Žybsi švyturėliai? Reaguoti privaloma

Intensyvaus eismo sraute kai kurios transporto priemonės kelią skinasi skirtingų spalvų švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Kaip elgtis kelyje, kad nekiltų pavojingų situacijų?

Stebėkime aplinką

Draudimo bendrovės ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius primena, kad vairuotojai ypatingą dėmesį kelyje turėtų skirti raudonos ir mėlynos (arba tik mėlynos) spalvos švyturėlius bei specialiuosius garso signalus naudojančioms transporto priemonėms.

Tai pirmenybę eisme turintys ugniagesių, greitosios pagalbos ir policijos automobiliai.

Raudonos ir mėlynos spalvų švyturėlius taip pat gali naudoti svarbius asmenis, kuriems yra paskirta valstybės apsauga, vežantys ir juos lydintys saugumo tarnybų automobiliai. Tokios pat taisyklės galioja ir šių skiriamųjų ženklų neturintiems, tačiau eskorte esantiems automobiliams.

Oranžinės spalvos švyturėliai nesuteikia pirmenybės transporto priemonei, tačiau jų ignoruoti negalima.

"Visus šiuos paprastai dideliu greičiu judančius automobilius būtina praleisti, netrukdyti jiems judėti. Vis dėlto svarbu nepamiršti, kad, nepaisant skubos, visi eismo dalyviai turi užtikrinti eismo saugumą. Pirmenybę turintys automobiliai privalo įsitikinti, kad jiems užleidžiamas kelias, o kiti eismo dalyviai – nuolat stebėti aplinką: nenukreipti dėmesio į navigacijos ar telefono ekranus, stengtis, kad automobilio salone nebūtų garsiai klausomasi muzikos. Taip pat neskubėti ir būti pasiruošus praleisti specialius švyturėlius turinčius automobilius", – patarė R.Pocius.

Įspėjimas pėstiesiems

Išvydus raudonos ir mėlynos (ar tik mėlynos) spalvos švyturėlius turinčius ir specialiuosius garso signalus naudojančius automobilius, ne daugiau nei keturias eismo juostas turinčiuose keliuose privaloma sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

Suklusti turėtų ir kiti eismo dalyviai – dviratininkai, pėstieji, kurie taip pat neturi pirmenybės ir privalo paklusti reikalavimams sustoti. Kaip ir automobilių vairuotojai, jie turi netrukdyti specialiam transportui net tada, kai automobilis su įjungtais mėlynais ir raudonais ar mėlynais švyturėliais nejuda ar nenaudoja specialiųjų garsinių signalų.

"Judėti pro šiuos automobilius vairuotojams reikėtų tokiu greičiu, kuris nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams, jei reikėtų staiga sustoti. Svarbu, kad visose situacijose būtų priimami ramūs ir neimpulsyvūs sprendimai. Staigus vairo pasukimas ar persirikiavimas į kitą eismo juostą gali sukelti problemų kitiems eismo dalyviams, netgi tapti incidentų priežastimi. Blogiausia, kad į juos patekę savo darbo atlikti negali ir žmonių gyvybes gelbėjantys darbuotojai", – komentavo R.Pocius.

Negalima ignoruoti

Visiškai kitokia situacija, jei kelyje susiduriama su oranžinės spalvos švyturėlius naudojančiomis transporto priemonėmis.

Juos vairuotojai gali įjungti tik tada, kai trukdoma eismui, pavyzdžiui, transporto priemonei esant didesnei, nei leidžiama, gabenant nestandartinius, pavojingus krovinius.

Taip pat – stovint, važiuojant lėtai, lydint organizuotas dviratininkų grupes, tvarkant kelius.

R.Pocius primena: šių spalvų švyturėliai nesuteikia pirmenybės, tačiau jų ignoruoti negalima.

"Bet kokios spalvos švyturėliai pirmiausia skirti atkreipti dėmesį, signalizuoti, kad kelyje yra kliūtis ar kitaip besielgiantis eismo dalyvis. Į tai privaloma reaguoti. Vis dėlto dar girdime istorijų, kaip vairuotojams nepavyksta apsisaugoti nuo tokių nemalonumų – įvairių eismo dalyvių sukeltuose incidentuose vis dar dalyvauja ir specialusis transportas. Deja, bet intensyvėjant eismui ir blogėjant orui bei vairavimo sąlygoms šių incidentų gali būti ir daugiau, ypač jei keliuose nebūsime atidūs", – pabrėžė ERGO atstovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Taigi

Taigi portretas
Bukas beraštis komentatorius...

Lauris

Lauris  portretas
R. Pocius ciulpe zirafai spenelius
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių