- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šiol suklastota automobilio rida taps ir oficialiu vargu automobilių savininkams. Kol kas atliekant automobilio techninę apžiūrą tai bus žymima kaip nedidelis mašinos trūkumas, o po dvejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros. Ekspertai prieš perkant automobilį pataria pasidomėti ne tik pardavėjais, bet ir automobilio istorija, praneša LNK.
„Dažnai pardavėjas net nepasivargina, įdeda senas nuotraukas dar prieš atsukimą, o jau užrašo ridą, kokią nori. Kas turi kompiuterinių žinių ir užsiima automobilių elektronikos tvarkymu, tai tikrai kas antras gali tą padaryti“, – kalbėjo Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Pirkdamas automobilį tu gerokai permoki, nes nuo ridos priklauso jo kaina. Antra problema yra ta, kad, kai tu nežinai, koks iš tikrųjų nuvažiuotų kilometrų skaičius, tai tu neturi atskaitos taško, kokius automobilio agregatus reikia keisti“, – dalijosi Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Siekiama dar labiau pažaboti ridos klastojimus, o dabar atsiranda ir tam tikri pokyčiai.
„Įsigalioja naujas reikalavimas, taikomas privalomosios techninės apžiūros metu. Atsiranda sąvoka – neigiama rida. Neigiama rida yra tokia, kuri yra mažesnė, nei buvo fiksuota ankstesnės techninės apžiūros metu. Nuo 2013 m. tai buvo vertinama kaip didelis trūkumas“, – kalbėjo LTSA Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.
Dabar, atliekant automobilio techninę apžiūrą, suklastota rida bus žymima kaip nedidelis trūkumas, o po dviejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros.
„Transporto priemonės bus stebimos atidžiau. Tas trūkumas, kuris šiandien yra nedidelis, po dviejų metų bus traktuojamas kaip didelis trūkumas, kuris jau nesuteikia teisės dalyvauti viešajame eisme“, – teigė S. Mažionis.
„Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą. O su šios dienos technologijomis tai tikrai įmanoma“, – dalijosi praeivis.
Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą.
„Pas mus praeitų metų duomenimis yra užfiksuota maždaug 7 tūkst. automobilių, kuriems rida atsukta daugiau nei 50 tūkst. kilometrų. Kiekviename techninės apžiūros lape yra ankstesnių vizitų apžiūros įrašai apie ridą. Jei ta rida sumažėjusi nuo praeito karto, tai reikėtų susirūpinti“, – pasakojo R. Gabartas.
Ekspertai pataria pirkti automobilius iš patikimų pirkėjų, taip pat rekomenduoja pasidomėti jo istorija.
„Iš užsienio atvežtiems automobiliams tai negalioja. Tie nesąžiningi pardavėjai, kurie veža iš užsienio, ir toliau klastos tas ridas“, – nuogąstavo V. Baršys.
„Situacija keisis iš esmės, kai parametrus vertins ne tik techninė apžiūra, bet ir kiekvieną kartą keičiantis automobilio savininkui. Kiekvieną kartą atvažiavus į servisą, kiekvieną kartą sudarant draudimo sutartis. Labai lengvai galėsi atsekti, kur ir kada buvo suklastota ta rida“, – kalbėjo R. Gabartas.
Anot iniciatorių, pereinamasis laikotarpis reikalingas, kad vairuotojai netaptų situacijos įkaitais. Kai iš pažiūros tvarkingą automobilį nusipirkę išgirsta, jog rida suklastota.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...