- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto priemonių gamintojų stovyklose – skirtingos nuotaikos: vieni kuria bendrus projektus, kiti atsisako arba plėtoja ambicingus užmojus, treti svarsto apkarpyti savo verslą.
Gigantų tuoktuvės
Vokietijos automobilių gamintoja „Bayerische Motoren Werke“ (BMW) kartu Japonijos lydere „Toyota“ kurs vandenilio kuro elementais varomus automobilius.
Vandenilinės kai kurių modelių versijos turėtų rinkoje pasirodyti 2028 m., o varikliai bus sukurti kartu su „Toyota“.
BMW viceprezidentas Michaelis Rathas pareiškė, kad tokie automobiliai būtų patrauklūs pirkėjams, kurie neturi namuose elektromobilių įkroviklių arba kuriems reikia važiuoti didelius atstumus be prieigos prie įkrovimo stotelių.
Kuro atsargų papildymas vandeniliu yra greitesnis nei tradicinių elektromobilių įkrovimas ir labiau panašus į procedūrą tradicinėje degalinėje, pažymėjo M. Rathas.
„Toyota“ ir BMW taip pat ketina plėtoti vandenilinio kuro elementų papildymo infrastruktūrą.
Tikslas – miglose
Švedijos lengvųjų automobilių gamintoja „Volvo Cars“ pareiškė nepasieksianti 2021-aisiais užsibrėžto tikslo iki 2030-ųjų pradėti gaminti tik elektromobilius.
Anot bendrovės, tai iš dalies lėmė lėtas įkrovimo infrastruktūros diegimas ir valstybinių paskatų elektromobilių naudojimui atšaukimai kai kuriose šalyse.
„Visiškas elektrifikavimas išlieka pagrindiniu „Volvo Cars“ gamybos strategijos ramsčiu, tačiau to nebus įmanoma pasiekti iki 2030-ųjų dėl rinkos sąlygų ir klientų poreikių“, – teigiama bendrovės pranešime.
Bendrovė tvirtina dabar sieksianti, kad iki 2030 m. elektrifikuoti automobiliai sudarytų 90–100 proc. jos parduodamų automobilių. Planuojama, kad kitąmet ši dalis sieks 50–60 proc.
Šiuo metu „Volvo Cars“ rinkoje – penki visiškai elektriniai automobiliai, o dar penki modeliai yra kuriami.
BMW ir „Toyota“ sukurti vandeniliniai modeliai turėtų rinkoje pasirodyti 2028 m.
Skausmingas žingsnis
Vokietijos gigantas „Volkswagen“ svarsto galimybes uždaryti kelias gamyklas Vokietijoje ir atsisakyti įsipareigojimo iki 2030-ųjų nebemažinti darbo vietų skaičiaus.
Bendrovės generalinis direktorius Thomas Schaeferis pareiškė, kad pernai pradėta sąnaudų mažinimo programa keliais milijardais eurų atsilieka nuo tikslo.
Pasak jo, padėtis Europos automobilių pramonėje pastaruoju metu komplikavosi, ypač dėl naujų žaidėjų skverbimosi.
Bendrovės vadovybė siūlo uždaryti bent po vieną automobilių ir atsarginių dalių gamyklą. Tai būtų pirmasis nuo „Volkswagen“ įkūrimo skausmingas žingsnis.
Pernai „Volkswagen“ paskelbė apie planus per ateinančius metus sutaupyti 10 mlrd. eurų ir atleido dalį grupės darbuotojų, siekdamas padidinti pelningumą.
BYD įsitvirtina Meksikoje
Kinų koncernas BYD paneigė „Bloomberg“ pranešimą esą įšaldė ketinimus statyti gamyklą Meksikoje.
„Bloomberg“ teigimu, Kinijos gamintojai neva nusprendė luktelėti, kaip susiklostys JAV prezidento rinkimai ir kokios ekonominės politikos bus galima tikėtis ateityje.
Vis dėl BYD atstovybės JAV vadovė Stella Li pareiškė, kad koncernas jokios pertraukos neskelbė – projekto Meksikoje darbai vyksta pagal numatytą planą.
„Automobiliai bus skirti vietos rinkai, o ne eksportui, todėl JAV užsienio politika verslui įtakos neturės“, – teigė S. Li.
BYD Meksikoje jau parduoda kai kuriuos modelius, kuriuos įveža iš Kinijos. Ypač paklausus pikapas „Shark“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...