- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno technologijos universiteto Nacionalinis inovacijų ir verslo centras (KTU NIVC) plečia tarptautinį partnerių tinklą. Neseniai Lietuvoje apsilankiusiems įmonės „KIC InnoEnergy“ atstovams buvo pristatyti KTU mokslininkų rengiami inovatyvūs projektai. Svečius ypač sudomino Kaune sukurta išmanioji elektromobilių įkrovimo stotelė.
„Bendradarbiavimas su „KIC InnoEnergy“ KTU suteikia galimybę savo idėjas pristatyti užsienio rinkoms ieškoti investuotojų ir įgyvendinti ambicingus projektus tarptautiniu mastu“, – kalbėjo projektą koordinuojantis KTU NIVC Atviros prieigos valdymo skyriaus vadovas Kęstutis Morkūnas.
Tvariosios energetikos srityje veikianti „KIC InnoEnergy“ – tarptautinė įmonė, vertinanti energetinius sprendimus, padedanti inovatyvioms idėjoms vystytis iki verslo. Su savo partnerių tinklu, ji kompanija kuria naujus ryšius visoje Europoje, sujungia išradėjus ir pramonę, verslininkus ir rinkas, absolventus ir darbdavius, mokslininkus ir įmones.
Naujus ryšius visoje Europoje „KIC InnoEnergy“ labiausiai domina projektai, kurie susiję su atsinaujinančiais energijos šaltiniais, taip pat sprendimai tausojantys aplinką ir kuriantys pridėtinę vertę ne tik konkrečiame regione, bet ir visame Baltijos šalių sektoriuje.
„Atsižvelgdami į partnerių poreikius mes pasiūlėme kelias idėjas. Viena jų sulaukė ypač didelio susidomėjimo, nes turi didžiausią komercinį potencialą. Tai – išmanios elektromobilių krovimo stotelės „SmartChargeBox“, todėl artimiausiu metu tikimės pasirašyti bendradarbiavimo sutartį bei plėsti projektą“, – pasakojo K. Morkūnas.
Išmanus sprendimas
„SmartChargeBox“ – KTU mokslininkų sukurtas sprendimas, kuris leis greitai ir išmaniai įkrauti ne tik elektromobilius, bet ir kitas priemones, kurioms reikia elektros.
„Tai įkrovimo stotelė, kuri patenkins įvairių vartotojų poreikius. Mūsų verslo modelis orientuotas ne tik į atskirus namų ūkius, bet ir verslo bei valstybinį sektorių“, – apie verslo modelį kalbėjo idėjos sumanytojas jaunasis mokslininkas Kęstutis Valinčius.
Stotelės – kas 50 kilometrų
Balandžio 1 d. VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje buvo užregistruoti 222 elektromobiliai ir net 4243 hibridiniai automobiliai.
„Elektromobilių ir hibridinių automobilių rinka auga, tai ypač matome kitose ES šalyse, tačiau Lietuvoje taip pat atsiranda poreikis statyti krovimo stoteles. Mūsų komanda įsitikinusi, kad, sudarant žmonėms galimybes nevaržomai judėti su elektromobiliais, t. y. įrengiant viešas krovimo stoteles patogiose vietose ir atitinkamu atstumu, paskatinsime šių transporto priemonių plitimą ir taip prisidėsime prie aplinkos tausojimo“, – aiškina KTU Informatikos fakulteto dėstytojas K. Valinčius.
Remiantis tarptautinėmis studijomis, norint užtikrinti vartotojų poreikius reikėtų įrengti elektromobilių krovimo stoteles kas 50 kilometrų, pastarasis skaičius išvestas atsižvelgiant į automobilių elektros sąnaudas. Pats elektromobilį turintis K. Valinčius sako, kad ši transporto priemonė yra ateitis ir jų poreikis tik didės.
Įrengs dar vieną stotelę
„Mano pirmoji pažintis su elektromobiliu buvo prieš 3 metus. Atostogų užsienyje metu pamačiau kiek daug kitose šalyse šių transporto priemonių, tuomet daviau sau pažadą, jog pats įsigysiu elektromobilį ir važinėsiu ekonomiškai bei saugosiu aplinką. Taigi jau dvejus metus pats vairuoju elektromobilį. Kasdien važiuoju į darbą, atostogų į užsienį, o pernai net teko dalyvauti elektromobilių lenktynės“, – pasakoja K. Valinčius.
Asmeninis poreikis mokslininką paskatino suburti komandą ir ieškoti ekonomiškų sprendimų skirtų greitai bei kokybiškai krauti šias transporto priemones.
„Mes tikime KTU mokslininkų sėkme, juolab, jog kelios jų pastatytos stotelės jau sėkmingai veikia ir renka duomenis, naudojamus moksliniams tyrimams. Jau artimiausiu metu – gegužės 19 d. renginio KTU „Technorama“ metu – KTU „Santakos“ slėnyje bus atidaryta dar viena stotelė“, – kalba K. Morkūnas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...