- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nesvarbu, kiek metų vairuojate automobilį, rūkas net ir labiausiai patyrusį vairuotoją turėtų priversti įtempti visą dėmesį, kad saugiai pasiektų kelionės tikslą. Dažnai kelius apgaubia toks tirštas rūkas, kad matomumas tesiekia 30m ir mažiau, o kelio ženklų atrodo kaip nebūtų, nes juos sunku įžiūrėti.
Tvyrant rūkui 2018 m. eismo įvykiuose, kuriuos analizuoja Lietuvos transporto saugos administracija, nukentėjo 8 žmonės, tarp jų ir vaikai. 1 pėstysis, partrenktas sunkiasvorės transporto priemonės, žuvo.
Pasak LTSA pareigūno Vitalijaus Šufinsko, rūkas viena iš pavojingiausių oro sąlygų vairuotojams, keliuose sukelianti itin daug nepatogumų.
„Vairuotojui ne tik sunku matyti kelią, bet ir laiku pamatyti posūkį arba einantį žmogų. Ypatingai rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa. Vadinasi vairuotojai turi būti labai dėmesingi, nes tokiame kelyje neapgalvotas elgesys ir priimtas netinkamas sprendimas gali baigtis tragiškai.“ – sako ekspertas.
Pasak eksperto, saugiai vairuoti rūke gali padėti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.
Naudok rūko žibintus. Rūko žibintai automobilyje įrengti ne dėl grožio. Priekiniai turi kitokį šviesos sklidimo spindulį, todėl ženkliai pagerina matomumą rūko sąlygomis, o galiniai kur kas geriau pastebimi atvažiuojančių vairuotojų nei gabaritiniai.
„Visgi rūko žibintus reikia naudoti laiku ir vietoje. Rekomenduojama, jog galinis rūko žibintas turėtų būti naudojamas tik esant mažesniam nei 50 metrų matomumui. Kitu atveju, dėl ryškios šviesos, šis žibintas gali akinti iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojus, o kai kuriais atvejais, gali būti palaikytas ir stop žibintu“ – sako ekspertas V. Šufinskas.
Priekiniai rūko žibintai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai sureguliuoti. Jie paprastai būna montuojami žemiau už pagrindinius, siekiant pakeisti šviesos, atsispindinčios nuo rūko lašelių kryptį taip, kad ji neakintų vairuotojo. Per žemai šviečiantys rūko žibintai negali maksimaliai apšviesti kelio, tuo tarpu per aukštai šviečiantys žibintai gali akinti tiek priešais atvažiuojantį transportą, tiek patį vairuotoją, kadangi padidėja nuo rūko atspindimos šviesos srautas vairuotojui.
„Mažiau patyrę vairuotojai kartais daro klaidą - naudoja tolimąsias šviesas. Kadangi jų skleidžiama šviesa yra labiausiai atspindima, toks sprendimas dar labiau pablogina matomumą ir sudaromas „aklinos sienos“ efektas.“ – atkreipia dėmesį vyras.
Jei priekyje jūsų važiuojantis automobilis kelis kartus sumirksi avarine šviesos signalizacija arba įjungia išjungia rūko žibintą – reiktų pagalvoti, ar šviesos neakina.
Laikykis saugaus atstumo. Tinkamas atstumas tarp automobilių yra svarbus nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau esant rūkui jį dar labiau patariama padidinti.
Sumažink greitį. Vardan saugumo teks apsišarvuoti kantrybe – esant rūkui ir blogam matomumui didelis greitis gali būti labai pavojingas. Net ir važiuojant leistinu greičiu, esant rūkui atsiradusią kliūtį vairuotojas pastebi per vėlai ir nespėja jos išvengti. Todėl reikia įvertinti situaciją, matomumo kelio atstumą ir pasirinkti tokį greitį, kad būtų įmanoma automobilį sustabdyti per mažesnį atstumą, negu galima matyti.
Sutelk dėmesį. Esant rūkui, reikia vengti dėmesį blaškančios veiklos ir prietaisų, stengtis kuo labiau susikoncentruoti į kelią. Netgi patartina išjungti radiją, kad būtų galima girdėti, kas vyksta lauke. Tai itin padeda vairuojant pavojinguose ruožuose bei kelių susikirtimuose, geležinkelio pervažose. Šiuo atveju taip pat reikėtų stebėti ir priešais atvažiuojančius automobilius, kurie apie kliūtį priešais gali įspėti pamirksėdami šviesomis.
Nemanevruok. Važiuojant rūke, nedarykime pavojingų manevrų, tokių kaip neįvertintas lenkimas (kai neužtikrinti, kad pakankamai matome) ar staigus stabdymas. Esant itin tirštam rūkui apkritai patartina lenkimų vengti, kadangi vairuotojas gali nematyti priešais atvažiuojančio automobilio, arba jį pamatyti per vėlai. O kai staigiai stabdome – galima sulaukti smūgio į galą iš paskos važiuojančio automobilio.
Sustok šalikelėje tik esant būtinybei. Reiktų vengti sustojimo šalikelėje kai aplinkui tvyro rūkas. Didelė tikimybė, jog kažkas į jus atsitrenks. Jeigu vis dėl to prireikė sustoti, pasistenkite paieškoti nusukimo iš kelio (kiemai ar siauri šalutiniai keliukai, kuriuose itin mažas eismo srautas ir judėjimo greitis) arba neturint tokios galimybės sustoti kuo labiau į dešinę nuo važiuojamosios kelio dalies.
Iš paskos važiuojantys automobiliai esant blogam matomumui dažnai seka priešais važiuojančio automobilio šviesas. Todėl jeigu vis dėlto sustojote šalikelėje, būtinai įjunkite avarinę signalizaciją ir išjunkite šviesas, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai nepasuktų jūsų kryptimi, manydami, jog ten kelias.
Ir nesvarbu, ar rūkas yra blogo matomumo priežastis, ar kitos oro sąlygos, svarbiausia eisme yra savitarpio pagarba bei vairuotojo tinkamai priimti sprendimai kelyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...