„Volvo FH“ meta iššūkį vienam greičiausių sportinių automobilių „Koenigsegg One:1“

  • Teksto dydis:

Aštuonias tonas sveriantis „Volvo FH“ prieš vieną iš greičiausių pasaulyje automobilių „Koenigsegg One:1“. Toks yra naujojo „Volvo“ filmo „Volvo Trucks vs Koenigsegg“ scenarijus. Filme parodomas naujosios pavarų dėžės „I-Shift Dual Clutch“, pagamintos pagal sportiniuose automobiliuose naudojamą technologiją, išskirtinis bandymas.

Naujame filme „Volvo Trucks vs Koenigsegg“ išbandoma unikali „Volvo Trucks“ pavarų dėžė „I-Shift Dual Clutch“. Filme „Volvo FH“ stoja į dvikovą su „Koenigsegg One:1“ – pirmuoju pasaulyje megaautomobiliu, turinčiu tiek arklio galių, kiek pats sveria kilogramų (1 360). Kad ir „Volvo FH“ turėtų galimybę laimėti, jėgos buvo šiek tiek išlygintos – tai reiškia, kad sunkvežimiui reikės apvažiuoti vieną ratą, o „Koenigsegg“ – du. Nepaisant to, varžybų baigtis vis tiek yra nenuspėjama. Lenktynių tikslas yra atlikti išskirtinį naujosios „Volvo“ pavarų dėžės „I-Shift Dual Clutch“ bandymą.

„I-Shift Dual Clutch“ turi dvigubą sankabą – tai yra unikalus sprendimas sunkiasvorių transporto priemonių rinkoje. Tačiau panaši technologija jau nuo seniau yra naudojama sportiniuose automobiliuose. Todėl šis iššūkis puikiai atitinka esmę“, – sako žurnalistams rengiamų „Volvo Trucks“ bandomųjų važiavimų direktorius Jeffas Birdas.

Vienas iš važiavimo ypatybių panašumų tarp „Volvo FH“ sunkvežimio su „I-Shift Dual Clutch“ ir sportinių automobilių yra sklandus pavarų perjungimas. Tai turėtų atsiskleisti dėl kalvotos vietovės ir sudėtingų posūkių gerai žinomoje lenktynių trasoje „Knutstorp“, esančioje pietinėje Švedijos dalyje.

„Gali atrodyti, kad tai nėra sunkiasvoriui sunkvežimiui būdinga aplinka, tačiau tiesa yra ta, kad dėl dvigubos sankabos „I-Shift Dual Clutch“ yra naudingiausia tada, kai reikia dažnai perjungti pavaras. Pavarų dėžėje sklandžiai perjungiamos pavaros neįtikėtinai pagerina važiavimo ypatybes“, – sako Jeffas Birdas.

Prie „Volvo FH“ vairo sėdi patyręs ir įžymus lenktynininkas Tiffas Needellas. Neatskleisdamas laimėtojo, Tiffas – anksčiau niekada nelenktyniavęs vairuodamas  sunkvežimį – pripažįsta, kad sunkvežimio charakteristikos padarė jam įspūdį.

„I-Shift Dual Clutch“ yra tiesiog neįtikėtina. Jos privalumai ypač pastebimi važiuojant įkalne, kai sunkvežimis nė akimirkai nepraranda traukos – jis tiesiog sklandžiai skrieja, o pavarų perjungimas net nejuntamas. Kai stabdote, žemesnės pavaros perjungiamos labai švelniai ir patogiai. Sunkvežimis tikrai turi sportinio automobilio sielą“, – sako Tiffas Needellas.

Europoje naujoji „Volvo Trucks“ pavarų dėžė su dviguba sankaba buvo pristatyta šių metų birželio mėnesį, ji siūloma visose rinkose, kuriose parduodamas „Volvo FH“ su „Euro 6“ D13 460, 500 ir 540 AG varikliais.

