- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilio kaina neretai vertinama pagal kainoraščio skaičių. Atrodo, savaime suprantama – juk modelis, kainuojantis 20 tūkst., yra pigesnis už tą, kurio kaina 25 tūkst. eurų. Tačiau transporto priemonė perkama ne vienam mėnesiui – dažnai trejiems ar penkeriems metams, todėl didelius autoparkus administruojančiose įmonėse dažniau naudojamas TCO (angl. "Total Cost of Ownership") metodas. Kas tai ir kodėl jo įtaka kai kuriems pirkėjams tokia didelė?
Eksploatacijos išlaidos
Didelė bendros automobilio naudojimo kainos dalis slypi jo nuvertėjime ir draudimo įmokose. Likusi tiesiogiai priklauso nuo nuvažiuojamo atstumo: degalų, techninės priežiūros, padangų, kitų eksploatacinių medžiagų.
Degalų sąnaudas naujam automobiliui suskaičiuoti nesunku. Kone visi gamintojai jas pateikia pagal naująją realaus važiavimo WLTP metodiką. Pagal šį rodiklį pateikiamos degalų sąnaudos – kur kas tikslesnės nei pagal senąjį NEDC, naująjį skaičių galima prilyginti realiam suvartojimui. Tačiau kai kurie gamintojai vis dar pateikia informaciją pagal NEDC, tad, renkantis transporto priemonę, reikėtų atkreipti dėmesį į tai.
Kiti ne mažiau svarbūs niuansai – techninės priežiūros intervalas ir atstovybių skaičius šalyje. Tai itin aktualu mažesniuose miestuose įsikūrusioms įmonėms: automobilį nusipirkti galima ir už kelių šimtų kilometrų, tačiau važiuoti jį remontuoti patogiausia kuo arčiau jos buveinės.
Techninės priežiūros kainas pateikti gali daugelis automobilių salonų. Jos atliekamos kas tam tikrą kilometrų skaičių (įprastai 20–40 tūkst. km) arba ne rečiau nei tam tikras laikotarpis (dažniausiai vieni dveji metai). Klientai turėtų pritaikyti automobilio techninio patikrinimo laikotarpius pagal savo planuojamą ridą ir taip apskaičiuoti, kiek jie kainuos visu naudojimo laikotarpiu.
Didelė bendros automobilio naudojimo kainos dalis slypi jo nuvertėjime ir draudimo įmokose.
Likutinės vertės skirtumai
Įmonės daugumą transporto priemonių šiuo metu įsigyja išperkamosios nuomos su likutine verte arba veiklos nuomos būdu, todėl didelės įtakos mėnesinei įmokai turi ne tik pradinė transporto priemonės kaina, bet ir pardavėjo suteikiama likutinė vertė. Pavyzdžiui, vienas pardavėjas gali garantuoti 30 proc. likutinę vertę po penkerių metų, o kitas – vos 20 proc. Jei abiejų transporto priemonių bendroji kaina yra tokia pati, pvz., 20 tūkst. eurų, mėnesinė antrojo modelio įmoka bus apie 30 eurų didesnė.
Net mokant už automobilį visą sumą iškart, verta pasidomėti jo likutine verte – tai padės tiksliau apskaičiuoti bendrą naudojimo kainą (TCO). Finansų naujienų tinklalapio Moneyinc.com skaičiavimais, transporto priemonės nuvertėjimas per penkerius metus vidutiniškai sudaro apie 40 proc. visos naudojimo kainos.
Išperkamosios nuomos bendrovės kartais pateikia ir transporto priemonės kasko draudimų kainas visam naudojimo laikotarpiui, vadinamąją išperkamąją nuomą su draudimu. Tai sudaro nemenką gabalą visame automobilio naudojimo kainos pyrage, kuris turi polinkį kasmet didėti, todėl įmonėms naudinga įsigyti draudimą iš išperkamosios nuomos bendrovės – jų pateikiami civilinės atsakomybės ir kasko pasiūlymai greičiausiai bus geresni, nei derantis tiesiogiai su draudimo bendrovės atstovais.
Veiklos nuoma
Įmonės neretai naudojasi veiklos nuomos paslauga. Jos pranašumų yra daug, tačiau visi susiveda į viena – patogumą. Nereikia administruoti skirtingų sąskaitų, derėtis su keliais paslaugų teikėjais, o kiekvieną mėnesį visą transporto priemonės naudojimo laikotarpį reikia mokėti vienodo dydžio įmoką – nesvarbu, ar tą mėnesį reikėjo techninio aptarnavimo, ar pirkti padangas.
Į veiklos nuomos įmoką dažniausiai įskaičiuojama viskas, ko klientas pageidauja, – automobilio nuoma, padangų pirkimas ir keitimas, sezoninių saugojimas, remontas, netgi valytuvų keitimas.
Galutinį sprendimą, ką rinktis (išperkamąją nuomą su likutine verte ar veiklos nuomą), reikėtų priimti pasitarus su automobilių pardavėjais. Žinodami numatomą ridą, jie nurodys geriausią sprendimo būdą, kuris priklauso nuo kiekvieno automobilio individualiai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...