- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasara – kelionių automobiliu metas. Išvykos lėktuvu leidžia pasiekti įvairiausius pasaulio kampelius už santykinai nedidelę kainą, tačiau jos niekad neprilygs kelionei automobiliu.
Laisvė bet kada keisti maršrutą, sustoti kur nori ir į bagažinę įsidėti daug daiktų žavi daugelį žmonių, o naujesnių automobilių vairavimas nebėra toks varginantis darbas kaip pagamintų prieš porą dešimtmečių.
„Kelionė automobiliu leidžia daug improvizuoti, tačiau net ir jai reikia ruoštis: pasidomėti kelių mokesčių sistemomis, viešbučių bei degalų kainomis skirtingose šalyse. Jeigu planuojate pasiimti daugiau daiktų ar sporto inventoriaus (pavyzdžiui, dviračius), jiems gabenti prireiks papildomos įrangos. Kokia geriausia, kur ją nuomotis ar pirkti – tokiais dalykais domėtis verčiau likus bent kelioms savaitėms iki kelionės, o ne paskutinę dieną“, – sako skelbimų portalo autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Kaip išsirinkti tai, ko reikia?
Keliaujant į automobilio bagažinę telpa ne viskas. Žiemą jo viduje vargu ar atsiras vietos slidėms, vasarą – dviračiams. O juos vežti vis populiariau – nemažai žmonių renkasi kelionę automobiliu iki konkretaus miesto, jį palieka viešbutyje ir vietoje važinėja dviračiais. Taip kur kas patogiau, nes nereikia sukti galvos dėl automobilio stovėjimo vietos, o infrastruktūra – dviračių takai – daugelyje pietų ir vidurio Europos valstybių yra aukštesnio lygio nei Lietuvoje.
Keliaujant dideliu automobiliu dviese, dviračius neretai galima sutalpinti į patį automobilį. Tačiau kur kas dažniau pasirenkama dviračius gabenti laikikliais. Jie iš esmės yra skirstomi į du tipus: tvirtinamus galinėje automobilio dalyje arba ant stogo.
Dviračius tvirtinti ant automobilio stogo yra populiariau.
„Dviračius tvirtinti ant automobilio stogo yra populiariau, nes tokie laikikliai kainuoja mažiau, o juos įrengti galima beveik ant bet kurio automobilio. Be to, vagims dviračius nuo stogo nuimti yra sunkiau, toks krovinys nemažina matomumo. Tačiau tokie laikikliai apie 20 procentų padidina degalų sąnaudas, o ir važinėti reikia atsargiau – apie požemines stovėjimo aikšteles reikia pamiršti“, – pasakoja N. Paketūras.
Automobilio galinėje dalyje, ant tempimo kablio, montuojami laikikliai patogesni toliau keliaujantiems žmonėms, nes neturi didelės įtakos degalų sąnaudoms. Tačiau reikia nepamiršti „Regitroje“ užsisakyti papildomą ant tokio tipo laikiklio tvirtinamą automobilio valstybinį numerį, nes jis originalų užstoja – taip galima gauti baudą už numerio slėpimą. Įvažiavimas į požemines ar daugiaaukštes stovėjimo aikšteles su tokio tipo laikikliais galimas, tačiau galinius parkavimo jutiklius teks išjungti – jie nuolat cyps vos įjungus atbulinę pavarą. Be to, tokie laikikliai yra brangesni nei montuojami ant stogo ir juos galima pritaikyti ne kiekvienam automobiliui – reikalingas tempimo kablys.
Svarbu rasti kokybišką produktą
Automobilių specialistas atkreipia dėmesį į dar vieną tiek konkrečių laikiklių, tiek stogo skersinių, prie kurių jie tvirtinami, pasirinkimo niuansą – kokybę. Verčiau jau pirkti naudotus, bet gerai žinomo gamintojo nei naujus, bet pagamintus menkai žinomos įmonės.
„Įsivaizduojate, kiek nuostolių sukeltų automagistralėje nuo bagažinės stogo nukritęs dviratis? Todėl geriau nerizikuoti ir, norint sutaupyti, rinktis naudotą, bet patikimą daiktą“, – pataria N. Paketūras.
Autogidas.lt portale galima rasti įvairių stogo skersinių bei bagažinių. Jeigu manote, kad laikiklių ar bagažinės jums reikės tik vieną kartą, verčiau juos nuomotis – tokią paslaugą teikiančių įmonių yra ne viena.
Stogo bagažinių ar dviračių laikiklių kainos skiriasi ne šiaip sau. Galima rasti išoriškai panašiai atrodančių produktų ir už 100, ir už 300 Eur. Jeigu stogo bagažinė ar dviračių laikiklis yra parduodami Europos Sąjungoje, jų kokybe galima pasitikėti – važiuojant užmiestyje nuo stogo nenukris. Tačiau skiriasi kitos jų savybės.
„Produktai neretai skiriasi savo aerodinamika. Brangesnės bagažinės sukelia mažiau triukšmo ir ilgą laiką naudojant gali netgi atsipirkti dėl mažesnės įtakos degalų sąnaudoms. Skiriasi ir jų užraktai. Neįveikiamų sistemų vagims nėra, tačiau į gero gamintojo bagažinę įsilaužti bus sunkiau ir užtruks ilgiau, tad labiau tikėtina, kad nenaudėlį kažkas pastebės“, – teigia specialistas.
Kai telpa viskas viename
Nagrinėdami techninius stogo bagažinių ir kitų priedų parametrus bei kainas, vairuotojai kartais prieina prie kitos išvados – gal verčiau kelionei išsinuomoti automobilį, kuriame tilps visa reikalinga įranga? Pavyzdžiui, į mikroautobusą sutilps dvi šeimynos, o apie papildomas bagažines ant stogo galvoti greičiausiai nebereiks.
autogidas.lt nuotr.
„Kiekvienas sprendimas turi savų niuansų. Pereinant nuo papildomos bagažinės iki mikroautobuso nuomos, verta apsvarstyti ir kitą variantą – o kodėl gi ne namelis ant ratų? Jis užtikrina absoliučią laisvę: galite ne tik važiuoti, kur norite, bet ir valgyti bei nakvoti bet kurioje patikusioje vietoje“, – siūlo N. Paketūras.
Svarstant apie kelionę kemperiu būtina įvertinti kelis dalykus. Pirma, tai – ganėtinai lėtas keliavimo būdas, per dieną tūkstančio kilometrų nenuvažiuosi, verčiau apsistoti ties keliais šimtais. Antra, ne visos nakvynės bus nemokamos – kas kelias dienas reikės apsilankyti kempinge ir papildyti vandens atsargas bei ištuštinti nuotekų talpyklas. Trečia, gerokai padidėja išlaidos degalams bei kelių mokesčiams, o didesniems kemperiams vairuoti dar reikalinga ir C1 kategorija.
Pats kemperis irgi kainuoja daugiau nei lengvasis automobilis – tiek jį įsigyti, tiek nuomotis. Tačiau daugeliui vasaros kelionių su šeima tai – idealus automobilis. Jo viduje vietos turbūt niekada nepritrūks, o dviračių laikikliai neretai būna jau standartinėje įrangoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...