- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius diskriminavo asmenis su negalia darbo skelbime Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcijos direktoriaus pareigoms eiti nurodydamas, kad kandidatai privalo gebėti važiuoti dviračiu, nustatė lygių galimybių kontrolierė.
Vilniaus meras savo ruožtu teigia, kad tarnyba „sugebėjo diskriminuoti sveiką protą“, o reikalavimą mokėti važiuoti dviračiu vadina objektyviu.
Kontrolierė Vilniaus miesto savivaldybės merui siūlo panaikinti potvarkiu patvirtintą Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcijos direktoriaus pareigybės aprašymo diskriminuojantį reikalavimą.
„Vilniaus miesto savivaldybės mero veiksmai negali būti pateisinami. Visi asmenys, nepaisant negalios, turi teisę į darbą lygiai su kitais asmenimis, ir kiekvienas darbdavys be išlygų privalo šią teisę užtikrinti. Ši situacija rodo, kad kiekvienas darbdavys, numatydamas reikalavimus darbuotojams, privalo atidžiai apgalvoti, ar visi reikalavimai yra pagrįsti bei neapriboja asmenų, taip pat ir asmenų su negalia teisių į darbą“, – pranešime teigia lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė.
Padėsiu tarnybos rekomendaciją į apatinį stalčių – prie kolekcijos valdiškų dokumentų, kurie iliustruoja valdiškų kontorų kvailumą. Nes mat reikalavimas automobiliu važiuoti – gerai, o dviračiu – jau diskriminacija.
Kontrolieriaus tarnyba pranešė, kad tyrimas buvo pradėtas gavus pareiškėjo skundą, kuriame teigta, jog pareiškėjas būtent dėl minėto reikalavimo darbo skelbime negalėjo dalyvauti konkurse dėl jam nustatyto neįgalumo.
Lygių galimybių įstatymas numato, kad įgyvendindamas lygias galimybes, darbdavys privalo taikyti vienodus atrankos kriterijus ir sąlygas, neatsižvelgdamas į asmens negalią. Taip pat įstatyme numatyta pareiga savivaldybėms užtikrinti, kad visuose teisės aktuose būtų įtvirtintos lygios galimybės, nepaisant negalios.
Vilniaus miesto savivaldybės mero R.Šimašiaus kontrolieriaus tarnybai pateiktame atsakyme teigiama, kad reikalavimas regioninių parkų vadovui gebėti važiuoti dviračiu įrašytas dėl to, kad jis turės prižiūrėti didelę bei skirtingo reljefo teritoriją, organizuoti joje aplinkosauginę, mokslinę, pažintinę-rekreacinę, edukacinę veiklą.
Jo nuomone, mobilumas ir gebėjimas važiuoti dviračiu direktoriui yra objektyvus ir būtinas reikalavimas tinkamam tiesioginių funkcijų vykdymui užtikrinti.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorių pavaduojantis Arvydas Darulis teigė, kad, atsižvelgiant į tai, jog susisiekimas automobiliu Pavilnių ir Verkių regioninių parkų teritorijoje yra draudžiamas arba apribotas, reikalavimas gebėti važiuoti dviračiu numatytas kaip naudojimasis alternatyvia transporto priemone. Tačiau Lygių galimybių kontrolierės tarnyba atsakyme pasigedo, kodėl kaip alternatyvi transporto priemonė numatyta tik dviratis, o ne kitos judėjimą palengvinančios priemonės, kuriomis galėtų naudotis ir asmenys su negalia.
Be to, kontrolierė atkreipė dėmesį, kad direktoriaus pareigybės aprašyme nenumatyta funkcija prižiūrėti parkų teritorijas dėl galimų gamtosauginių pažeidimų, priešingai – numatyta vadovavimo ir organizavimo funkcija.
Todėl pareigybės aprašyme ir darbo skelbime įtvirtintas reikalavimas gebėti važiuoti dviračiu, kontrolierės vertinimu, negali būti siejamas su direktoriaus pareiginių funkcijų vykdymu.
Tuo metu Vilniaus savivaldybė, iš pradžių informavusi, kad tokį kontrolierės siūlymą svarstys, vėliau pranešė tokią išvadą vertinanti kaip biurokratinį požiūrį į problemą.
„Padėsiu tarnybos rekomendaciją į apatinį stalčių – prie kolekcijos valdiškų dokumentų, kurie iliustruoja valdiškų kontorų kvailumą. Nes mat reikalavimas automobiliu važiuoti – gerai, o dviračiu – jau diskriminacija. Beje, yra ir dviračių, pritaikytų neįgaliesiems. Absurdams Vilniuje – ne vieta“, – BNS perduotame komentare teigia Vilniaus meras R.Šimašius.
Pasak savivaldybės, regioninio parko vadovui tenka rūpintis net 7,5 tūkst. hektarų parkų teritorija, didelį dėmesį skiriant parkų gamtos ir kultūros vertybių išsaugojimui, propagavimui. Tokio dydžio teritoriją darbuotojai, savivaldybės duomenimis, dviračiu apvažiuoja per savaitę. Renkantis parkų vadovą buvo tikimasi, jog darbuotojas bus aktyvus, mėgstantis gamtą ir nevengiantis per parkų teritoriją, kurioje automobiliu nepasivažinėsi, vaikščioti pėsčiomis arba minti dviračiu.
Savivaldybės teigimu, reikalavimas važiuoti dviračiu yra objektyvus ir būtinas norint tinkamai atlikti tiesiogines vadovo funkcijas – prižiūrint tokią didžiulę ir skirtingo reljefo parkų teritoriją, laiku pastebėti, kai parkuose atsiranda neleistinos statybos, ardomi šlaitai ar pažeidžiamos teritorijos. Darbo skelbime nurodytas gebėjimas važiuoti dviračiu buvo siejamas su labai konkrečių pareiginių funkcijų vykdymu.
