Prabangūs rinkos gražuoliai kainos rekordo nepagerino

Mūsų dienraščio prieš keletą mėnesių paviešinta istorija apie portale autoplius.lt pardavinėtą greičiausią automobilį pasaulyje, matyt, dar ilgai neturės analogų. Bent jau kol kas nė vienas skelbimų nė iš tolo neprilygsta "Bugatti Veyron" savininko, pageidavusio gauti 1,2 mln. eurų, užmojams. Tiesa, prabangių automobilių pasiūla mūsų rinkoje gana turtinga.

Šeimininką rado Šveicarijoje

Praėjusį pavasarį mūsų šalies pirkėjams už rekordinę kainą siūlytas "Bugatti Veyron" jau seniai turi naują savininką. Už 1 mln. eurų jis įsigijo įspūdingą gatvių monstrą – "Veyron EB 16.4" modelį, varomą 1 001 AG net 8 l darbinio tūrio varikliu. Unikalų automobilį, pagamintą 2008-aisiais, bet nuvažiavusį tik 7,4 tūkst. km, Lietuvoje siūlė viena Vilniaus bendrovė.

Tiesa, tikrasis šio gražuolio savininkas buvo turtingas lietuvis, daug metų gyvenantis užsienyje. Garaže Šveicarijoje stovėjusį bugatį galiausiai nupirko vienas šios šalies automobilių prekybos salonų. Tiesa, lietuvis pirkėjams pritaikė apčiuopiamą nuolaidą – net 200 tūkst. eurų.

Portalo autoplius.lt duomenimis, šiuo metu Lietuvoje parduodami maždaug 27 tūkst. automobilių. Iš jų 76 kainuoja daugiau nei 100 tūkst. eurų. Nors rinkoje vyrauja labiau prieinami, vidurinės klasės automobiliai, atsiranda tokių, kurių kaina siekia ir 268 tūkst. eurų – tiek kainuoja brangiausias šiemet Lietuvoje parduodamas "Mercedes-Benz" modelis. Kaimyninėse šalyse parduodamų brangiausių automobilių kainos – dar didesnės. Kokie tai šedevrai, apžvelgė Estijos bendrovės "RIA.com Marketplaces" analitikai, atlikę Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Ukrainos prabangių automobilių rinkos analizę.

Garaže Šveicarijoje stovėjusį bugatį galiausiai nupirko vienas šios šalies automobilių prekybos salonų. Tiesa, lietuvis pirkėjams pritaikė apčiuopiamą nuolaidą – net 200 tūkst. eurų.

Siūlo retą "Aston Martin"

Praėjusiais metais brangiausi mūsų šalyje parduodami automobiliai buvo "Rolls-Royce Cullinan" (450 tūkst. eurų), "Ferrari 812 Superfast" (280 tūkst. eurų) ir "Bentley Continental" (254 tūkst. eurų). Šiemet brangiausių automobilių trejetukas gerokai pasikeitė.

Pirmą vietą brangiausiųjų sąraše užima ne naujas, o gerokai naudotas automobilis – visais ratais varomas "Mercedes-Benz G-Class". 4 l darbinio tūrio variklį turintis galiūnas, pagamintas 2018 m., nuvažiavo jau 36 tūkst. km, o jo kaina siekia 268 tūkst. eurų. Kaip ir pernai, į brangiausiųjų trejetuką pateko "Bentley Continental" – rusvai žalsvas kupė su 6 l benzininiu varikliu. Pagamintas 2019 m., per dvejus metus jis įveikė 12 tūkst. km. Ši transporto priemonė įvertinta 265 tūkst. eurų.

Greta kiek senesnių konkurentų trečias rikiuojasi "Aston Martin DBX" – pirmasis šio gamintojo istorijoje parketinis visureigis. Pagamintas šiemet, jis nuriedėjo 10 tūkst. km. Pilkos spalvos visureigis, genamas 4 l benzininio variklio, kainuoja 215 tūkst. eurų. "Aston Martin DBX" yra retas visureigis, kurių Europos keliuose kol kas dar mažai. Tarp kitų brangiausių, parduodamų Lietuvoje, patys populiariausi yra iš Vokietijos pargabenti "Mercedes" ir BMW.

"Lietuva nėra brangiausių automobilių rinka. Daugiausia čia siūloma vidurinės klasės automobilių, kuriuos pamėgę daugelis ukrainiečių ir baltarusių. Būtent iš Lietuvos ir Lenkijos dar visai neseniai ukrainiečiai parvairuodavo prabangių pirkinių į tėvynę", – pasakojo bendrovės "RIA.com Marketplaces" valdybos pirmininkas Artiomas Umanecas.

Retas: į mūsų šalį atkeliavęs "Aston Martin DBX" – pirmasis šio gamintojo istorijoje parketinis visureigis. Europoje jų važinėja vos keletas. Gamintojo nuotr.

Latvijoje brangiausias – elektromobilis

Šiuo metu Latvijoje parduodama kiek daugiau nei 18 tūkst. automobilių. Tarp jų kainuojančių daugiau kaip 100 tūkst. eurų – vos 21. Praėjusiais metais brangiausi mūsų kaimynų rinkoje buvo po 199 tūkst. eurų kainuojantys "Mercedes G55" ir "Jaguar XE", taip pat "Maybach S560" (135 tūkst. eurų). Per metus brangiausiųjų trejetukas pasikeitė radikaliai – jame nė vieno pernykščio laureato.

Lietuva nėra brangiausių automobilių rinka. Daugiausia čia siūloma vidurinės klasės automobilių, kuriuos pamėgę daugelis ukrainiečių ir baltarusių.

Kiek netikėtai brangiausiu Latvijoje parduodamu automobiliu tapo "Porsche Taycan Turbo". Šis elektromobilis įregistruotas 2021 m. sausį ir per devynis mėnesius sukorė beveik 14 tūkst. km. Dabartinė jo kaina – 155 tūkst. eurų. Šiam ekologiško trasporto tendencijas atitinkančiam gražuoliui ant kulnų lipa visiška jo priešingybė. Juodas septynvietis visureigis "Mercedes GLS 400". 4 l dyzeliniu varikliu apsiginklavęs plėšrūnas per beveik metus savo gyvavimo įveikė tik 8 tūkst. km kelio. Už jį prašoma 147 tūkst. eurų.

Trečioje vietoje braliukų rinkoje visiems lietuviams iki skausmo pažįstamas "BMW X6". Šis juodbruvas bavaras, į kelius išriedėjęs tik prieš penkis mėnesius, su 4,4 l darbinio tūrio benzininiu varikliu, nė nepajuto įveiktų 7 tūkst. km. Jo kaina – "tik" 140 tūkst. eurų.

Galiūnas: už panašų šešiais ratais varomą "Mercedes" gražuolį Estijos rinkoje tektų pakloti 850 tūkst. eurų. R. van der Maaro / wikimedia.org nuotr.

Estų skonis skiriasi

Praėjusių metų rugsėjį brangiausias Estijoje parduodamas automobilis buvo sportinis žirgelis – "Porsche 911 GT2RS". Už jį buvo sumokėta 369 tūkst. eurų. Portalo auto24.ee duomenimis, šiuo metu šalyje iš viso parduodama 18 200 automobilių, bet kainuojančių daugiau kaip 100 tūkst. eurų – vos 74.

Net tarp pačių geriausių ryškiai išsiskiria "Mercedes-Benz G 63 AMG 6*6". Kaip ir sako pavadinimas, šešiais ratais varomas mersedesas pasižymi išskirtiniu komfortu bei galia. Nors nuo konvejerio nuriedėjo dar 2014 m. ir šiuo metu yra nuvažiavęs 14,5 tūkst. km, be 850 tūkst. eurų į jį nė neverta dairytis.

Antras brangiausias Estijoje – 2021 m. pagamintas raudonas "Ferrari F8 Spider 3.9". V8 variklio darbinis tūris (3,9 l) padeda išvystyti 340 km/val. maksimalų greitį. Šiuo metu italų pramonės pasididžiavimas yra nuvažiavęs 6 tūkst. km, o jo kaina – 360 tūkst. eurų. Beje, Estijoje parduodami dar aštuoni ferariai, brangesni nei 100 tūkst. eurų.

Dar galingesnis (V12 741 AG variklis), bet 50 tūkst. eurų pigesnis "Lamborghini Aventador". Šis Bolonijoje pagamintas italas į Estijos rinką pateko iš Švedijos, kur 2018-aisiais išmatavo savo pirmuosius iš dabar nuriedėtų 18,4 tūkst. km. Nedidelė, bet maloni smulkmena – neseniai jis buvo padengtas brangia plėvele "Black Satin".

Netikėtumas: Latvijoje brangiausiai parduodamu automobiliu tapo elektromobilis "Porsche Taycan Turbo". R. van der Maaro / wikimedia.org nuotr.

Mersedesas už milijoną

Santykinai nedidelė Baltijos šalių rinka pardavimų apimtimis negali lygiuotis su didesnėmis rytinių kaimynių rinkomis. Praėjusiais metais brangiausi Ukrainoje parduodami automobiliai buvo "Mercedes-Benz Maybach S 650" (595 tūkst. eurų), "Porsche 911 GT2 RS" (444 tūkst. eurų) ir "Rolls-Royce Cullinan 2019" (442 tūkst. eurų).

Portalo AUTO.RIA.com duomenimis, Ukrainoje šiuo metu siūloma daugiau nei 166 tūkst. automobilių. Iš jų kainuojančių daugiau 100 tūkst. eurų – net 1 117 pasiūlymų. Ukrainos brangiausiųjų trejetukas atrodo solidžiai. Jo viršūnėje – "Mercedes-Benz S-Class S 680". Šiemet nuo gamybos linijų nuvažiavęs ir dar gamykloje šarvuotas mersedesas turi 6 l V12 benzininį variklį. Jo kaina – 1 mln. eurų. Antrą vietą Ukrainos "Top" automobilių sąraše užima šiemetis "Rolls-Royce Cullinan" už 679 tūkst. eurų. Visais ratais varomame sportiško dizaino visureigyje plaka 6,7 litro benzininė širdis.

Kaip ir Estijos rinkoje, ukrainiečių pirkėjui siūlomų brangiausių automobilių sąrašo trečioje vietoje mirga "Lamborghini" vardas, bet ne "Aventador", o šiemet pagamintas ir iš Vokietijos pargabentas uraganas "Huracan EVO". Už agresyviai atrodantį mėlynos metallic spalvos korpusą, 5,2 l V10 benzininį variklį ir vos 2 tūkst. km. ridą sumokėsite 402 tūkst. eurų. Gera žinia – 2 tūkst. aiškiai palikti nusiderėti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių