V. Kasiulio dailės muziejuje atidaroma šiuolaikinės Afrikos dailės paroda

  • Teksto dydis:

Antradienį Vytauto Kasiulio dailės muziejuje atidaroma tarptautinė paroda „Šiuolaikinė Afrikos dailė: tapatybės svajos ir realijos“. Į parodos atidarymą atvyks vienas iš parodos dalyvių, 30-metis dailininkas iš Dramblio Kaulo Kranto Obou Gbaisas, pranešė muziejus.

V. Kasiulio dailės muziejuje atidaroma pirmoji Baltijos šalyse šiuolaikinės Afrikos dailės paroda, pasakojanti apie jaunuosius Afrikos dailininkus ir jų tapatybės paieškas. XX a. paskutiniais dešimtmečiais vyravusias išsivadavimo laikų optimizmo nuotaikas Afrikoje pakeitė gyvenimo realijos – su demografiniais procesais susijusios socialinės, ekonominės ir ekologinės problemos. Tapatybės paieškos, atsiradusios lygiagrečiai su nepriklausomybės judėjimais, taip pat įgauna pagreitį.

Šiandien, vykstant stipriems globalizacijos, migracijos ir kultūros mainų procesams, Afrika patiria sparčią socialinę, politinę, ekonominę ir kultūrinę transformaciją, nors dėl žinių trūkumo stereotipai ir mitai apie Afriką vis dar gyvybingi ir ji dažnai pristatoma kaip vienalytis darinys. Tačiau Afrikos tapatybė yra daugiasluoksnė, o parašyti vienos bendros Afrikos istorijos neįmanoma. Parodoje penkiolika autorių iš šešių Afrikos valstybių kelia šiuolaikiniame pasaulyje aktualius tapatybės ir migracijos, rasizmo ir tolerancijos, taikos ir karo klausimus. Jie kovoja su plačiai paplitusiais stereotipais apie „necivilizuotą“ žemyną, keičia klasikinį Vakarų požiūrį, kuria ir pasakoja naują istoriją apie Afriką.

Kojo Marfo. Dingusi mergaitė ir princas. 2018 / V. Kasiulio dailės muziejaus nuotr.

Parodoje Afrikos dailė atskleidžiama trimis teminiais aspektais. Pasidalinti akimirka kviečia atsisakyti stereotipinio mąstymo ir ieškoti bendrų sąlyčio taškų. Sutelkdami dėmesį į mus visus jungiančius ryšius, parodos autoriai dalinasi gyvenimo akimirkomis ir tuo, kas rūpi „čia ir dabar“. Kasdieniai ritualai pasakoja apie dar mažai žinomą Afrikos kasdienybę ir tapatybės įtvirtinimą šiais sudėtingais globalizacijos ir tapatybės dezorientacijos laikais. Tad vaizduodami save ir artimuosius asmeninių ar šeiminių ritualų kontekste, dailininkai ieško savo socialinės, religinės ar bendruomeninės priklausomybės. Tikrasis „aš“ prabyla apie savęs pažinimą ir Afrikos tapatybės renesansą. Afrika neturėjo galimybės kurti savosios nepriklausomos tapatybės. Kolonizatoriai sakė afrikiečiams, kas jie tokie yra ir kokie gali būti. Tad šiandien jaunieji dailininkai stabteli ir gilinasi į save. Jie ieško, konstruoja, koreguoja, keičia savąjį „aš“ ir drąsiai pristato mums savo hibridinės tapatybės viziją.

Thokozani Madonsela. Meilė sau II. 2021 / V. Kasiulio dailės muziejaus nuotr.

Parodoje eksponuojama penkiolikos dailininkų darbai: Samsono Bakare, Amadou Opa Bathily, Obou Gbaiso, Danielio Gyekyi Gyano, Thokozani Madonsela’os, Kojos Marfo, Oscaro Quarshie Nelsono, Blessingo Ngobeni, Gavino Raino, Fosterio Sakyiamaho, Navelo Seakamelo, Samuelio Sowatey, Qozeemo Abdulrahmano Olaoluwao, Josepho Davido Otobo ir Tiemaros Tegene. Dailininkai atstovauja šešioms Afrikos valstybėms – Dramblio Kaulo Krantui, Etiopijai, Ganai, Maliui, Nigerijai ir Pietų Afrikos Respublikai.

Paroda V. Kasiulio dailės muziejuje veiks iki rugsėjo 4 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių