- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš Europos kelių pernai pradingo šimtai tūkstančių automobilių. Lietuvoje statistika taip pat nedžiugina.
Policijos pareigūnai skaičiuoja, kad automobilių vagysčių skaičiai auga jau trejus metus iš eilės. Kasmet iš kelių prapuola po daugiau nei 130 automobilių. Plačiau apie tai LNK papasakojo Matas Buzelis, „CarVertical“ atstovas.
– Skelbiama, kad Lietuvoje kasmet yra pavagiama po 100 automobilių. Kokie skaičiai yra Europoje?
– Net nežinau, nuo ko pradėti, nes mes patys fiksuojame kiek vogtų automobilių randame savo platformoje. Kasmet jų po kelis šimtus, tačiau Europos mastu automobilių pavagiama po kelis šimtus tūkstančių. Tokie yra vagysčių mastai. Didesnėse Vakarų Europos rinkose automobilių vagystės yra tiesiog kasdienybė.
– Kokie automobiliai yra ilgapirščių taikiklyje?
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dažniausiai, bent jau remiantis mūsų duomenimis, vagiami yra „Premium“ segmento automobiliai, t. y. prabangesni, tokie kaip BMW, „Mercedes-Benz“, „Audi“, tai – vyraujančios markės. Nesąžiningi pardavėjai parsiveža iš JAV ar kitur stipriai daužtus automobilius ir tam, kad sumažintų jų remonto kaštus, panaudoja didžiąją dalį vogto automobilio dalių, sudeda detales, saloną, ir labai sunku nustatyti, kad toks automobilis turi vogto automobilio pėdsakų.
– Kokio amžiaus automobiliai yra vagiami? Ar tai yra tik iš salono nupirkti, ar jau gatvėse maždaug 5–10 metų važinėję automobiliai?
– Pagal tai, ką mes aptinkame, galime daryti prielaidą, kad labiausiai ilgapirščius domina naujesni automobiliai – nuo vienų iki kokių aštuonerių metų senumo. Senesni automobiliai jau nelabai kam įdomūs ir dažniausiai turbūt yra vagiami tik norint padaryti nusikaltimą ir sumėtyti pėdas.
– O „Toyota“ vairuotojai gali būti ramūs, kad į jų automobilį niekas nepasikėsins?
– Aš manau, kad čia gali būti truputį kita situacija. Jei kalbėti daugiau apie hibridinius automobilius, dažnu atveju „Toyota“ patenka į tą taikiklį, tikriausiai reikėtų sunerimti dėl tokio elementaraus dalyko kaip katalizatorius. Ilgapirščiai labai gerai žino, kaip greitai ir efektyviai išpjauti šį brangų komponentą, kuris gali kainuoti ir iki 1 tūkst. eurų.
Visos kitos detalės, pradedant variklio transmisija, pakabos detalėmis, stabdžiais, ratlankiais, kėbulo ar net salono detalėmis, gali būti labai nesunkiai panaudojamos, jei neturi užkoduoto kėbulo numerio arba nėra kokiu nors kitu būdu pažymėtos. Nes detales galima žymėti, žymima tam tikra technologija, kad plika akimi tai būtų neaptinkama, tačiau, panaudojus specialią įrangą, galima nustatyti, kad automobilyje yra panaudotos detalės, kurios kažkada buvo pažymėtos. Tai vienas iš būdų apsisaugoti nuo vagysčių.
– Kaip dar vairuotojai gali apsisaugoti?
– Automobilius su tokiomis technologijomis kaip, pavyzdžiui, nuotolinis užvedimas, sąlyginai yra labai nesunku pavogti. Vagys naudoja jau seniai pasiteisinusius metodus, žino, kaip tuos automobilius atrakinti per atstumą, bandant nuspėti, kurioje namų vietoje gali būti raktas, su specialiomis antenomis galima pagauti signalą ir tiesiog atrakinti ir užvesti.
– Visi žinome, kad naujuose automobiliuose, kuriuos perkame iš automobilių salonų, yra naujausia saugumo įranga. Tačiau ar dar galime imtis kokių nors saugumo priemonių?
– Tikrai taip. Yra įvairiausių paslaugų. Yra ir palydovinės sekimo sistemos, jos brangesnės, mokama ne tik už sistemos montavimą, bet ir mėnesinis aptarnavimo mokestis, nes automobilis yra sekamas 24 valandas per parą. Galima rinktis ir seną, niekam neįdomų automobilį, ir jo niekas nevogs. Yra visokių patarimų, bet nėra 100 proc. veikiančios apsaugos, nes sistemoms tobulėjant, tobulėja ir vagys.
Jie vis tiek suranda, kaip tai padaryti. Toks pavyzdys yra su „Tesla“ – kai kurie žmonės spėlioja, kad jų neįmanoma pavogti, tačiau taip nėra, vis tiek vagys sugalvoja būdų, kaip tuos automobilius, pavyzdžiui, kur nors įvaryti, kur jų nebeseks, ir ten juos labai greitai išardo ir deaktyvuoja visas sistemas. Gudrūs žmonės suranda, kaip apeiti visas sistemas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...