Vieni svarbiausių kandidatams keltų reikalavimų buvo išmanyti saugomų teritorijų sistemą ir jos valdymo pagrindus, valstybinių parkų struktūrą bei turėti ne trumpesnę kaip trejų metų darbo organizavimo patirtį pagal įgytą išsilavinimą.
Naujo Pavilnių ir Verkių regioninių parkų direkcijos vadovo konkursas paskelbtas pernai gruodžio pabaigoje, praėjus pusmečiui, kai atsistatydino tuometinė direkcijos vadovė Vida Petiukonienė.
Ji iš pareigų pasitraukė paaiškėjus aplinkosaugos ir statybos pažeidimams minėtuose parkuose.
Aplinkosaugininkai aptiko, kad Verkių ir Pavilnių regioniniuose parkuose nesilaikyta draudimų statyti gyvenamųjų namų šlaituose ar greta jų, kai kur sunaikintos reljefo formos, nesilaikyta Vilniaus bendrojo plano nuostatų, valstybinė žemė naudojama asmeniniams tikslams, neteisėtai užtverta valstybinė žemė ir miškas. Taip pat nustatyta atvejų, kai parkuose įsikūrę asmenys užtveria kelius ir paprastiems parko lankytojams negalima patekti prie vandens telkinių.
Konkursą direktoriaus pareigoms eiti laimėjo Jolanta Radžiūnienė, pastaruosius penkerius metus parkų direkcijoje dirbusi Gamtos ir kultūros paveldo skyriaus vedėja.
Pavilnių ir Verkių regioninių parkų plotas siekia apie 5 tūkst. hektarų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kodėl iš šių butų nesikrausto senbuviai?
Vos už keliolikos minučių nuo Vilniaus centro, šalia miško ir upės nuo 2018 m. vystomas daugiabučių kvartalas „Lazdynėlių vingis“ ryškiai išsiskiria iš kaimynystės: jis erdvesnis, solidesnis, bendruomeni&...
-
Nacionalinis stadionas – tik 2027-aisiais?3
Nacionalinio stadiono klausimas jau virtęs tragikomedija. Data, kada jis galėtų atsirasti sostinėje, vis nukeliama. Paskutiniais svarstymais, geriausiu atveju stadiono sulauktume tik 2027 m. Apie tai – LNK reportaže. ...
-
Sostinė pirmadienį pradeda šildymo sezoną: gyventojų laukia pigesnė šiluma1
Sostinėje pirmadienį įjungiamas centrinis šildymas – gyventojus artimiausiomis dienomis pasieks pigesnė nei praėjusių metų spalį šiluma, o žemesnė vidutinė jos kaina, prognozuojama, laikysis ir visą šildymo sezoną. ...
-
Nuo pirmadienio savaitę nevažiuos traukiniai tarp Vilniaus ir Klaipėdos
Remontuojant Taučių geležinkelio tiltą Šiaulių rajone, tarp Pavenčių ir Raudėnų, nuo pirmadienio – spalio 14–20 dienomis – nekursuos traukiniai tarp Vilniaus ir Klaipėdos. ...
-
Vilniaus valdžia siūlo skverui suteikti Mažosios Lietuvos vardą, aikštei – J. K. Glaubico1
Vilniaus miesto savivaldybė siūlo bevardžiam skverui sostinėje suteikti Mažosios Lietuvos pavadinimą, o aikštei – architekto Jono Kristupo Glaubico vardą. ...
-
Seimo rinkimuose balsuojantys vilniečiai: klausėme pažadų, žiūrėsime, ką kalbės po rinkimų6
Ankstyvą sekmadienio rytą Seimo rinkimuose balsuojantys vilniečiai sako, kad stebėjo kandidatų pasisakymus, jų dalyvavimą debatų laidose, o kandidatų ir politinių jėgų pasirinkimas buvo gal net ir per didelis, tarpusavio politikų rietenos glumino ...
-
Dalis menininkų ir sostinės valdžia surėmė ietis dėl grafičių1
Nepaisant menininkų kritikos naujai grafičių politikai, kuria naikinamos legalios sienos piešiniams, Vilniaus miesto savivaldybė savo sprendimo neatsisako ir pabrėžia, kad ankstesnė tvarka ne tik nepasiteisino, bet ir sukėlė naujų problemų. ...
-
Vilniaus valdžia už 15 tūkst. eurų pasamdė privatų detektyvą: kodėl jo prireikė?4
Vilniaus miesto savivaldybė už 15 tūkst. eurų pasamdė privatų detektyvą. Jam nieko sekti neteks – tereikės rūpintis Bernardinų gatvės saugumu. Kodėl sostinei prireikė privataus detektyvo ir kodėl miestui nepakanka policijos ar savivaldybės...
-
Į Vilniaus oro uostą pristatytos pirmosios kontrmobilumo priemonės5
Lietuvoje tęsiant kontrmobilumo inžinerinių priemonių parkų įrengimą, pirmosios priemonės penktadienį buvo pristatytos į Vilniaus oro uosto teritoriją. ...
-
Konkurse norinti dalyvauti įmonė „laidoja“ lietuvių kalbą: VU kaltina spaudimu1
Vilniaus universiteto (VU) rašto darbų antiplagiato sistemos kūrimo konkurse siekiančiai dalyvauti įmonei „Lingua Intellegens“ sostinėje surengus meninį performansą už lietuvių kalbos išsaugojimą, universiteto kancleris sako...