- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praktiškumas: erdvesnis interjeras ir bagažinė
Vienas svarbiausių „Kia“ vystymo ir inžinierių komandos uždavinių buvo padidinti „Rio“ praktiškumą. Savo tikslus komandai išties pavyko pasiekti. Tai lėmė erdvesnis interjeras ir viena didžiausių bagažinių B klasėje – ji siekia 325 l.
Naujojo „Rio“ ratų bazė yra 10 mm ilgesnė, o kėbulas – 15 mm ilgesnis nei jo pirmtako. Didesni matmenys lemia ir didesnę erdvę. Erdvė kojoms prasiplėtė iki 1070 mm priekyje ir 850 mm gale. Be to, naujasis modelis siūlo kur kas platesnę nei jo konkurentai erdvę pečiams – 1375 mm priekyje ir 1355 mm gale. Nepaisant to, kad „Rio“ yra 5 mm žemesnis už ankstesnės kartos modelį, erdvė priekyje ir gale yra viena didžiausių B segmente (1020 mm priekyje ir 964 mm gale).
Tam, kad įgyvendintų savo tikslus, naujojo „Rio“ kūrėjams teko patobulinti durelių apdailą, pasirinkti naujas medžiagas ir pakeisti prietaisų skydelio formas. Be to, kūrėjai turėjo įgyvendinti ir rimtesnius struktūrinius pokyčius, tokius kaip ilgesnė ratų bazė.
Galinio statramsčio plotis sumažėjo iki 87 mm, o išoriniai veidrodėliai buvo sumontuoti šiek tiek aukščiau. Šie sprendimai padėjo pagerinti matomumą ir sumažinti „aklosios zonos“ plotį.
„Rio“ bagažinė gali priglausti daugiau daiktų negu ankstesnės kartos modelis. Ant centrinės konsolės sumontuotas dvigubas atviras dėklas mobiliesiems prietaisams ar kitiems smulkiems daiktams laikyti. Centrinės konsolės viršuje yra specialus dėklas, skirtas akiniams nuo saulės pasidėti. Pirštinių dėklas turi tik vieną skyrių. Kūrėjai pasirūpino, kad kiekvienose durelėse būtų integruotas laikiklis buteliui (1,5 l buteliams priekyje ir 0,5 l buteliams gale) bei du dideli puodelių laikikliai automobilio priekyje. Durų rankenose integruoti maži uždari dėklai ypač mažiems daiktams, tokiems kaip telefonas ar monetos. Būsimieji pirkėjai taip pat turės galimybę pasirinkti porankį, kuris dar labiau padidins bagažo talpą.
Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujojo „Rio“ bagažinės talpa padidėjo 37 litrais ir dabar siekia 325 litrus bei yra viena didžiausių savo klasėje. „Rio“ bagažinė turi dvigubą dugną, po kuriuo galima sudėti daiktus, apsaugant juos nuo riedėjimo po visą bagažinę. Bagažinės talpą dar labiau galima padidinti nulenkus galines sėdynes. Standartiniam įrangos paketui priklauso ir atsarginės padangos keitimo rinkinys, kurį inžinieriai paslėpė po dvigubu bagažinės dugnu. Pirkėjas gali pasirinkti atsarginį ratą.
Degalų bako talpa siekia 45 l. Jis yra 2 litrais didesnis už savo pirmtako baką. Šis nežymus pokytis leidžia automobiliui nuvažiuoti nuo 34 iki 58 km ilgesnį atstumą (priklausomai nuo variklio).
Varikliai: nauji ekonomiški T-GDI varikliai, pasižymintys mažomis emisijomis
„Kia Rio“ į rinką įžengs turėdamas plačią dyzelinių ir benzininių variklių gamą. Visi jie pasižymės ekonomiškumu ir puikiomis įsibėgėjimo savybėmis.
Visi modeliai, turintys mechaninę transmisiją, yra derinami su „Kia“ „Stop&GO“ sistema. 1 l T-GDI 100 AG ir 1,4 l dyzelinius 77 AG variklius turinys modeliai komplektuojami su „Eco Pack“ ir LFC („Low Fuel Consumption“) paketais. „Eco Pack“ paketui priklauso 15 colių ratlankiai, LED dienos šviesos žibintai ir žemu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčios „Michelin“ padangos. Šiam paketui būdingos šiek tiek „ilgesnės“ pavaros, kurios lemia didesnį ekonomiškumą. LFC paketui papildomai priklauso ir 5 mm žemesnis kėbulas, pagerinantis automobilio aerodinamiką. Tokiu atveju automobilio prošvaisa lieka 135 mm.
Vis augantis pirkėjų „apetitas“ mažiems varikliams lėmė sprendimą „Rio“ modeliui pritaikyti naujausius „Kia“ 1,0 l darbinio tūrio 3 cilindrų T-GDI („gasoline direct injection“) benzininius variklius. Lengvas, kompaktiškas naujasis variklis pirmą kartą debiutavo „cee‘d“ modelyje 2015 metais.
Mažesni, lengvesni ir ekologiškesni T-GDI varikliai padeda sumažinti automobilio inertiškumą. Pirkėjai galės rinktis dviejų versijų 1,0 l T-GDI variklį – išvystantį 100 AG arba 120 AG.
100 AG variklis didžiausią galią pasiekia ties 4500 aps./min riba, o didžiausią 172 Nm sukimo momentą – 1500-4000 aps./min intervale. Versijų su mažaisiais T-GDI varikliais degalų sąnaudos siekia 4,5 l/100 km (4,3 l/100 km su „Eco Pack“ paketu; 4,1 l/100 km su LFC paketu), o CO2 emisijos – 102 g/km (99 g/km su „Eco Pack“ paketu; 94 g/km su LFC paketu).
Didesne, 120 AG galia pasižymintys varikliai išvysto tokį patį sukimo momentą, esant tokiam pačiam greičiui, o didžiausią galią pasiekia esant 6000 aps./min. Degalų sąnaudos siekia 4,7 l/100 km, CO2 emisijos – 107 g/km.
„Kia Rio“ benzininių variklių sąraše taip pat galima rasti 1,25 l ir 1,4 l MPI („multi-point injection“) variklius. 1,25 l variklis išvysto 84 AG ir didžiausią galios tašką pasiekia esant 6000 aps./min. Didžiausią, 122 Nm sukimo momentą variklis pasiekia esant 4000 aps./min. Jo degalų sąnaudos su žemu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčiomis padangomis – vos 4,7 l/100 km, o CO2 emisijos – 106 g/km (su įprastomis padangomis – 4,8 l/100 km ir CO2 – 109 g/km). 1,4 l variklis išvysto 100 AG galią, esant 6000 aps./min, o didžiausias sukimo momentas – 133 Nm – pasiekiamas ties 4000 aps./min. riba. Degalų sąnaudos – 5 l/100 km, o CO2 emisijos – 114 g/km.
Norintiems dar „draugiškesnių“ gamtai variklių „Kia“ siūlo 1,4 l dyzelinį variklį su 77 arba 90 AG galia. 1,4 dyzelinis variklis yra pats ekonomiškiausias ir ekologiškiausias visoje „Rio“ variklių gamoje. 77 AG variklis lemia 88 g/km siekiančias CO2 emisijas (su LFC paketu; su „Eco Pack“ paketu – 92 g/km). 90 AG galia pasižyminčio variklio CO2 emisijos siekia 96 g/km.
Visi varikliai perduoda galią priekiniams ratams. Penkių pavarų mechaninė transmisija derinama su 1,25 l ir 1,0 l T-GDI benzininiais variklis, o šešių pavarų mechaninė transmisija – su 1,4 l benzininiu varikliu, galingesniu, 120 AG 1,0 l T-GDI varikliu ir abiem 1,4 l dyzeliniais varikliais.
Saugumas: ADAS technologijos ir siekis gauti 5 žvaigždutes „Euro NCAP“ saugumo teste
Naujasis „Rio“ yra vienas saugiausių modelių savo klasėje. Jis gali pasiūlyti „Kia“ ADAS („Advanced Driver Assistance Systems“) saugumo sistemų paketą. „Rio“ kėbulas yra pagamintas iš ypač tvirto plieno. Plačia pasyvaus saugumo technologijų gama pasižymintis modelis yra pasiruošęs pateisinti griežčiausio pasaulyje saugumo testo reikalavimus.
Penkių žvaigždučių įvertinimo „Euro NCAP“ saugumo teste siekiantis „Rio“ modelis yra pirmasis B segmento automobilis, turintis AEB autonominę avarinio stabdymo sistemą („Autonomous Emergency Braking“) su pėsčiųjų atpažinimo funkcija. AEB sistema naudoja ilgo nuotolio radarų sistemą, skirtą aptikti potencialias grėsmes. Ši sistema yra derinama su „Lane Departure Warning System“, kuri įspėja vairuotoją, kai automobilis išklysta iš savo eismo juostos.
Besibaigiant 2017-iesiems „Kia“ kompanija „Rio“ pirkėjams planuoja pasiūlyti dar daugiau saugumo technologijų, įskaitant „Blind Spot Detection“ aklosios zonos atpažinimo sistemą, „High Beam Assist“ tolimųjų šviesų reguliavimo sistemą ir naująją „Driver Attention Warning“ (DAW) sistemą. Šiai sistemai priklausantys jutikliai stebi važiavimą, vairo judesius ir posūkio signalų rodymą bei, atsižvelgdama į jutiklių gautus duomenis, identifikuoja nuovargio ir išsiblaškymo ženklus. Juos aptikusi, DAW sistema įspėja vairuotoją specialiu signalu, ragindama sustoti pailsėti.
Naujojo „Rio“ modelio kėbului gaminti buvo skirta daugiau „Advanced High Strenght Steel“ (AHSS) ypač tvirto plieno. Šiuo sprendimu „Kia“ įrodo savo pastangas ir siekį iki 2020 metų 5 proc. sumažinti bendrą automobilių svorį (lyginant su 2014 m.) ir taip užtikrinti dar didesnį saugumo lygį. Naujojo „Rio“ kėbulas gaminamas iš 51 proc. AHSS plieno, o trečiosios, praėjusios kartos versijai šios itin tvirtos medžiagos proporcija siekė vos 33 proc.
Ypač tvirtas plienas buvo naudojamas priekiniam ir viduriniam statramsčiams, šoniniams slenksčiams, stogo konstrukcijai, variklio skyriui ir dugnui sutvirtinti.
„Rio“ aktyvaus saugumo paketui priklauso 6 saugos oro pagalvės, ISOFIX vaikiškos kėdutės tvirtinimo taškai priekyje ir gale.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą2
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...