- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siūloma, kad techninę automobilių apžiūrą galėtų atlikti ir paprasti autoservisai. Esą taip būtų galima išvengti eilių. Dalis autoservisų tokį siūlymą vertina teigiamai, tačiau kiti teikti techninės apžiūros paslaugos nesiveržia, praneša LNK.
Lietuvos autoservisų asociacijos vadovas, autoserviso savininkas Mantas Musnikas skaičiavo, kokios įrangos reikėtų, kad jis galėtų automobiliams atlikti ir techninę apžiūrą.
„Grubiai apie 35 tūkst. reikėtų investuoti tam, kad mano servisėlis atitiktų tam tikrus reikalavimus. Čia dar be kompiuterinės programos, kuri, aš manau, turėtų būti sujungta su transporto inspekcija, mokesčių inspekcijų, kad matytų, ką mes darome. Jeigu būtų suteikiamas leidimas, dar pagalvočiau, ar investuoti“, – teigė M. Musnikas.
Kiti servisai tokio darbo imtųsi mielai.
„Juk mes remontuojame automobilius, tai turėtume šitą reikalą kažkaip įgyvendinti ir užtikrinti klientui, kad jam nereikėtų kreiptis kažkur į kitas įstaigas“, – kalbėjo autoserviso vadovas Darius Pečiūra.
„Didesni servisai, manau, kad tikrai, nes jie dirba su sutartimis, aptarnauja daug įmonių. Jeigu toms įmonėms aptarnaujant būtų dar atliekama ir apžiūra vietoje, būtų nuostabu“, – tikino M. Musnikas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau yra ir tokių, kurie iškart sako „ne“.
„Sertifikatų labai daug reikia ir dar reikia papildomos įrangos. Ir klausimas, kada tai atsipirks. Gal būtų ir įdomi ta idėja, jeigu būtų mažiau to popierizmo“, – savo nuomonę išsakė autoserviso vadovas Gintaras Survila.
Seime liberalizuoti techninės apžiūros sektorių siūlo liberalai.
„Asmuo turi užsirašyti iš anksto, laukti dvi-tris savaites, atvykti ir jeigu yra nustatomas nedidelis neatitikimas, pavyzdžiui, šviesų aukštis neatitinka, tai tu turi važiuoti į servisą, pasitvarkyti automobilį ir užsirašyti vėl po kelių savaičių praeiti techninę apžiūrą“, – teigė Seimo narys Andrius Bagdonas.
Esą jei paslaugą teiktų ir autorizuoti servisai, eilių neliktų, sumažėtų korupcija.
„Bet kuris akredituotas servisas bijotų prarasti licenciją, o pavienių atvejų, manau, tiek čia, tiek čia galėtų pasitaikyti“, – tvirtino A. Bagdonas.
Apie tai, kad techninę apžiūrą teikiančių įmonių per mažai ir nėra rimtos konkurencijos, kuris laikas kalba ir Konkurencijos taryba.
„Mes manome, kad jei nebūtų reguliuojamas įmonių skaičius, tai būtų pakankama tokių paslaugų pasiūla ir atitinkamai kainos būtų tinkamame lygyje, nes pasiūla būtų užtikrinta. Kai įmonių yra mažai, tai neišvengiamai reikia reguliuoti kainas. Jeigu įmonių būtų daugiau, tai ir kainų reguliuoti nebereiktų“, – tikino Konkurencijos tarybos konkurencijos politikos grupės vadovas Pavel Jacunskij.
Tačiau Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas teigia, jog teismas dar prieš 20 metų yra pasakęs, kad techninė apžiūra nėra laisvoj rinkoj esanti prekė ar paslauga ir kalbėti apie liberalizavimą reiškia kalbėti apie kontrolės mechanizmo panaikinimą.
Europoje esą veikia du modeliai – vienas griežtas kaip Lietuvoje, kitas liberalus, kai techninę apžiūrą gali atlikti daugybė autoservisų. Lietuvoje esą techninės apžiūros kaina – viena mažiausių.
Techninės apžiūros atlieka tam tikrą ekspertų ir patarėjų misiją žmonėms, kurie nelabai daug supranta apie techniką.
Susisiekimo ministerija siūlymo leisti techninę apžiūrą atlikti ir kitiems autoservisams neatmeta – jį įvertins.
„Reiktų įsivertinti paslaugos pasiekiamumą, kiek jis bus pasiektas. Ar, sakykime, tos paslaugos nesitelks didžiuosiuose miestuose. Kitas dalykas – kaina. Jeigu kalbame apie liberalizavimą, čia turbūt būtų visiškas liberalizavimas, nebūtų jokių svertų kainai, tai tiesiog vyktų konkurencija. Tai ji gali būt ir į vieną, ir į kitą pusę. Bet bet kokiu atveju reikia vertinti“, – kalbėjo Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Kol ministerija svarsto, suinteresuotos pusės ginčijasi.
„Kyšininkavimas dingtų, duodu 100 proc., kad jis dingtų. Nes dabar, ką, monopolija“, – teigė Lietuvos autoservisų asociacijos vadovas.
„Techninės apžiūros atlieka tam tikrą ekspertų ir patarėjų misiją žmonėms, kurie nelabai daug supranta apie techniką. Ir kai kuriais atvejais servisai siūlo jiems atlikti darbų, kurių iš tikrųjų visiškai nereikia atlikti“, – tvirtino R. Gabartas.
Kada susisiekimo ministerija apsispręs, ar leisti techninę apžiūrą atlikti ir autoservisams, nesakoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ išleidžia naują numerio ženklų seriją: paskelbė, kas galės užsisakyti patys pirmieji
„Regitros“ planuojamų gaminti automobilio numerio ženklų sąrašą nuo antradienio papildys 50 naujų derinių iš N raidės. Kartu sąrašas bus papildytas ir naujomis serijomis, skirtomis mopedams bei priekaboms. ...
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...