- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš Europos kelių pernai pradingo šimtai tūkstančių automobilių. Lietuvoje statistika taip pat nedžiugina.
Policijos pareigūnai skaičiuoja, kad automobilių vagysčių skaičiai auga jau trejus metus iš eilės. Kasmet iš kelių prapuola po daugiau nei 130 automobilių. Plačiau apie tai LNK papasakojo Matas Buzelis, „CarVertical“ atstovas.
– Skelbiama, kad Lietuvoje kasmet yra pavagiama po 100 automobilių. Kokie skaičiai yra Europoje?
– Net nežinau, nuo ko pradėti, nes mes patys fiksuojame kiek vogtų automobilių randame savo platformoje. Kasmet jų po kelis šimtus, tačiau Europos mastu automobilių pavagiama po kelis šimtus tūkstančių. Tokie yra vagysčių mastai. Didesnėse Vakarų Europos rinkose automobilių vagystės yra tiesiog kasdienybė.
– Kokie automobiliai yra ilgapirščių taikiklyje?
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dažniausiai, bent jau remiantis mūsų duomenimis, vagiami yra „Premium“ segmento automobiliai, t. y. prabangesni, tokie kaip BMW, „Mercedes-Benz“, „Audi“, tai – vyraujančios markės. Nesąžiningi pardavėjai parsiveža iš JAV ar kitur stipriai daužtus automobilius ir tam, kad sumažintų jų remonto kaštus, panaudoja didžiąją dalį vogto automobilio dalių, sudeda detales, saloną, ir labai sunku nustatyti, kad toks automobilis turi vogto automobilio pėdsakų.
– Kokio amžiaus automobiliai yra vagiami? Ar tai yra tik iš salono nupirkti, ar jau gatvėse maždaug 5–10 metų važinėję automobiliai?
– Pagal tai, ką mes aptinkame, galime daryti prielaidą, kad labiausiai ilgapirščius domina naujesni automobiliai – nuo vienų iki kokių aštuonerių metų senumo. Senesni automobiliai jau nelabai kam įdomūs ir dažniausiai turbūt yra vagiami tik norint padaryti nusikaltimą ir sumėtyti pėdas.
– O „Toyota“ vairuotojai gali būti ramūs, kad į jų automobilį niekas nepasikėsins?
– Aš manau, kad čia gali būti truputį kita situacija. Jei kalbėti daugiau apie hibridinius automobilius, dažnu atveju „Toyota“ patenka į tą taikiklį, tikriausiai reikėtų sunerimti dėl tokio elementaraus dalyko kaip katalizatorius. Ilgapirščiai labai gerai žino, kaip greitai ir efektyviai išpjauti šį brangų komponentą, kuris gali kainuoti ir iki 1 tūkst. eurų.
Visos kitos detalės, pradedant variklio transmisija, pakabos detalėmis, stabdžiais, ratlankiais, kėbulo ar net salono detalėmis, gali būti labai nesunkiai panaudojamos, jei neturi užkoduoto kėbulo numerio arba nėra kokiu nors kitu būdu pažymėtos. Nes detales galima žymėti, žymima tam tikra technologija, kad plika akimi tai būtų neaptinkama, tačiau, panaudojus specialią įrangą, galima nustatyti, kad automobilyje yra panaudotos detalės, kurios kažkada buvo pažymėtos. Tai vienas iš būdų apsisaugoti nuo vagysčių.
– Kaip dar vairuotojai gali apsisaugoti?
– Automobilius su tokiomis technologijomis kaip, pavyzdžiui, nuotolinis užvedimas, sąlyginai yra labai nesunku pavogti. Vagys naudoja jau seniai pasiteisinusius metodus, žino, kaip tuos automobilius atrakinti per atstumą, bandant nuspėti, kurioje namų vietoje gali būti raktas, su specialiomis antenomis galima pagauti signalą ir tiesiog atrakinti ir užvesti.
– Visi žinome, kad naujuose automobiliuose, kuriuos perkame iš automobilių salonų, yra naujausia saugumo įranga. Tačiau ar dar galime imtis kokių nors saugumo priemonių?
– Tikrai taip. Yra įvairiausių paslaugų. Yra ir palydovinės sekimo sistemos, jos brangesnės, mokama ne tik už sistemos montavimą, bet ir mėnesinis aptarnavimo mokestis, nes automobilis yra sekamas 24 valandas per parą. Galima rinktis ir seną, niekam neįdomų automobilį, ir jo niekas nevogs. Yra visokių patarimų, bet nėra 100 proc. veikiančios apsaugos, nes sistemoms tobulėjant, tobulėja ir vagys.
Jie vis tiek suranda, kaip tai padaryti. Toks pavyzdys yra su „Tesla“ – kai kurie žmonės spėlioja, kad jų neįmanoma pavogti, tačiau taip nėra, vis tiek vagys sugalvoja būdų, kaip tuos automobilius, pavyzdžiui, kur nors įvaryti, kur jų nebeseks, ir ten juos labai greitai išardo ir deaktyvuoja visas sistemas. Gudrūs žmonės suranda, kaip apeiti visas sistemas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...