„Volvo Trucks vs Koenigsegg“ – lenktynės

„Volvo Trucks vs Koenigsegg“ – užkulisiai

„Volvo Trucks vs Koenigsegg“ – Tiffo Needello patirties lenktynėse užkulisiai

Faktai

Apie „I-Shift Dual Clutch“

- „I-Shift Dual Clutch“ galima paprastai apibūdinti kaip dvi sujungtas pavarų dėžes. Kai pirmojoje pavarų dėžėje įjungta viena pavara, kitoje pavarų dėžėje iš anksto įjungiama kita. Perjungiant pavarą, prie pirmosios pavarų dėžės prijungta sankaba yra atjungiama tuo pačiu momentu, kai įjungiama antra sankaba, todėl pavara perjungiama nė kiek nepertraukiant galios perdavimo.

- „I-Shift Dual Clutch“ yra sukurta remiantis „I-Shift“ technologija. Nors naujojoje pavarų dėžėje yra daug naujų komponentų, ji už įprastą „I-Shift“ yra tik 12 cm ilgesnė.
- „I-Shift“ su dviguba sankaba pavaras perjungia be galios perdavimo nuostolių. Jei važiuojama kelio atkarpa, kurioje galima išsyk jungti keliais laipsniais aukštesnę pavarą, pavaros bus perjungtos taip pat, kaip įprastoje pavarų dėžėje „I Shift“.

- „I-Shift Dual Clutch“ gali perjungti pavaras be galios perdavimo nuostolių, išskyrus atvejus, kai 6-a pavara yra perjungiama į 7-ą.

- „Volvo FH“ serijos sunkvežimiuose „I-Shift Dual Clutch“ galima pasirinkti vietoje „I-Shift“ arba mechaninės pavarų dėžės.

- Europoje „I-Shift Dual Clutch“ buvo pristatyta šių metų birželio mėnesį, ji siūloma visose rinkose, kuriose parduodamas „Volvo FH“ su „Euro 6“ D13 varikliais, turinčiais 460, 500 ir 540 AG.

Apie lenktynes

Lenktynės vyko lenktynių trasoje „Knutstorp“, pietinėje Švedijos dalyje. Prieš lenktynes sunkvežimyje buvo panaikintas 90 km/val. greičio apribojimas, kad jis turėtų daugiau galimybių kovoje prieš sportinį automobilį.

Kad iššūkis filme būtų tikrai intriguojantis, „Volvo FH“ reikės apvažiuoti vieną ratą, o „Koenigsegg One:1“ – du. Lenktynės buvo filmuojamos aptvertoje ir saugomoje trasoje.

Apie lenktynėse dalyvaujantį sunkvežimį

Vilkikas, kuris važiavo be puspriekabės, sveria aštuonias tonas, jame sumontuotas 540 AG variklis ir pavarų dėžė „I-Shift Dual Clutch“. Prieš lenktynes sunkvežimyje buvo panaikintas 90 km/val. greičio apribojimas. Tai reiškia, kad trasoje sunkvežimis galėjo pasiekti beveik 130 km/val. greitį.

Apie „Koenigsegg One:1“

„Koenigsegg One:1“ yra pirmasis pasaulyje serijinės gamybos megaautomobilis, t. y. pirmasis pasaulyje automobilis, kurio kiekvienam kilogramui tenka viena arklio galia.

Tai reiškia, kad 1 360 kg sveriantis automobilis turi 1 360 arklio galių – tokio derinio dar nebuvo pasiekęs joks sportinių automobilių gamintojas. Sūkių diapazone 3 000–7 500 aps./min variklio sukimo momentas yra didesnis nei 1 000 Nm, o nuo 0 iki 400 km/val. įsibėgėjama greičiau nei per 20 sekundžių.

Apie Tiffą Needellą

Tiffas Needellas dirba televizijos laidos vedėju britų laidoje apie automobilius „Penktoji pavara“. Anksčiau jis daug metų kilo lenktynininko karjeros laiptais – jam teko vairuoti beveik visų tipų transporto priemones praktiškai visų tipų lenktynėse – nuo Formulės 1 iki 24 valandų Le Mano lenktynių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių