- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu.
– Mūsų fone stovi automobilis. Atrodo, jis dar galėtų važiuoti sutvarkius, dar nėra autolaužas, bet jūsų iniciatyva yra apie tai, kad tokius automobilius būtų galima kažkaip patraukti ir sutvarkyti.
– Taip, netinkami naudoti automobiliai turi būti priduodami atliekų tvarkytojams, jie būtų tinkamai perdirbti, dalys, kurios gali būti pakartotinai panaudotos, turi būti skirtos pakartotiniam panaudojimui. Kiekvienas gyventojas žino, kad jeigu jis turi automobilį, kuriuo nebegalima naudotis, internetinėje svetainėje autotvarkymas.lt gali pasirinkti atliekų tvarkytoją, kuris turi teisę priimti tokias atliekas ir įsitikinti, kad automobilis tikrai bus sutvarkytas, perdirbtas ir iš jo gautos atsarginės dalys.
– Bet ar žmonės dažnai patys praneša ir ieško, kur tai padaryti ar automobilis kelias savaites stovi gatvėje, užima parkavimo vietą ir tada neapsikentę gyventojai praneša?
– Pastebim, kad žmonės tapo atsakingesni ir praneša apie paliktus kieme automobilius, kurie užima vietą. Juose gali susižeisti vaikai, jie teršia orą. Tai tikrai gaunama daug informacijos apie paliktus be priežiūros automobilius. Taip pat matosi, kad žmonės atsakingiau priduoda savo automobilį perdirbimui. Nes jeigu automobilį priduoda nelegaliam atliekų tvarkytojui, tai pats gyventojas tampa netiesioginiu aplinkos teršėju. Automobilį nelegaliai išardžius, atliekos patenka į miškus, komunalinių atliekų konteinerius. Todėl žmonės turi žinoti, kad jeigu jie nori neprisidėti prie aplinkos taršos, turi atiduoti automobilius tinkamiems atliekų tvarkytojams.
– Ar žmonės žino, važiuodami į automobilių servisą, remonto dirbtuves, kad jos yra legalios? Kur tai pasitikrinti?
– Kiekvienas autoservisas privalo būti deklaravęs savo veiklą aplinkosaugai. Ir šitas sąrašas skelbiamas internetinėj svetainėj autotvarkymas.lt. Kiekvienas gyventojas gali pasitikrinti, ar tas servisas, kurio paslaugomis jis naudojasi, yra deklaravęs savo veiklą. Visi autoservisai yra potencialiai taršūs. Pastebime, kad daug autoservisų nepriduoda atliekų, taupydami lėšas, mažindami kainas. Tai labai svarbu, kad autoservisai būtų deklaravę savo veiklą, priduotų atliekas ir teiktų ataskaitas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet ar žmonės patys sąmoningėja ir renkasi autorizuotus servisus ar dar gajūs yra garažiukai?
– Pagal tai, kiek servisų yra deklaravę savo veiklą ir kiek jų Lietuvoje yra, mes matome, kad daugiau negu pusė servisų yra nedeklaravę savo veiklos. Tai problema yra didelė. Bet, vėlgi, naudodamiesi nelegalaus serviso veikla, gyventojai teršia aplinką. Gyventojai turi pasitikrinti, ar autoservisai yra deklaravę savo veiklą.
– Jūs sakot, apie pusė servisų yra nedeklaravę. Ar čia nėra dar ir valdžios kontrolės problema?
– Turbūt yra du pagrindiniai dalykai. Netobuli teisės aktai, kuriuos galima lengvai apeiti. Ir gal ne pačios kontrolės, kiek jos pajėgumų trūkumas. Nes pati aplinkos apsauga yra labai plati. Auto kontrolės trūksta, teisės aktų tobulumo trūksta. Bet reikia žiūrėti ir nuo visuomenės. Jeigu visuomenė leidžia daryti pažeidimus ir naudojasi pažeidimus darančių arba neatitinkančių reikalavimų, aplinką teršiančių verslų paslaugomis, visuomenė elgiasi labai blogai. Kiekvienas iš mūsų turėtų pasitikrinti, ar autoservisas yra deklaravęs savo veiklą, pasitikrinti, ar atliekų tvarkytojas, kuriam norime priduoti automobilį, turi teisę ir pranešti apie pažeidimus. Tai nėra kažkoks skundimas. Tai yra mūsų visuomenės saugumo užtikrinimas.
– O kaip užkirsti kelią nelegalių autoservisų veiklai arba gatvėse, kiemuose paliekamiems nenaudojamiems automobiliams?
– Trys taisyklės. Pirma, patobulinti teisės aktus, kad autoservisai tokios veiklos negalėtų pradėti vykdyti. Antra, sugriežtinti kontrolę, kuri užtikrintų neteisėtos veiklos vykdytojų užkardymą. Ir visuomenė, kuri nesinaudotų neteisingai veiklą vykdančių asmenų paslaugomis.
– Ir jeigu turit nenaudojamų automobilių, tai nepalikti kur nors gatvėje ar kieme?
– Be abejo, nepalikit. Nes tai yra didžiulis taršos šaltinis. Tai yra viena didžiulė pavojinga atlieka, kuri tikrai teršia aplinka, sukelia pavojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė7
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...
-
Masalas kolekcininkams – svirtimi valdoma retenybė
Retų transporto priemonių gerbėjams aukcionas „Mecum“ siūlo du ypatingus automobilius – 1913-ųjų elektrinį „Waverly Model 93 Brougham“ ir 1957-ųjų rodsterį „Studebaker Golden Hawk Custom“. ...
-
Naujas dokumentas – su lietuvišku Vyčiu7
Liepos 1-ąją keisis transporto priemonės registracijos liudijimo forma: atsiras Lietuvos herbas – Vytis, nebeliks kelių neaktualių ir perteklinių duomenų. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus13
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?17
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...
-
Seimas nepritarė baudoms už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą3
Seimas nepritarė siūlymui, kad už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą būtų numatyta piniginė bauda bei transporto priemonės nuvežimas. Antradienį parlamentarai balsavo prieš tokias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas....