiuo metu elektra varomas transportas neatsiperka, todėl jį reikia remti.
„Tai nėra atsiperkanti investicija. Todėl tokį verslą, kuris investuoja į aplinkai draugišką transportą, turime remti“, – teigė jis.
Pasak jo, iš anksto numatoma lengvata padės verslui irgi iš anksto planuoti savo investicijas ir investuoti į draugišką aplinkai transportą.
K. Adomaitis, be kita ko, pabrėžė, kad planuojama lengvata nėra skirta asmeninio naudojimo automobiliams, o tik tiems, kurie naudojami komercinėje veikloje, daugiausia krovininiams.
„Tai yra kompensacija jiems už tai, kad mažiau teršia aplinką, kad mažiau pridaro žalos aplinkai, kad, galų gale, tie patys kaimo gyventojai (...) neturi kvėpuoti kietosiomis dalelėmis iš dyzelinių variklių“, – aiškino parlamentaras.
Tuo tarpu Regionų frakcijos atstovas Remigijus Žemaitaitis piktinosi, kad nėra gerai vieniems išimties tvarka taikyti lengvatas, o kitiems jų nenustatyti. Pataisas jis pavadino „dar viena landa ir dar viena spraga“, kurių pasekmės paaiškės po trijų metų.
„Savo projektu padidinate eilinių, paprastų žmonių įmokas, kurie šiandien vairuoja galimai automobilius taršius. Taip pat didinate maisto prekių pristatymą į parduotuves, paslaugų teikimą“, – įspėjo jis.
R. Žemaitaitis prognozuoja, kad dėl lengvatos nebus surenkami mokesčiai ir kelių priežiūra tinkamai nebus finansuojama: „Tyčia ir piktybiškai darote, kad vietinės reikšmės keliai, regioniniai keliai negautų finansavimo“.
Tačiau K. Adomaitis pabrėžė, kad kol kas Lietuvoje tėra įregistruota „vos keli šimtai“ krovininių elektra varomų transporto priemonių, todėl lengvata jokio rimto poveikio kelių priežiūros finansavimui neturės.
Savo ruožtu R. Žemaitaitis prognozuoja, kad verslas ne tik pirks elektra varomus automobilius, bet ir jau investuoja į juos: „Beveik 12 proc. automobilių nusiperka įmonės ir įmonių savininkai, vadovai, važiuoja šitais automobiliais. (...) Pavėžėjimo platformos, taksi perka hibridinius automobilius. Ir 400 km hibridu važiuojant iki 100 km per valandą greičiu savikaina išeina 15 eurų“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...