- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seni, nenaudojami automobiliai, kuriems nėra atlikta techninė apžiūra ar nėra apdrausti privalomuoju draudimu, išregistruojami iš transporto priemonių registro. Tokių išregistruotų automobilių atliekas privalu tinkamai sutvarkyti, kitaip savininkui gresia baudos už aplinkos teršimą.
Pagal Lietuvoje galiojančią tvarką, techniškai netvarkingi, neapdrausti automobiliai yra išregistruojami iš transporto priemonių registro. Iš pradžių reikalavimų neatitinkantiems automobiliams sustabdomas leidimas dalyvauti eisme, o per nustatytą laiką nepašalinus pažeidimų, automobilis gali būti išregistruojamas. VĮ „Regitra“ apie tai praneša atsiųsdama specialų pranešimą paštu.
Seno, nevažiuojančio automobilio savininkas, gavęs pranešimą apie automobilio išregistravimą, privalo nuspręsti, kaip elgsis su savo automobiliu. Išregistravus transporto priemonę, jos turtinės teisės nesikeičia, ji ir toliau išlieka jos savininko nuosavybė, tačiau negali dalyvauti viešajame eisme. Ją galima parduoti, dovanoti ar pan. Tačiau jei automobilis riogsos kieme, jo savininkas gali sulaukti baudos už aplinkos teršimą.
„Nenaudojamas automobilis, nesvarbu, ar jis išregistruotas ar ne, kieme ne tik užima vietą, bet ir teršia aplinką, todėl jo savininkai gali sulaukti baudų už aplinkos teršimą, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas. Jam pritaria Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis, kuris atkreipia dėmesį į tai, kad senuose automobiliuose yra pavojingų medžiagų, kurios gali daryti žalą aplinkai, taip pat sužeisti kiemuose žaidžiančius vaikus.
„Nutirpus sniegui prasideda kiemų tvarkymas, tad ragintume juose nepalikti ir nevažiuojančių automobilių, kuriuos privalu tinkamai sutvarkyti, kad nevertingos dalys nebūtų išmestos į sąvartynus ar neatsidurtų pamiškėse ar pakelėse“, – sako A.Skinulis.
Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas gali būti nubaustas pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, kuriame numatoma, kad neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymas bendro naudojimo vietose užtraukia baudą transporto priemonės savininkui nuo septyniasdešimt dviejų iki šimto keturiasdešimt keturių eurų.
Kad taip nenutiktų, reikia pasirūpinti deramu seno automobilio atliekų sutvarkymu. Tai galima padaryti visai paprastai, pasinaudojant Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos kartu su ENTPA jau kurį laiką sukurtos efektyvios senų automobilių tvarkymo sistemos paslaugomis, sudarančios galimybes automobilius priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje.
ENTPTA vienija įmones, užsiimančias eksploatuoti netinkamų transporto priemonių apdorojimo veikla. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių apdorojimo veikla apima transporto priemonių surinkimą, vežimą, ardymą, išmontavimą, atliekų rūšiavimą, pridavimą ir priskiriama prie veiklos, kuri dėl savo pobūdžio, masto ar numatomos vietos ypatumų gali daryti reikšmingą poveikį aplinkai, todėl vykdant šią veiklą reikalaujama turėti specialius įrenginius, veiklą vykdyti tik tam leistinose vietose, turėti taršos leidimus, licencijas, kvalifikuotus darbuotojus, teikti įvairias apskaitas bei ataskaitas, nuolat stebėti ir vykdyti teisės aktų reikalavimų pakeitimus. Tokių įmonių veikla kasmet yra tikrinama valstybės priežiūros institucijų, reikalaujama ataskaitų, įvairių kitų dokumentų įrodančių tinkamą veiklos vykdymą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...