- „Kauno diena“, carvertical.com inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skelbimų portaluose pilna automobilių, kurie kadaise buvo naudojami kaip taksi. Pirkėjai tokių transporto priemonių paprastai vengia, tačiau ar visais atvejais abejonės – pagrįstos?
Rizika ir išlaidos
Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ duomenimis, populiariausios taksi automobilių markės – „Mercedes-Benz“ (28,99 proc.), „Volkswagen“ (14,41 proc.), „Škoda“ (12,32 proc.), „Volvo“ (10,87 proc.), BMW (5,81 proc.).
Populiariausi taksi modeliai – „Mercedes-Benz E-Class“ (17,9 proc.), „Škoda Superb“ (7,7 proc.), „Volkswagen Passat“ (6,1 proc.), 5-os serijos BMW (5 proc.), „Volvo V70“ (4,7 proc.), „Škoda Octavia“ (4,1 proc.), „Mercedes-Benz V-Class“ (3,5 proc.), „Mercedes-Benz C-Class“ (2,8 proc.), „Audi A6“ (2,1 proc.), „Volvo V90“ (2,1 proc.).
Populiariausi taksi automobiliai – „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Škoda“.
Kodėl geriau nepirkti buvusio taksi automobilio?
Jis gali būti nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų, todėl nemažai svarbių dalių gali būti susidėvėjusios. Net jei automobilis buvo gerai prižiūrimas, didelė rida vis tiek yra reikšmingas rizikos faktorius.
„Ar pirkėjai turėtų vengti taksi automobilių? Spręsti patiems, vis dėlto bet kokio automobilio kaina turėtų atspindėti jo tikrą būklę, kuri priklauso nuo to, kaip automobilis buvo naudojamas. Taksi automobiliai gali pareikalauti nemažai išlaidų, nes dažnai būna itin susidėvėję“, – sakė automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tenka dideli krūviai
Daugiausia taksi važinėja mieste, tad smarkiai apkraunamas variklis, stabdžiai, važiuoklė.
Automobilis su panašia rida, kuris daugiausia buvo eksploatuojamas greitkeliuose, bus daug geresnės būklės.
Taksi automobilių interjeras (ypač galinė sėdynė) gali būti smarkiai susidėvėjęs. Dauguma žmonių saugo savo transporto priemones, o taksi keleiviai į vidų lipa snieguotais batais, šlapiomis striukėmis.
Kita vertus, taksi parkus paprastai sudaro patikimos transporto priemonės, pasižyminčios gera reputacija ir galinčios nuvažiuoti daugybę kilometrų.
Odometras ar spalva?
Kaip žinoti, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi? Paprasčiausias būdas – patikrinti jo istoriją. Kitu atveju gali būti sunku gauti šią informaciją, nes nesąžiningi pardavėjai tokius faktus slepia, odometro rodmenų klastojimas – paplitęs reiškinys.
Automobilio spalva taip pat gali daug papasakoti apie jo praeitį – daugybė miestų naudoja vienos spalvos taksi, kad juos būtų lengva atskirti gatvėje.
Kai kurie modeliai, gaminti taksi paslaugoms teikti, net turi specialią kėbulo spalvą.
Perkant naudotą automobilį svarbu atidžiai apžiūrėti jo išorę, nes gali matytis, kur buvo priklijuoti taksi lipdukai. Jie uždengia tam tikrus plotus nuo saulės, tad tos vietos gali būti ryškesnės ir aiškiai matomos, liudijančios, kad transporto priemonė naudota kaip taksi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...